درگیری ها در قندهار پایان یافت/ 37 غیرنظامی و 9 مهاجم کشته شدند : ارتش افغانستان ...



تحریم های اپل علیه ایران پایان یافت , سقوط بالگرد در دریای خزر؛تاکنون 2 نفر کشته شدند , سقوط بالگرد در دریای خزر تاکنون 2 نفر کشته شدند

ارتش افغانستان اعلام کرد حمله گسترده نیروهای طالبان به یک محله غیرنظامی و یک پایگاه نظامی در قندهار را دفع کرده و وزارت دفاع این کشور نیز گفته است که در این حمله که از سه شنبه شب آغاز شد، 37 غیرنظامی از جمله تعداد زیادی زن و کودک کشته شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری، وزارت دفاع افغانستان در اعلامیه ای افزود که 11 مهاجم انتحاری ساعت 5:30 شامگاه روز سه شنبه (17 آذر) به این محله غیرنظامی، که شامل تعدادی خانه مسکونی، بازار و مدرسه می شود، حمله کردند.


در اعلامیه ای که قبلا از سوی این وزارت منتشر شده بود، آمده که در ضد حمله نیروهای امنیتی افغانستان 9 مهاجم کشته و یک مهاجم دیگر زخمی شده است.


وزارت دفاع گفته که در جریان نبرد بین این مهاجمان و نیروهای امنیتی 37 غیرنظامی کشته و 35 غیرنظامی دیگر زخمی شده اند، اما جزئیات بیشتری درباره این افراد را اعلام نکرده است.

پیشتر منابع محلی در قندهار گفته بودند که این مهاجمان پس از ورود به مدرسه و خانه های مسکونی به تیراندازی به سوی تاسیسات فرودگاه قندهار پرداختند و با نیروهای دولتی درگیر شدند.

مقام های ولایت قندهار گفته اند که مهاجمان به کلاشنیکف و نارنجک مسلح بودند.

ساکنان محلی می گویند شمار زیادی از نیروهای امنیتی در محل درگیری مستقر شده و نیروهای دولتی مقررات منع رفت و آمد را در محل درگیری به اجرا گذاشته اند.

گروه طالبان گفته که درگیری همچنان ادامه دارد و «قاری یوسف احمدی» سخنگوی این گروه مدعی شده که ده ها سرباز ارتش کشته، ده ها خانه ویران و چندین هواپیما در فرودگاه منهدم شده اند اما این اظهارات از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

در همین حال از ولایت هلمند در جنوب افغانستان گزارش شده که گروه طالبان مدعی است روز چهارشنبه کنترل کامل شهرستان «خانشین» را به دست گرفته است اما منابع رسمی افغانستان در این مورد واکنشی نشان نداده اند.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو : درگیری ها در قندهار پایان یافت/ 37 غیرنظامی و 9 مهاجم کشته شدند