در اقدامی خودجوش! بیلبورد‌های «استرداد» پایین کشیده شد : اخبار فرهنگی - بیلبورد‌های ...



کرکره پایین کشیده شد , بیلبورد , استرداد


اخبار فرهنگی - بیلبورد‌های «استرداد» پایین کشیده شد + اعتراض پخش‌کننده

پخش‌کننده فیلم سینمایی «استرداد» به پایین کشیده شدن بیلبوردهای این فیلم توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعتراض کرد.

سعید خانی، مدیر پخش دفتر «نسیم صبا» در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره توضیح داد: متاسفانه اگرچه تبلیغات محیطی «استرداد» از سوی اداره کل ارشاد استان تهران تایید شده بود اما سازمان زیباسازی شهرداری به صورت کاملا خودجوش بیلبوردهای این فیلم را از سطح شهر تهران پایین کشیده است.

وی ادامه داد: همچنین سازمان زیباسازی به شرکت‌های طرف قرارداد خود گفته است که دیگر حق ندارند بیلبوردهای «استرداد» را به شکل قبل نصب کنند. این در حالی است که ما تمام مدارک تایید بیلبوردها را توسط مرجع تصمیم گیرنده یعنی اداره‌ کل ارشاد استان تهران را به سازمان زیباسازی شهرداری تحویل داده‌ایم.

پخش کننده «استرداد» ضمن اعتراض به خلف وعده سازمان زیباسازی در قراردادهای منعقد شده تاکید کرد: متاسفانه این اقدام باعث ضرر مالی برای ما به عنوان پخش‌کننده «استرداد» شده و در فروش فیلم نیز تاثیرگذار گذاشته است.

خانی همچنین ضمن ابراز تاسف از برخورد سلیقه‌ای مدیران فرهنگی اظهار کرد: متاسفانه می‌بینیم که اداره کل ارشاد تهران نظر سازمان زیباسازی را قبول ندارد و مدیران سازمان زیباسازی شهرداری هم نظر اداره کل ارشاد استان تهران را نمی‌پذیرند و این سلیقه‌ای عمل کردن باعث زیان دیدن ما شده است.

مسئول پخش دفتر «نسیم صبا» در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: شاید جالب‌ترین بخش ماجرا این است که دوستان در سازمان زیباسازی شهرداری تهران به ما گفته‌اند اگر می‌دانستیم آن خانمی که نقاشی‌اش روی بیلبوردهای «استرداد» بوده، یک بازیگر خارجی است، بیلبوردها را پایین نمی‌کشیدیم. یعنی مدیر ما بدون اینکه از چیزی اطلاع داده باشد، تصمیمی به ضرر دیگران می‌کند و این جای تاسف دارد.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «استرداد» به کارگردانی علی غفاری، نویسندگی علیرضا طالب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری در گروه «آفریقا» در حال اکران است.

در فیلم سینمایی «استرداد»، حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف، سیامک چراغی پور، صالح میرزآقایی، علی رام نورایی، بهنام تشکر، شیرین یزدان‌بخش و ... حضور دارند.

این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد و به موضوع غرامت جنگی می‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان، آمریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است.

اخبار فرهنگی - ایسنا

 


ویدیو : در اقدامی خودجوش! بیلبورد‌های «استرداد» پایین کشیده شد