در عربستان چه روزی «عید قربان» است؟ : دیروز پنچشنبه در عربستان سعودی اول ذی ...


دیروز پنچشنبه در عربستان سعودی اول ذی الحجه اعلام شد. به این ترتیب بر پایه تقویم عربستان، عید قربان یك روز زود‌تر از ایران است، یعنی روز شنبه (۱۲ مهرماه) عید قربان در عربستان خواهد بود. خبرگزاری مهر: زائران از عصر روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه راهی عرفات شده و ظهر دوشنبه ۱۴ مهرماه به اقامتگاههای خود در مكه مكرمه بازخواهند گشت.

دو رویت هلال در سال برای مسلمانان شگفتی‌آفرین و شادی زا خواهد بود: هلال ماه شوال و هلال ماه ذی الحجه. اولی برای آنكه نوید عید فطر را به همراه دارد و دومی به دلیل آنكه شكوه و شروع خجسته حج را به یاد می‌آورد.

 اكنون در آغاز ماه ذی الحجه چشمان منتظر لحظه می‌شمارد تا چند روز بعد در عرفات حضور خدا را در سراسر گیتی حس كند و بندگی را با عبادت دیگرگونه آغاز كند.

دیروز پنچشنبه در عربستان سعودی اول ذی الحجه اعلام شد. به این ترتیب بر پایه تقویم عربستان، عید قربان یك روز زود‌تر از ایران است، یعنی روز شنبه (۱۲ مهرماه) عید قربان در عربستان خواهد بود.

 زائران از عصر روز پنجشنبه این هفته ۱۰ مهرماه راهی عرفات شده و ظهر تا غروب روز جمعه را در عرفات وقوف می‌كنند و روز شنبه عید قربان خواهد بود.

شرح تقویم اعمال زائران بیت الله الحرام به شرح ذیل است:

پنجشنبه ۱۰ مهرماه- ۸‬ ذی الحجه (یوم الترویه) - حركت به سوی عرفات/ به ترتیب كاروان‌ها از ظهر اعزام و تا شب در چادرهای عرفات استقرار خواهند یافت.

جمعه ۱۱ مهرماه - ۹‬ ذی الحجه (روز عرفه) - وقوف در عرفات از ظهر تا غروب.

شنبه ۱۲ مهرماه - ۱۰ ذی الحجه (روز عید قربان) - وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب / حركت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر/ بیتوته در منا.

یكشنبه ۱۳ مهرماه - ۱۱‬ ذی الحجه - بیتوته در منا - رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه).

دوشنبه ۱۴ مهرماه - ۱۲‬ ذی الحجه - بیتوته در منا - رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) - حركت به طرف مكه پس از اذان ظهر.

اعمال مكه كه عبارتند از طواف و نماز زیارت، سعی بین صفا و مروه و طواف نساء و نماز پس از روز عید قربان تا حداكثر پایان ماه ذی الحجه انجام پذیرد.

۶۴ ‬هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران در مناسك معنوی حج تمتع امسال حضور دارند.


ویدیو : در عربستان چه روزی «عید قربان» است؟