درخواست کروش برای تغییر زمان جام ملت‌ها : رئیس سازمان لیگ گفت: کی‌روش از برگزاری ...


رئیس سازمان لیگ گفت: کی‌روش از برگزاری مسابقات جام ملت‌ها در ماه ژانویه ناراحت بود و پیشنهاد داد بحث تغییر در زمان برگزاری این مسابقات را از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیری کنیم. مهدی تاج بعد از برگزاری نشست با کارلوس کی‌روش گفت: نشست بسیار خوبی داشتیم و کی‌روش قویاً از برنامه یک ساله سازمان لیگ دفاع کرد و گفت که آثار این کار بعدها در فوتبال ایران خودش را نشان می‌دهد.

وی افزود: نظر کی‌روش این بود که اعلام برنامه یک‌ساله لیگ برتر یکی از بهترین کارهایی است که در فوتبال ایران انجام شده و اعلام کرد که او هیچ درخواستی برای تغییر در این برنامه ندارد.

رئیس سازمان لیگ اظهار داشت: سرمربی تیم ملی در این نشست از 3 کار خوب توسط سازمان لیگ یاد و به کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر از 18 به 16 تیم اشاره‌ کرد. از نظر کی‌روش این کار زمینه‌ساز نظم و انضباط، شرایط مالی و برنامه‌ریزی بهتر برای لیگ می‌شود.

تاج عنوان کرد: کی‌روش به ما گفت چند سال طول می‌کشید تا همه متوجه آثار خوب 16 تیمی لیگ شوند. ضمن اینکه کی‌روش معتقد بود اعلام برنامه یک ساله لیگ سبب می‌شود تیم‌ها و تماشاگران بتوانند در شرایط بهتری و با زمانبندی و به خوبی برنامه‌های خود را تنظیم کنند و هم تماشاچیان زمان کامل مسابقات را بدانند و هم باشگاه‌ها برای برگزاری مسابقاتشان با دشواری‌هایی چون رزرو هتل یا پرواز مواجه نباشند.

وی از جوانگرایی در لیگ برتر به عنوان دیگر مسئله مورد تاکید کی‌روش یاد کرد و گفت: کی‌روش آغاز جوانگرایی در لیگ را به ما تبریک گفت و اعلام کرد این کار اقدام بسیار خوبی بوده است.

تاج در پاسخ به این سوال که چرا روز گذشته از احتمال درخواست کی‌روش برای تغییر زمان لیگ صحبت کرده و گفته بود اجازه این کار را نمی‌دهد اظهار داشت: آن صحبت بر اساس شنیده‌ها بود و درخواست مکتوبی به دست ما نرسیده بود. گفته شده بود شاید برخی تیم‌ها در مورد زمان پایان اردوی پرتغال و بازی‌های جام حذفی درخواستی برای تغییر برنامه داشته باشند که همانطور که اشاره کردم این درخواست بر اساس شنیده‌ها بود و نامه‌ای به دست ما نرسیده است.

رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: کی‌روش هم تاکید داشت هیچ تغییری در برنامه‌های لیگ ایجاد نشود و از ما خواست پای برنامه لیگ بایستیم.

تاج یادآور شد: موضوع خوب دیگری که کی‌روش امروز به آن اشاره کرد بحث زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا بود که همزمان با تعطیلی لیگ کشورهای کره جنوبی و ژاپن در ماه ژانویه (دی ماه) است و این فرصت آماده‌سازی خوبی به آنها می‌دهد در حالی که برای ما دقیقا کوران رقابت‌های لیگ برتر است. کی‌روش از این موضوع ناراحت بود و حتی پیشنهاد داد ما بحث تغییر در زمان برگزاری این مسابقات را از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیری کنیم.

وی با اشاره به حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: جلسات با 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم ادامه خواهد داشت.

وی درباره صحبت‌های تقدس‌نژاد معاون سازمان صدا و سیما درباره حق پخش تلویزیونی و حرف‌هایی که راجع به کفاشیان زده بود تاکید کرد: چون این صحبت‌ها را ندیده و نشنیده‌ام درباره آن اظهارنظری نمی‌کنم.


ویدیو : درخواست کروش برای تغییر زمان جام ملت‌ها