در تایلند سه‌ شنبه اول ماه رمضان است : دفتر مرکز اسلامی تایلند اعلام کرد ماه ...


دفتر مرکز اسلامی تایلند اعلام کرد ماه مبارک رمضان در این کشور جنوب شرق آسیا از روز سه شنبه آغاز می شود. خبرگزاری ایرنا: دفتر مرکز اسلامی تایلند اعلام کرد ماه مبارک رمضان در این کشور جنوب شرق آسیا از روز سه شنبه آغاز می شود.

تایلند در حالی آغاز ماه مبارک رمضان را روز سه شنبه اعلام کرد که مراکز دینی دولتی سه کشور دیگر جنوب شرق آسیا یعنی مالزی، اندونزی و سنگاپور امروز دوشنبه را آغاز مباه مبارک رمضان درنظر گرفتند.

به نوشته تارنمای بانکوک پست، تلاش یکشنبه شب برای رویت ماه رمضان در تایلند با شکست مواجه شد، بنابراین نخستین روز از ماه مبارک رمضان در این کشور روز سه شنبه خواهد بود.
این تارنما نوشت: ماه رمضان بر اساس رویت ماه نو آغاز می شود. اگر ماه در شبی که انتظار می رود رویت نشد، ماه رمضان به طور خودکار یک روز به تعویق می افتد.

بنابراین گزارش، 120 تن از رهبران روحانی جوامع مسلمانان استان های مرزی جنوب تایلند که جمعیت آن را مسلمانان این کشور تشکیل می دهند برای رویت ماه رمضان در یکشنبه شب اقدام کردند، که موفق به رویت ماه رمضان نشدند.

بنابراین، ماه رمضان در تایلند از روز سه شنبه آغاز می شود.

از سوی دیگر 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و درگیری هایی که در جنوب این کشور وجود دارد، اعلام کرد تدابیر لازم برای برقراری امنیت مراسم و برنامه های مسلمانان در طول ماه مبارک رمضان اتخاذ شده است.

مسلمانان هر سال در طول ماه مبارک رمضان با توجه به خشونت ها در جنوب این کشور با مشکلاتی مواجه هستند.

نخست وزیر تایلند از تمامی شهروندان استان های جنوبی این کشور خواست توجه ویژه ای به مسائل امنیتی داشته باشند.

مسلمانان در تایلند بزرگترین اقلیت دینی به شمار می روند. از تعداد مسلمانان این کشور آمار دقیقی در دست نیست و برخی آمار، تعداد مسلمانان این کشور را بین 6 تا 20 درصد جمعیت تایلند تخمین می زند.

جمعیت تایلند بر اساس آمار ارائه شده حدود 66 میلیون نفر است.


ویدیو : در تایلند سه‌ شنبه اول ماه رمضان است