درن براون، جنجالی ترین جادوگر این روزها : «درن براون» شعبده بازی جنجالی است ...


«درن براون» شعبده بازی جنجالی است که حتی در یک برنامه تلویزیونی شعبده بازی اش، پای پلیس لندن و مسئولان امنیتی هم به میان کشیده شد تا جلوی برنامه اش را بگیرند، او اما خودش را شعبده باز نمی داند بلکه می گوید یک روانشناس است که تبحر فوق العاده ای در ذهن خوانی دارد. مجله همشهری سرنخ: «درن براون» شعبده بازی جنجالی است که حتی در یک برنامه تلویزیونی شعبده بازی اش، پای پلیس لندن و مسئولان امنیتی هم به میان کشیده شد تا جلوی برنامه اش را بگیرند، او اما خودش را شعبده باز نمی داند بلکه می گوید یک روانشناس است که تبحر فوق العاده ای در ذهن خوانی دارد.

درن در خانواده ای نسبتا مرفه به دنیا آمد و در مدرسه ای خصوصی تحصیل کرد. او حقوق و ادبیات آلمانی را در باشگاه بریستول ادامه داد اما در آنجا بود که فهمید به رشته روانشناسی علاقه بیشتری دارد و به همین خاطر رشته تحصیلی خود را تغییر داده و روانشناسی را انتخاب کرد.

در مدت تحصیل، او کتاب های روانشناسی در موضوعات مختلفی را مطالعه کرد، از ذهن خوانی و هیپنوتیزم گرفته تا زبان بدن و تکنیک های حافظه. اینها موضوعاتی است که او حالا در بسیاری از برنامه های شعبده بازی اش از آنها بهره گرفته و با استقبال زیادی هم رو به رو شده است. بعضی از مردم او را ساحره و جادوگر می دانند. آنها معتقدند که او با کمک قدرت های ماوراءالطبیعه می تواند ذهن خوانی کند اما درن تمامی این ادعاها را رد می کند.

جهان این روزها شاید جنجالی ترین سیاستمداران خود را تجربه می کند  , جنجالی ترین خبر امروز , جنجالی ترین فیلم های سال 94

او می گوید: «هیچکسی دارای قدرت ماوراءالطبیعه به معنای واقعی نیست. تنها بعضی می دانند که چطور از تمامی مهارت ها و استعدادهایی که خداوند در اختیارشان قرار داده است به خوبی استفاده کنند. موفقیت من در ذهن خوانی تنها حاصل ترکیب روانشناسی، گمراه کردن و هنر صحنه است، من فقط این طور وانمود می کنم که می توانم روی ذهن آنها تاثیر بگذارم و مغز آنها را بخوانم اما در حقیقت با در اختیار گرفتن زبان بدن آنها، از طرز فکرشان آگاهی پیدا می کنم، یعنی به طوری پاسخ خود را از خود آنها می گیرم بدون این که خودشان متوجه شوند. تمام این ها را مدیون علم روانشناسی و هیپنوتیزم هستم.»

درن براون در یکی از کتاب های خود به نام «معجزه فروش» به طور کامل حقه های افرادی را که با ادعاهایی نظیر انرژی درمانی، فرادرمانی، عرفان های کیهانی و روش های اینچنینی، مردم را فریب می دهند توضیح داده و ثابت کرده است که هیچ کدام از آنها حقیقت ندارند، اما مثبت اندیشی و انرژی مثبت بدون داشتن هیچ هزینه های می تواند آثار بسیار خوبی در زندگی افراد داشته باشد.

قهرمان در ارتفاع 30 هزارپایی

یکی از پرطرفدارترین برنامه های درن براون که در سال 2010 پخش می شد، برنامه قهرمان در ارتفاع 30هزار پایی بود. در این برنامه درن مردم عادی را که ترس های مختلفی از جمله ترس از ارتفاع، ترس از حیوانات مختلف، ترس از تاریکی و حتی ترس از حشرات داشتند به برنامه آورده و پس از چند جلسه بحث های روانشناسی، موفق می شد روی آنها تاثیر گذاشته و کمک کند بر ترس های خودشان غلبه کنند.

او فیلم هایی از قبل و بعد این افراد تهیه می کرد و در برنامه خودش نمایش می داد. برای مثال او مردی به نام مت گالی را به برنامه آورده بود که ترس شدیدی از ارتفاع داشت. در ابتدای برنامه و فیلم هایی که از او گرفته شد مشخص بود که مت حتی در ارتفاع چند متری از سطح زمین دچار اضطراب و سرگیجه می شود اما پس از برنامه های درن توانست بدون ترس تا لبه یک پرتگاه پیش برود. او پس از 10 سال بالاخره توانست بار دیگر سوار هواپیما شده و به سفر برود.

جنجالی ترین فیلم ایران , جنجالی ترین انتخابات آمریکا , جنجالی ترین فیلم تاریخ سینما

در یکی  از این برنامه ها او به جوانی که می خواست جرات خود را در خوابیدن در برابر قطاری که نزدیک می شد بسنجند، کمک کرد و او را به ریل قطار بست. البته این جوان توانست در لحظه آخر خودش را رها کند اما درن باز هم از طرف نیروهای پلیس تحت بازجویی قرار گرفت.

شطرنج بازی یک نفره در برابر 13 نفر

یکی دیگر از مشهورترین برنامه های شعبده بازی های درن در زمینه ذهن خوانی، شطرنج بازی او با یک گروه از بهترین شطرنج بازان انگلیسی بود که تعدادی از آنها حتی در بازی های جهانی نیز شرکت کرده و دارای مقام قهرمانی بودند.

این گروه شامل 13 نفر می شدند و در مقابل آنها، تنها یک نفر قرار داشت، آن هم درن براون بود. او یک به یک با شطرنج بازان بازی کرده و آنها را شکست داد. آنها درن را سرسخت ترین رقیبی لقب دادند که در تمام این سال ها در مقابل خود دیده بودند. در نهایت هم درن موفق شد تمامی 13 شطرنج باز را با کمک خواندن ذهن آنها و حدس زدن حرکت هایی که می خواستند انجام دهند، شکست دهد.

درن می گوید: «هیچ حقه خاصی در کار نبود. فقط این که من بارها و بارها بازی تمام این شطرنج بازها را تماشا کرده بودم و می دانستم در هر شرایطی چه کاری انجام می دهند. همچنین با توجه به استرسی که در چهره آنها می توانستم ببینم، تشخیص می دادم که به بن بست رسیده اند و نمی دانند که باید چه کاری انجام دهند. درواقع هیچ ذهن خوانی و جادوگری ای در کار نبود و من فقط از همان تکنیک های روانشناسی استفاده کردم.»

این روزها محصولات پوشیدنی هوشمند به یکی از محبوب‌ترین گرایشات , جنجالی ترین مستند سال , جنجالی ترین اینستاگرام

شهربازی روانشناسی

درن حتی یک شهربازی نیز با موضوعات ذهنی و روانشناسی ساخته که در مارس 2016 بازگشایی خواهدشد. تمامی بازی های این پارک طوری طراحی شده اند که رفتارهای کسانی را که از وسایل استفاده می کنند مورد بررسی قرار می دهند.

درن می گوید: «از آنجا که به نظر من ترن هوایی بهترین، هیجان انگیزترین و پرطرفدارترین وسیله شهربازی ها به حساب می آید، یک ترن هوایی در این شهر بازی ساخته ام با این تفاوت که این ترن از ابتدا تا انتها 13 دقیقه طول کشیده و به سرعت تمام نمی شود و کسانی که این ترن را تجربه می کنند لحظات زیادی را در هیجان می مانند.

در این پارک، بازی های کودکان 10 تا 15 سال با دیگران متفاوت بوده و متناسب با سن خودشان است تا آنها استرسی بیش از حد توان خود را تجربه نکنند و موجب ناراحتی آنها نشود.»

قانون شکنی در پخش زنده

«رولت روسی» یک بازی بسیار مرگبار است که به «بازی شانس» نیز شهرت دارد. این بازی تا به حال توسط بسیاری از چهره های مشهور نیز اجرا شده است که یکی از آنها درن براون بود. در پنجم اکتبر 2003، درن در نظر داشت تا بازی رولت روسی را در یک برنامه زنده تلویزیون اجرا کند و که بیش از 3.5 میلیون نفر بیننده داشت. قرار بود که این برنامه زنده اجرا شده و هر لحظه که امکان به خطر افتادن جان درن یا نمایش صحنه وحشتناک از تلویزیون باشد، برنامه به سرعت قطع شود. در این بازی، تمامی گلوله های هفت تیر به غیر از یکی خالی شده و بعد از آن، خشاب چندین بار چرخانده می شود و سپس فرد به سر خودش شلیک می کند.

جنجالی ترین خواننده ایران چه نام دارد , با پوکمون گو جذاب ترین بازی این روزها در دنیا آشنا شوید , جنجالی ترین کلیپ تتلو

در آن برنامه دستیار براون، خشاب را خالی کرده و تنها یک گلوله در آن باقی گذاشت و سپس خشاب را چندین بار چرخاند، همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه این برنامه قبل از اجرا، توسط نیروهای پلیس و مسئولان امنیتی متوقف شد چرا که در انگلستان قانون ممنوعیت حمل اسلحه اعمال می شود. براون پس از برنامه اعلام کرد که فشنگ داخل خزانه شماره 1 بود که درست حدس زده بود و اولین خزانه آماده شلیک، شماره 3 بود که تا خزانه پر 3 تا فاصله داشت. براون به خاطر برگزاری چنین بازی خطرناکی در یک برنامه زنده تلویزیونی به چند ماه حبس و پرداخت جریمه نقدی سنگین محکوم شد.

طوطی جادوگر درن شعبده باز

جنجالی ترین عکس های روز , لوکس ترین رستوران های تهران در دورادو , عکس جنجالی رحمتی

طوطی درن نیز مانند صاحبش می تواند با انجام نمایش های خارق العاده تماشاچیان را شگفت زده کند. این طوطی باید برای به دست آوردن دانه ای که درن در میان یک پازل لگویی قرار داده بود، در ابتدا آن را حل می کرد.

او هم برای رسیدن به غذا، پازل را حل کرده اهرم را پایین آورده و دانه را آزاد می کند. این فیلم در یوتیوب هزاران بازدیدکننده داشت.

نمایش های زنده و خیابانی

به خاطر قدرت ذهن خوانی درن، نمایش های زنده او طرفداران بسیار زیادی داشته و بلیت های آن به سرعت به فروش می رسند. البته به غیر از ذهن خوانی که مهارت اصلی درن به حساب می آید، او مانند دیگر شعبده بازان، حقه های مختلف شعبده را به خوبی و با دقت زیادی اجرا می کند.

پربیننده ترین اخبار , پرفروش ترین فیلم های ایرانی , عکس جنجالی مهدی رحمتی

یکی از این نمایش های که در سال 2008 در یک برنامه تلویزیونی اجرا شد، حقه زنده کردن مرده یا «زامبی» بود که سر و صدای زیادی به پا کرد. در این نمایش مردی در تابوتی در بسته خوابیده و به خاک سپرده شده و درن موفق شد بدون کندن مجدد زمین، او را از زیر زمین و از میان تابوت، زنده بیرون بکشد.

درن نیز مانند دیگر شعبده بازان به میان مردم عادی در خیابان رفته و با انجام نمایش های زنده و جالب، آنها را شگفت زده می کند. در این میان بازی های مختلف با کارت طرفداران بیشتری دارد، او از میان مردم عادی یک نفر را انتخاب کرده از او می خواهد تا کارتی را امضا کند سپس کارت را با تعداد زیادی کارت دیگر قاطی کرده ولی در عرض یک چشم بر هم زدن، کارت مورد نظر را از میان آنها پیدا می کند.

او حتی می تواند نام نوشته شده روی کف دست خود را پس از دست دادن با طرف مقابل، به دست طرف مقابل منتقل کند.


ویدیو : درن براون، جنجالی ترین جادوگر این روزها