دردسرهای کشتن سگی که صاحبش ابولا داشت :  اخبار حوادث - دردسرهای کشتن سگی که ...




 اخبار حوادث - دردسرهای کشتن سگی که صاحبش ابولا داشت

 مقاومت شماری از شهروندان مادرید، پایتخت اسپانیا در برابر تصمیم به از بین بردن سگی که صاحبش مبتلا به ویروس ابولا شده بی فرجام ماند.

به گزارش یورونیوز،این سگ متعلق به پرستار اسپانیایی مبتلا به ابولا بود و بعد از ظهر چهارشنبه کشته شد. پیش از آن، مدافعان جان این سگ که گمان می رفت ناقل ابولا شده باشد، از طریق جمع آوری امضا و شبکه های اجتماعی به این تصمیم اعتراض کرده بودند.

این کپمیپن آنلاین از سوی همسر پرستار مبتلا به ویروس ابولا در مادرید راه اندازی شده بود. وی روز سه شنبه با ضبط و انتشار ویدئویی در اینترنت خواستار حفظ جان این سگ شد. وی در این ویدئو گفت: «من همسر ترزا رومرو هستم و در بیمارستانم. از همه می خواهم که برای نجات سگم، اکسکالیبور که می خواهند بدون رعایت قانون او را بکشند کمک کنند.»

بالغ بر ۳۲۵هزار تن درخواستی را در اینترنت علیه تصمیم مقامات محلی مادرید امضا کرده بودند.

همچنین شمار قابل توجهی از صاحبان سگ های خانگی و حتی صاحبان گربه و پرندگان نیز با انتشار تصویری از حیوان خانگی که در اختیار دارند، خواستار نجات جان این سگ «محکوم به اعدام» شده بودند.

دست کم یک مطالعه علمی نشان می دهد که سگ ها می توانند بدون هیچ نشانه ای به ویروس کشنده ابولا مبتلا شوند. آزمایش های صورت گرفته احتمال آغشته بودن بزاق سگ مبتلا به ابولا را به این ویروس تائید می کند.

صاحب اکسکالیبور به دلیل عضویت در گروه درمان و مراقبت از کشیشی که در سیرالئون به ابولا آلوده شده بود مبتلا به این ویروس کشنده شده و تحت درمان قرار دارد.


 اخبار حوادث - فرارو


ویدیو : دردسرهای کشتن سگی که صاحبش ابولا داشت