در دیدار ظریف با شیخ‌ خلیفه بن زائد چه گذاشت؟ : اخبار سیاست خارجی - سفارش رییس ...



تذکر آقا به ظریف در دیدار باوتین , دیدار ظریف با میشل عون , دیدار ظریف لاوروف معلم


اخبار سیاست خارجی - سفارش رییس کشور امارات برای توسعه روابط با ایران
ظریف: ایران حاکمیت فضای اعتدال، میانه‌روی و عقلانیت را خواستار است

وزیر امور خارجه کشورمان که به امارات سفر کرده است، ظهر چهارشنبه با رییس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با شیخ‌ خلیفه بن زائد با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای خیر و صلاح کشورهای همسایه گام برداشته گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ایجاد ارتباط و آرامش و ثبات در منطقه تاکید دارد.

او در ادامه دعوت و سلام‌های فراوان دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان را به رییس کشور امارات ارائه کرد و از وی برای سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اولویت روابط با کشورهای منطقه در سیاست خارجی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با امارات اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و امیدوار است با استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، همکاری‌های دو جانبه را تقویت و نهادینه کند.

ظریف تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار حاکمیت فضای اعتدال، میانه‌روی و عقلانیت در عرصه‌ی روابط بین‌الملل بوده و ایجاد ثبات در این عرصه را در گرو راه‌حل‌های سیاسی به جای راهکارهای نظامی دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری‌های امارات در این مسیر بتوانند راهکارهای سیاسی برای حل مسائل منطقه‌یی ارائه کنند.

هم‌چنین رییس کشور امارات نیز متقابلا خواستار ابلاغ سلام‌ها و آرزوهای صمیمانه خود برای دکتر روحانی شد.

او تاکید کرد: امارات برای هر نوع همکاری با جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد.

شیخ‌ خلیفه بن زائد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه به ما نزدیک‌تر است و کشور مهمی محسوب می‌شود.

رییس کشور امارات با تاکید بر افزایش دیدارها و رفت و آمدها در راستای تقویت روابط دو جانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: به کلیه مسوولان امارات و دستگاه‌های ذی‌ربط سفارش کرده‌ام برای تقویت مناسبات هر کاری را که بتوانند انجام دهند.

وی ادامه داد: افراط‌گرایی‌ها در منطقه و خطرات ناشی از آن دلیل ضرورت تلاش جدی برای مقابله با این پدیده‌ی شوم است .

به گزارش ایسنا، دو طرف در این دیدار بر ضرورت توسعه مناسبات در کلیه زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و همکاری‌های دو جانبه بین‌المللی تاکید کردند. هم‌چنین در این دیدار وزیر امور خارجه امارات، رییس دیوان کشور و نماینده حاکم در منطقه شرق این کشور نیز حضور داشتند. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو : در دیدار ظریف با شیخ‌ خلیفه بن زائد چه گذاشت؟