درمان گرفتگی عضلات پا پس از ورزش به کمک چند روش طبیعی : گرفتگی عضلات معمولا ...



درمان گرفتگی عضلات پا بعد از ورزش , درمان گرفتگی عضلات پا , درمان گرفتگی عضلات پشت

گرفتگی عضلات معمولا بخاطر کمبود پتاسیم بوجود می‌آید

 

درمان گرفتگی عضلات پا پس از ورزش به کمک چند روش طبیعی
گرفتگی عضلات پا برای اکثر افراد اتفاق می‌افتد. پاها معمولا بعد از یک تمرین شدید، ناگهان دچار گرفتگی می‌شوند. این، تنها یکی از ناراحتی‌های کوچکی است که بخاطر ساختن بدنی بهتر و قوی‌تر متحمل می‌شوید. خوشبختانه شما مجبور نیستید دندان‌هایتان را به هم فشار دهید و درد را تحمل کنید. برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا، از این درمان‌های کاملا طبیعی و مطمئن استفاده کنید.

 

1. خردل زرد
خردل زرد، یک جزء اصلی در آشپزخانه است، اما یک درمان موثر برای گرفتگی عضلات نیز می‌باشد. در واقع، این ادویه‌ی محبوب بسیار موثر است، و گرفتگی عضلات را در عرض چند دقیقه برطرف خواهد کرد. خردل زرد حاوی اسید استیک است، ترکیبی که باعث تولید استیل کولین در بدن می‌شود. استیل کولین، یک نوع انتقال دهنده‌ی عصبی است که به عضلات علامت می‌دهد تا کار کنند. استیل کولین، درد و سوزش ناشی از گرفتگی عضلات پا را نیز تسکین می‌دهد.

 

2. سرکه سیب
گرفتگی عضلات معمولا بخاطر کمبود پتاسیم بوجود می‌آید. سرکه سیب (نوع خام و تصفیه نشده‌ی آن) سرشار از این ماده‌ی مغذی است. مواد مغذی موجود در سرکه‌ی سیب، اسپاسم‌های عضلانی را آرام کرده و مایعات بدن را دوباره به حالت تعادل در می‌آورد. این امر مانع کم شدن آب بدن که یک علت شایع دیگر گرفتگی عضلات پاست می‌شود. برای استفاده از سرکه‌ی سیب به منظور تسکین گرفتگی عضلات پا، یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. این مخلوط را یک مرتبه قبل از ورزش بنوشید. می‌توانید برای شیرین کردن این نوشیدنی، به آن عسل نیز اضافه کنید.


3. سیاه شیره (شیره‌ی چغندر که بیشتر شکر آن را گرفته باشند)
اگر بعلت کمبود کلسیم یا پتاسیم، مستعد گرفتگی عضلانی هستید، سیاه شیره مصرف کنید. این ترکیب، غنی از پتاسیم و کلسیم است. این شیره، اسپاسم‌های عضلانی را کاهش می‌دهد و ورم را به حداقل می‌رساند. بمنظور استفاده از سیاه شیره برای درمان گرفتگی عضلانی، یک قاشق غذاخوری از این ماده را در یک لیوان شیر یا آب گرم بریزید. آنها را بخوبی مخلوط کنید و برای جلوگیری از گرفتگی عضلانی، آن را قبل از تمرین بنوشید. شما می‌توانید برای رفع کمبود کلسیم و پتاسیم نیز از این محلول استفاده کنید.

 

4. روغن میخک
روغن میخک، درست مانند سرکه‌ی سیب حاوی ترکیبات ضروری است که گرفتگی عضلانی را به حداقل می‌رسانند. بهتر از آن، روغن میخک دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی است که ورم، درد، و سوزش را کاهش می‌دهد. این روغن به بی حس کردن درد نیز کمک می‌کند. بمنظور استفاده از روغن میخک برای از بین بردن گرفتگی عضلانی، آن را مستقیما روی ناحیه‌ی مورد نظر بمالید. برای ماساژ منطقه‌ی آسیب دیده، از حرکات دایره‌ای و فشار محکم استفاده کنید. در صورت نیاز، اینکار را تکرار کنید.

 

5. رزماری
رزماری، درست مانند خردل زرد حاوی ترکیبات ضدالتهابی قدرتمندی است که عضلات ملتهب را تسکین می‌دهد. رزماری، درد و سوزش عضلانی را نیز کاهش می‌دهد و بدن را گرم می‌کند. این گرما، عضلات را منبسط کرده و از سفتی و اسپاسم جلوگیری می‌کند. رزماری حتی می‌تواند به ریکاوری سلول سرعت ببخشد، و بافت‌های آسیب دیده را ترمیم کند. بمنظور استفاده از رزماری برای درمان گرفتگی عضلات پا، چند برگ رزماری را در آب بجوشانید.

 

بعد از ۱۰ دقیقه جوشیدن، اجازه دهید تا زمانیکه آب به دمای اتاق برسد، برگ‌ها در آب خیس بخورند. حالا یک لیف بردارید و آن را در دم کرده رزماری فرو ببرید و خیس کنید. لیف را حداقل بمدت ۱۰ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. هنگامیکه درد از بین رفت، از کمپرس سرد استفاده کنید. این تغییر درجه حرارت، عضلات را منبسط خواهد کرد و گرفتگی عضلات را از بین می‌برد.
همچنین می‌توانید برای درمان گرفتگی عضلات، برگ‌های رزماری را مانند چای مصرف کنید. فقط کافی است به اندازه‌ی یک قاشق رزماری خشک را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. اجازه دهید که این مخلوط حداقل بمدت ۱۰ دقیقه خیس بخورد، و سپس آن را صاف کنید. برای دریافت بهترین نتیجه، این محلول را دوبار در روز مانند چای بنوشید.
منبع : fitnessmagazine.ir


ویدیو : درمان گرفتگی عضلات پا پس از ورزش به کمک چند روش طبیعی