دردسر شباهت اسمی با داعش برای کاربر فیس‌بوک : فیس بوک اعلام کرد که به اشتباه ...



رجز خوانی برای داعش , خط و نشان داعش برای امیر نوری , رجز خوانی لات های تهران برای داعش

فیس بوک اعلام کرد که به اشتباه صفحه شخصی یکی از کاربران خود به نام Isis Anchalee را ظاهرا به دلیل شباهت اسمی به مخفف انگلیسی گروه تروریستی داعش به مدت یک روز بسته است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این کاربر مدعی است از آنجا که نامش همانند مخفف نام گروه تروریستی داعش تلفظ می‌شود فیس بوک اکانت کاربری وی را مسدود کرده است.

آنچالی که یک برنامه نویس رایانه در سانفرانسیسکو است یک اسکرین شات از صفحه ورود به فیس بوک را در صفحه خود منتشر کرد که در نوشته بود "اکانت شما غیرفعال شده است".

وی در صفحه توئیتر فیس بوک نوشت: چرا اکانت شخصی من را غیرفعال کردید؟ نام واقعی من isis anchalee است.

این کاربر گفت که برای حل این مشکل سه مرتبه اطلاعات شخصی خود را برای فیس بوک ارسال کرده است.

آنچالی در توئیتر نوشت: فیس بوک فکر می‌کند من تروریست هستم. ظاهرا ارسال اسکرین شاتی از گذرنامه ام برای آنها کافی نبوده تا اکانت من را باز کنند.

یکی از مسئولان فیس بوک در توئیتر پاسخ داد که اکانت این کاربر مجددا فعال شده است.

سخنگوی فیس بوک نیر اعلام کرد: این اشتباه در پی فرایند گزارش اکانت‌های جعلی صورت گرفته و ما به خاطر دردسری که درست کردیم عذرخواهی می‌کنیم. این اشتباه ارتباطی با نام فرد صاحب اکانت ندارد و صفحه وی مجددا فعال شده است.

بسیاری از افراد با نام isis که در مصر باستان الهه سلامتی، ازدواج و خرد است درباره شباهت نامشان با مخفف انگلیسی نام گروه تروریستی داعش ابراز نگرانی کرده اند.

در این راستا یک درخواست آنلاین از رسانه ها برای متوقف کردن نامگذاری داعش با مخفف ISIS ایجاد شد که در 24 اوت با بیش از 56 هزار و 800 امضا به پایان رسید.


اخبار اجتماعی  -  ایسنا


ویدیو : دردسر شباهت اسمی با داعش برای کاربر فیس‌بوک