در آستانه انتخابات نباید آرامش جامعه را برهم زد : وزیر کشور درباره دستگیری ...



آستانه آرامش در روانشناسی , عارف نباید جامعه را دوقطبی کرد , انتخابات امریکا

وزیر کشور درباره دستگیری اخیر چند خبرنگار اظهار کرد: من از مسئولان قوه قضائیه در این رابطه پرسیده‌ام که آنها گفته‌اند اسنادی دارند که در حال بررسی آن اسناد هستند.

 عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک استانداران و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با اشاره به اینکه قرار است مسئولان قوه قضائیه این اسناد را به من نشان دهند، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات نباید مسائلی که آرامش جامعه را برهم می‌زند بوجود بیاید.

وی افزود: اگر قوه قضائیه اسناد محکمه‌پسند دارد بایدطبق آن اسناد این مسأله پیگیری شود. البته آبرو و عزت مردم و منافع ملی مهم است و در چنین اقداماتی باید بین منافع ملی و آبروی مردم تناسب ایجاد شود.

وزیر کشور تأکید کرد: وقتی اسناد هنوز مورد قضاوت قرار نگرفته نباید در جامعه نگرانی ایجاد کرد. اگر این فضا مدیریت نشود نویسندگان و خبرنگاران دچار دغدغه خواهند شد. برای ما آرامش و امنیت جامعه بسیار مهم است.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اینکه ما دشمن زیاد داریم که آنها حتماً قصد نفوذ در مراکز مهم کشور را دارند، افزود: مسئولان مرتبط با موضوع مثل وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و قوه قضائیه مسئول رسیدگی به این امور هستند. البته ما از نظر درصد و کنترل نفوذ شرایط مطلوبی داریم و در امنیت کامل به سر می‌بریم و طرح موضوع نفوذ از سوی رهبری برای بالا بردن حساسیت‌هاست.

وی همچنین با اشاره به اینکه نباید از نفوذ برای تخریب یکدیگر و اتهام زنی استفاده کنیم، گفت: اگر از نفوذ سوءاستفاده شود به فرمایش رهبری جفا شده است. ما نباید راه بیفتیم و انگشت اتهام به سمت هم بگیریم. تعریف نفوذ و جاسوس مشخص است. البته همه باید حساس باشند ولی این مسأله باید از مجاری قانونی پیگیری شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره تبلیغات زودرسی انتخاباتی گفت: قانون زمان تبلیغات انتخاباتی را مشخص کرده و اگر کسی قبل از آن تبلیغات رسمی انجام دهد به عنوان تخلف درج خواهد شد. البته خیلی از این فعالیت‌ها اکنون در قالب فعالیت‌های انتخاباتی نیست و بیشتر حالت سخنرانی و حضور نامزدهای احتمالی در مراسم‌های مختلف دارد.

وی در پایان افزود: تاکنون گزارشی درباره تبلیغ زودرس نداشته‌ایم ولی اگر این تبلیغ انجام شد در ابتدا تذکر می‌دهیم و در مرحله بعد این تخلف درج خواهد شد.


 اخبار سیاسی -  ایسنا 


ویدیو : در آستانه انتخابات نباید آرامش جامعه را برهم زد