درد دل نعمت اللهی از قلعه نویی : احمد نعمت اللهی بازیکن جوان تیم استقلال که ...


احمد نعمت اللهی بازیکن جوان تیم استقلال که دو هفته پیش از این تیم جدا و راهی پیکان شد. در مورد علت های جدایی و وضعیت خود در تیم جدیدش صحبت کرد. طرفداری: احمد نعمت اللهی بازیکن جوان تیم استقلال که دو هفته پیش از این تیم جدا و راهی پیکان شد. در مورد علت های جدایی و وضعیت خود در تیم جدیدش صحبت کرد.

نعمت االهی جوان که از جدا شدن از استقلال به عنوان یک فرصت برای پیشرفت خود یاد کرد در گفت و گو با خبرنگار ما به سوالاتی در مورد وضعیت خود در دو تیم استقلال و پیکان پاسخ داد:

آقای نعمت اللهی کمی از خودتان بگویید.

من در حال حاضر 21 ساله ام و دانشجوی رشته تربیت بدنی می باشم.

در مورد شرایط فعلی و امادگی خودتان بگویید؟

شرایط فعلی من خیلی خوب است و در حال حاضر آمادگی بسیار خوبی دارم و جزو سهمیه های زیر 23 سال محسوب می شوم.

شما کی از استقلال جدا شدید؟

حدود 10 یا 12 روز پیش جدا شدم و با پیکان قرارداد بستم.

قراردادتان با استقلال چند ساله بود؟

دو ساله بود ولی چون در لیست تیم نبود به عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا شدم.

آیا این جدایی و پیوستن به پیکان با نظر خودتان صورت گرفت؟

بله 100 درصد. با توجه به حضور بازیکنان بزرگ در استقلال فرصت بازی کمی به من می رسید ولی در پیکان شانس بازی بیشتری دارم و حاشیه نیز در این تیم به مراتب کمتر است.

چرا پیکان ؟

هدف من از آمدن به پیکان هم کمک به این تیم بود و هم پیشرفت خودم. خیلی ها گفتند که من به خاطر پول به این تیم آمده ام ولی اصلا اینگونه نیست و پیوستن من به پیکان دلیل مالی نداشت. برای من در شرایط فعلی پول اولویت اصلی نیست و حتی از تیم استقلال هنوز طلب فصل پیش را دارم.

مدت قراردادتان با پیکان چند ساله است؟

3 سال، با توجه به اینکه من بازیکن زیر 23 سال هستم و قرارداد بازیکنان زیر 23 سال نیز باید 3 ساله باشد.

به نظرتان در تیم پیکان فرصت حضور در میدان و درخشش را به دست خواهید آورد؟

بله انشاالله، در تیم هایی مثل پیکان به بازیکنان جوان بهای بیشتری داده می شود. تیم پیکان تیمی است که دوست دارد به جوان ها کمک کند و این اتفاق باید در تمام تیم ها رخ دهد چون فوتبال ایران در حال پیر شدن است و اگر جوان ها جایگزین نشوند سرنوشت خوبی در انتظارمان نخواهد بود. بها ندادن به جوانان باعث نابودی یک نسل در فوتبال کشور می شود.

شرایط فعلی تیم پیکان را چگونه می بینید؟

شرایط فعلی چندان رضایت بخش نیست ولی با توجه به بازیکنان خوبی که داریم به آینده امیدوار هستیم.

به نظرتان پیکان می تواند در نیم فصل دوم خودش را بالا بکشد؟

بله، در همین بازی آخر پیکان مقابل تراکتورسازی چند بازیکن جوان در ترکیب اصلی تیم بودند که توانستند به تیم کمک کنند و با یک برد روحیه بخش تیم در یک روند صعودی قرار گرفت.

تا چه حد بازیکنان بزرگ و کادر فنی پیکان به شما اعتماد دارند؟

مهم ترین حسن تیم پیکان این است که در این تیم هیچ بازیکنی خود را بالاتر از دیگری نمیداند از رحمتی گرفته تا نصرتی، در این تیم همه به پیشرفت جوانان تیم کمک می کنند و واقعاً حضور در چنین جوی لذت بخش است.

با این تفاسیر در پیکان راحت تر از استقلال هستید؟

با توجه به ملی پوش بودن اکثر استقلالی ها و سایر دغدغه های فکری که داشتند، کمتر پیش می آمد که برای جوانان وقت بگذارند، البته نه اینکه کمکی به من نمی شد، حنیف به من خیلی کمک می کرد، آرش از لحاظ روحی بسیار هوایم را داشت ولی به هر حال در پیکان شرایط برای پیشرفت مهیاتر است.

پس در پیکان راحت ترید؟ آیا به فیکس شدن در این تیم هم فکر می کنید؟

بله من اصلا برای فیکس بازی کردن آمدم پیکان و برای رسیدن به آن همه تلاشم را می کنم. در شرایط فعلی کمی از لحاظ فکری و بدنی اوضاع مناسبی ندارم ولی رفته رفته به شرایط آرمانی خواهم رسید.

شرایط تمرینی خودتان چگونه است؟

تمرینات بسیار خوبی را پشت سر می گذارم. من با مربی بدنساز کار می کردم ولی دو، سه جلسه است که در تمرینات گروهی حضور یافته ام.

در مورد اتفاقات بازی با تراکتورسازی و شعارهایی که علیه رحمتی داده شد و واکنش خود وی در مورد این اتفاقات صحبت کن.

آقای رحمتی آدم بسیار باشخصیت و بزرگی هستند و به نظر من یکی از پاک ترین فوتبالیست های کشورمان به شمار می روند. ایشان چندان به این شعارها توجهی نداشتند و به کار خودشان مشغول بودند.

به نظرتان پخش نشدن مستقیم بازی ها می تواند در کیفیت کار تیم ها تاثیرگذار باشد؟

بله این اتفاق بسیار بدی بود که رخ داد، هر بازیکن جوانی دوست دارد که در تلویزیون دیده شود و از طرف دیگر سرگرمی بسیاری از مردم فوتبال است و محروم کردن آنها از تماشای تلویزیون اصلا خوب نیست. نقاط ضعف و قدرت بسیاری از تیم ها و بازیکنان نیز از این طریق مشخص می شود.با پیگری هایی که صورت گرفته امیدوارم هرچه سریع تر این مشکل حل شود. اگر فوتبال هم نباشد دیگر جوانان باید چه کاری کنند!

کمی به گذشته برگردیم، با توجه به اینکه شما در استقلال شانس کمی برای مطرح شدن داشتید، نظرتان راجع به شرایط بازیکنان جوان در این تیم چیست؟

در این دوره که من در این تیم حضور داشتم بهای چندانی به بازیکنان جوان داده نشد و این یکی از علت های اصلی جدایی من از این تیم بود. بایستی بازیکنان جوانی که در این تیم حضور دارند بیشتر دیده شوند و فرصت بازی کردن پیدا کنند چرا که بازیکن جوان برای مطرح شدن نیاز به فرصت و اعتماد دارد.

شما و سایر بازیکنان زیر23 سال اعتراضی به بازی نکردن در استقلال نداشتید؟

بالاخره استقلال تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی هم دارد ولی به هر حال در مواقعی که این بازیکن مصدوم و محروم هستند باید شانس بازی به ما جوان ها هم داده شود. پس از جدایی ام از استقلال خیلی ها خواستند که من علیه این تیم صحبت کنم ولی من استقلال را دوست دارم و دلیل جدایی ام هم فقط بدست آوردن شانس بازی در پیکان بود.

رابطه تان با قلعه نویی چطور بود؟

ایشان سرمربی بزرگی هستند ولی با بازیکنان جوان چندان رابطه خوبی و نزدیکی ندارند. به نظر من باید سرمربی تیم با همه بازیکنان نزدیک باشد و مشکلات آنها را بداند تا بتواند در موفقیت آنها و تیم سهیم باشد.

در پایان گفت و گو اگر حرف خاصی دارید بفرمایید.

امیدوارم همه جوانان در فوتبال ما پیشرفت کنند و بزرگان فوتبال نیز با حمایت از آنها زمینه را برای رشدشان فراهم نمایند.


ویدیو : درد دل نعمت اللهی از قلعه نویی