دروغ‌هایی که نمی‌گذارند حال ناخوش اهالی خوزستان دیده شود! : کافی است کمی در ...



وب سایت هایی که لیست کانال های تلگرام را به اشتراک می گذارند , فیلم هایی که باید دیده شود , بهترین هدست هایی که تا کنون دیده اید

کافی است کمی در موتورهای جست‌وجو درباره این تصاویر بررسی کنیم تا دریابیم که تصویر منتشر شده از ذوب شدن چراغ راهنمایی، پیشتر درباره گرمای شدید حاکم بر کویت منتشر شده است و هیچ ارتباطی با خوزستان و گرمای روزهای اخیر در شهرهای جنوبی این استان کشورمان ندارد؛ عجیب تر اینکه علت ذوب شدن هم نه گرمای هوا، بلکه حریق بوده.

«گرمای بسیار شدید»؛ این ترکیب برای هرکداممان هر معنی‌ای که داشته باشد، برای اهالی جنوب کشور معنای متفاوتی دارد و یادآور ناراحتی‌های زیادی است چراکه بسیاری از اهالی خونگرم سرزمین های داغ کشورمان بر این باورند که می‌بایست گرمای هوا در میزان دریافتی شان دیده شود ولی... .

به گزارش «تابناک»، در یکی از گرم ترین تابستان های دهه و در حالی که افزایش دمای هوا گلایه بسیاری مان را به همراه داشته و قابل انکار به نظر نمی‌رسید، اهالی خوزستان و دیگر استان های جنوبی کشورمان شرایطی را تجربه می‌کنند که بسیار آزار دهنده است. آب و هوایی سوزان که به مدد گرد و غبارهایی که از عراق می‌آیند یا از امثال آبگیر خشکیده هورالعظیم بر می‌خیزند، به مراتب غیر قابل تحمل تر می‌شود.

این شرایط البته در بسیاری شهرهای کشورمان حاکم است؛ حتی در استان های غربی ای چون ایلام که آفتاب ظهر برخی شهرهایش می‌تواند غیر قابل تحمل و حتی مرگ آور هم باشد اما مانع از سخت کوشی اهالی این دیارها نشده و از این رو ستودنی به نظر می‌رسد؛ به ویژه آنکه می‌دانیم وعده‌های فراوان مسئولان برای اعمال شرایط سختی آب و هوا و اندیشیدن تدابیر لازم برای حفظ سلامت شهروندان در زمان اوج گرما، هنوز به هیچ اتفاقی منجر نشده و از این رو همواره گلایه هموطنانمان در این مناطق را به همراه داشته است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر شدت گرما در برخی مناطق به قدری رسید که نظر جهانیان را به خود معطوف کرد؛ از آن رو که دمای احساسی هوا در بندر ماهشهر رکورد زد و توجه کارشناسان هواشناسی جهان را به این شهر معطوف کرد که در اثر دمای بالا و شرجی بسیار بسیار زیاد، گرم ترین شهر کره خاکی در انتهای هفته گذشته لقب گرفت.

عجیب اینجاست که با وجود رقم خوردن چنین شرایط سختی، باز هم خبری از اقدامات مسئولان برای مراقبت از سلامت اهالی این دیار نشد تا بستر شدت گلایه ها فراهم شود؛ گلایه های به حقی که می‌بایست شنیده شوند و دست کم به تدوین آیین نامه ای دقیق منجر شوند که این اطمینان را به وجود می‌آورد که مسئولان نگران سلامت همه مردم ایران هستند، نه فقط آنهایی که در اثر حوادث طبیعی و غیرطبیعی به مخمصه می‌افتند!

تصاویری که در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ با این مضمون که این رویدادها در بندر ماهشهر و سربندر رخ داده و به ثبت رسیده‌اند!

این در حالی است که به فاصله چند روز از رکوردشکنی بندرماهشهر در گرما، اکنون تصاویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌چرخد که حکایت از ذوب شدن موانع کله قندی و حتی چراغ راهنمایی در بندر ماهشهر و سربندر دارد؛ تصاویری که حکایت از وقوع فاجعه‌ای بس بزرگ دارد ولی به رغم ظاهر افشاگرانه شان، غیر واقعی هستند!

کافی است کمی در موتورهای جست‌وجو درباره این تصاویر بررسی کنیم تا دریابیم که تصویر منتشر شده از ذوب شدن چراغ راهنمایی، پیشتر درباره گرمای شدید حاکم بر کویت منتشر شده است و هیچ ارتباطی با خوزستان و گرمای روزهای اخیر در شهرهای جنوبی این استان کشورمان ندارد.

داستان زمانی جالب تر می‌شود که بدانیم حتی این اتفاق در کویت نیز روی نداده بلکه علت ذوب شدن چراغ راهنمایی مذبور، نه دمای هوا، که آتش گرفتن یک خودرو در مجاورت آن است ولی منتشر کنندگان این عکس، با برش قسمتی از تصویر تلاش داشته‌اند که حقیقت را جعل کرده و نتیجه گیری دلخواه خود را از تصویر داشته باشند؛ درست مانند آنهایی که این تصویر برش خورده را به عنوان اتفاقی که مدعی هستند در ماهشهر و سربندر رخ داده، جا زده‌اند!

رویدادی که موجب ذوب شدن چراغ راهنمایی شده را در یکی از تصاویر بجویید تا شگفت زده شوید!

این در حالی است که تصاویر بی قواره شدن مانع های کله قندی بر اثر گرما (که در کمال تعجب فراوان در یک خبرگزاری وطنی به عنوان رویداد رخ داده در ماهشهر روایت شده‌اند!) به نسبت تصاویر ذوب شدن چراغ راهنمایی، جدیدتر و کمتر دیده شده تر هستند چراکه به تازگی در عراق به ثبت رسیده‌اند!

جالب اینجاست که با کمی دقت در جزییات ثبت شده در تصویر می‌توان پی برد که تابلو راهنمایی که در انتهای عکس دیده می‌شود، مربوط به کشوری عربی است و مشابه آن در کشورمان دیده نمی‌شود، ولی کمتر کسی به این ظرافت ها دقت کرده تا شاهد بازنشر گسترده این تصاویر در شبکه های اجتماعی با درج این توضیحات دروغین باشیم که «این عکس ها متعلق به ماهشهر هستند و آنچه گرما بر سر این شهر آورده را نشان می‌دهند»!

اما آنچه ورای این تصاویر و اصالت نداشتنشان اهمیت دارد، جفایی است که بر مردم سخت گوش و صبور این مناطق روا داشته می‌شود؛ بر مردمی که گرمای هوا را تحمل می‌کنند و می‌دانند که شکستن این شرایط سخت از عهده همه خارج است و اگر گلایه‌ای هم دارند، لحاظ شدن این سختی ها در وضعیت حقوقی شان بر اساس عدالت است و بس؛ اعتراض به جایی که که می‌بایست شنیده شده و هرچه سریعتر در قوانین بازتاب بیابد و دروغ های تصویری ای مانند آنچه شرحش رفت، مانع تحققش خواهد شد.

تصویری که در عراق به ثبت رسیده و با اشتباهی فاحش در خوزستان گزارش شده است!

بر این اساس آیا جا ندارد که دروغ پردازان را افرادی بدانیم که حامی حقوق این مردم نیستند و خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن ایشان شویم؟ آیا غیر از این است که دروغ پردازان می‌دانند که صحت سنجی این تصاویر کار بسیار ساده‌ای ست و نتیجه افشای این دروغ، هرچه باشد، دیده شدن رنجی که اهالی بندر ماهشهر و دیگر شهرهای گرمسیری می‌برند نخواهد بود؟!

 

عکس هایی که دیده می شود , توصیه‌هایی برای کوتاه‌تر دیده شدن , خوشمزه ترین نقشه هایی که تاکنون دیده اید

 
اخبار اجتماعی - تابناک


ویدیو : دروغ‌هایی که نمی‌گذارند حال ناخوش اهالی خوزستان دیده شود!