دردسر یک شباهت به اردوغان +عکس : پیتر جکسون سازنده «ارباب حلقه‌ها» برای دفاع ...


پیتر جکسون سازنده «ارباب حلقه‌ها» برای دفاع از یک دکتر ترکیه‌ای که در کشورش محکوم به اهانت به اردوغان شده است توضیحاتی درباره شخصیت فیلمش ارائه داد. خبرگزاری مهر: پیتر جکسون سازنده «ارباب حلقه‌ها» برای دفاع از یک دکتر ترکیه‌ای که در کشورش محکوم به اهانت به اردوغان شده است توضیحاتی درباره شخصیت فیلمش ارائه داد.

تفاوت بین اسمیگل و گالوم موردی بود که پیتر جکسون روی آن انگشت گذاشت تا راه فرار دکتری از ترکیه از زندان را فراهم کند.

اردوغان , شباهت بهار و زمستان چیست , دردسر های عظیم

دکتر بیلیکن ترک در خطر محاکمه برای توهین به رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه است زیرا او با گذاشتن عکس‌هایی از رییس جمهوری در کنار شخصیت «هابیت» فیلم «ارباب حلقه ها» در فیسبوک این دو را با هم مقایسه کرد و مقامات ترکیه این کار را به مثابه توهین به رییس جمهوری عنوان کردند.  این پزشک ترکیه‌ای ممکن است با ۲ سال زندان روبه رو شود. او که فعلا از کارش برکنار شده اگر نتواند در دادگاه ثابت کند که چنین قصدی نداشت، زندانی خواهد شد.

اما پیتر جکسون برای کمک به این دکتر وارد میدان شد و گفت این تصاویر مربوط به اسمیگل است و این زمانی است که او هنوز به گالوم بدل نشده بود.

گروهی متخصص باید در ترکیه اظهارنظر کنند که آیا شخصیتی که اردوغان با او مقایسه شده شخصیتی خبیث است یا خیر.

اردوغان پوتین , هانیه مرادی بازیگر دردسر والدین , شباهت بازیگران ایرانی و خارجی

پیتر جکسون در کنار فران والش و فیلپا بوینس به عنوان متخصصانی که این شخصیت را خلق کردند گفته‌اند: ما می توانیم در این زمینه کمک کنیم: هیچ یک از این تصاویر نشان دهنده شخصیت گالوم نیست و همه آنها شخصیتی به نام اسمیگل را نشان می‌دهد.

وی افزود: اسمیگل شخصیتی بامزه و دوست داشتنی است. دروغ نمی‌گوید، کلک نمی‌زند و سعی نمی‌کند در واقعیت‌ها دستکاری کند. او شیطان نیست، تجاهل نمی‌کند و بداندیش نیست. این شخصیت‌ها متعلق به گالوم است که هرگز نباید با اسمیگل یکی گرفته شود. اسمیگل هیچوقت قصد نداشت تا قدرت را برای خودش به دست بگیرد. او خیلی دوست داشتنی است.

از آنجا که هیچ یک از داوران فیلم «ارباب حلقه ها» را ندیده بودند محاکمه این پزشک ترک تا فوریه به تعویق افتاد.

چند سال پیش در روسیه نیز با اکران فیلم «ارباب حلقه ها» مقامات روسی پیتر جکسون را متهم به این کرده بودند که شخصیت گالوم را شبیه پوتین درآورده است.


ویدیو : دردسر یک شباهت به اردوغان +عکس