" دروغ بزرگ 2 " ؛ جنجالی که به زودی به پا می شود :           " تی یری میسان ...



 

 

 

عکس جنجالی رحمتی , عکس جنجالی مهدی رحمتی , به زودی

 

 

" تی یری میسان " نویسنده مشهور فرانسوی که ادعاهای او درباره حادثه 11 سپتامبر تحت عنوان کتاب " دروغ بزرگ " جنجال ساز شد ، اخیرا کتابی با نام " دروغ بزرگ 2 " در دست انتشار دارد که طی آن اسناد پشت پرده ترور رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان در سال 2005 را بررسی می کند .

به گزارش عصر ایران در این کتاب که محتوای آن هنوز به طور کامل رسانه ای نشده است اسنادی از دخالت آمریکا و اسراییل در توطئه ترور رفیق حریری فاش می شود و نویسنده مدعی است که حریری را موشک هایی ترور کردند که آمریکا در اختیار اسراییل قرار داده بود.

با توجه به بحرانی بودن شرایط داخلی لبنان و موضوع دادگاه بین المللی ترور حریری و شاهدان دروغین در دادگاه و نیز متهم کردن عناصری از حزب الله در دست داشتن در توطئه ترور حریری از سوی این دادگاه ، انتشار این کتاب می تواند جنجال های خاص خود را به همراه داشته باشد .

بنا به گزارش هایی که بعضا در برخی رسانه های لبنانی و غربی منتشر شده میسان برای تحقیقات درباره نوشتن این کتاب سال گذشته خود را  در بیروت گذرانده  و با عناصر دخیل در پرونده ترور حریری گفتگو کرده است .

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی مهم خود در مرداد ماه  سال جاری با متهم کردن اسراییل به دست داشتن در ترور حریری سندی افشا کرد که طی آن مسیر عملیات شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین اسراییلی از روزها قبل از ترور حریری نشان داده می شود . طبق این سند ، مسیر مذکور دقیقا مسیر حرکت کاروان نخست وزیرفقید  لبنان بوده است گفته می شود میسان در کتاب دروغ بزرگ 2 به این سند و اسناد دیگر از دست داشتن اسراییل در ترور حریری اشاره می کند .

میسان در کتاب دروغ بزرگ خود که در سال 2002 منتشر شد ادعا کرده بود که حمله 11 سپتامبر کار عناصری یاغی در درون ارتش  آمریکا بوده است و حمله به ساختمان پنتاگون با هواپیما نبوده بلکه این ساختمان با موشک مورد حمله قرار گرفته است .

انتشار این کتاب و ترجمه آن به 26 زبان زنده دنیا با استقبال مواجه شد و فروش قابل ملاحظه ای در بازار نشر جهان داشت .

ایالات متحده با رد فرضیات موجود در این کتاب محتوای آن را نادرست و بر مبنای اطلاعات ناصحیح و غلط دانست و وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2005 این نویسنده 53 ساله فرانسوی را " عنصری نامطلوب " شناخت که حق ورود به خاک ایالات متحده آمریکا را ندارد .

در واکنش به افشاگری های این کتاب درباره ترور رفیق حریری ، روزنامه جروزالم پست اسراییل مدعی شد که میسان سال گذشته برای نگارش این کتاب چند ماه را در ایران سپری کرده و ایران برای نگارش این کتاب مبلغ 1 میلیون دلار به این نویسنده فرانسوی پرداخت کرده است!

این روزنامه اسرائیلی برخلاف کتاب مذکور که ادعاهایش را مستند کرده ، برای این ادعای خود هیچ مدرک و دلیلی منتشر نکرده و صرفاً به ادعای 1 میلیون دلاری بسنده کرده است.

کتاب دروغ بزرگ 2 به زبان انگلیسی نگاشته شده و قرار است در آینده نزدیک به بازار نشر ارایه شود ..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : " دروغ بزرگ 2 " ؛ جنجالی که به زودی به پا می شود