درمان سرطان ها وابسته به تشخیص به موقع بیماری است : دبیر علمی هفتمین همایش ...



پروستات، تشخیص بیماری و درمان آن , چگونگی تشخیص بیماری سرطان در مردان , ویروس زیکا علایم تشخیص و درمان بیماری

دبیر علمی هفتمین همایش داروسازان بالینی تاکید کرد: اهمیت غربالگری در تشخیص و درمان به موقع سرطان ها در همایش داروسازان بالینی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش مهر، دکتر کوروش صادقی در آستانه برگزاری هفتمین همایش داروسازان بالینی (۵ تا ۷ خرداد در مرکز همایش رازی تهران)، گفت: شایع ترین سرطان ها در کل دنیا و در ایران سرطان های دستگاه گوارش، پستان و سرطان پروستات است  و بحث درمان و موفقیت درمان آنها وابسته به این است هر چه زودتر سرطان را تشخیص دهیم، به خصوص افرادی که ریسک بیشتری در بروز سرطان دارند باید به طور جدی مورد غربالگری قرار گیرند. 

متخصص داروسازی بالینی اظهار داشت: بحث غربالگری در تشخیص زودهنگام سرطان ها در کشور ما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بیماران بیشتر در مورد سرطان بدانند و اهمیت غربالگری آن را بشناسند به عنوان مثال در مورد سرطان دستگاه گوارش بحث تست های غربالگری از سن بالای ۵۰ سال هر ۳ سال یکبار مورد تاکید است.

صادقی عنوان کرد: متاسفانه این غربالگری در کشور ما خیلی کم انجام می شود و لازم است مردم اهمیت انجام آن را بدانند بخصوص در افرادی که سابقه سرطان را در خانواده دارند از ریسک بیشتری برخوردارند و باید با مراجعه به پزشک متخصص و با راهنمایی همکاران پزشک و در زمان لازم این تست ها را انجام دهند تا بتوان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد.

دبیر علمی هفتمین همایش داروسازان بالینی خاطر نشان کرد: در سرطان بحث پیشگیری بسیار مهم تر و موفق تر از درمان است و ریز فاکتورهایی که در تشخیص سرطان ها باید به آنها توجه کرد شامل : مصرف سیگار و قلیان به عنوان یکی از ریسک فاکتورهای کاملا شناخته شده و قطعی در بروز سرطان، چاقی و اضافه وزن و همینطور استفاده بی رویه مواد غذایی آماده که متاسفانه در جمعیت های مختلف دنیا رو به افزایش است و همچنین بحث آلودگی های محیطی بسیار مهم است و برای کاهش مواد آلوده وآلودگی های شهری و صنعتی لازم است دولتمردان چاره ای جدی بیاندیشند .

صادقی تاکید کرد: افزایش سهم مصرف میوه، سبزیجات و لبنیات در رژیم غذایی و کاهش مصرف چربی و کربوهیدراتها در سهم غذایی افراد می تواند در بحث پیشگیری از سرطان ها بسیار کمک کننده باشد .


ویدیو : درمان سرطان ها وابسته به تشخیص به موقع بیماری است