درخواست مردم برای افزایش سرعت اینترنت : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان ...


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر با درخواست های مردم در خصوص استفاده از اینترنت و افزایش سرعت رو به رو هستیم، گفت: به دلایل مختلف پهنای باند اینترنت تاکنون متناسب با آنچه در برنامه دیده شده، توسعه نیافته است. خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر با درخواست های مردم در خصوص استفاده از اینترنت و افزایش سرعت رو به رو هستیم، گفت: به دلایل مختلف پهنای باند اینترنت تاکنون متناسب با آنچه در برنامه دیده شده، توسعه نیافته است.

 محمود واعظی با بیان اینکه در زمان آغاز به کار دور جدید مدیریت در وزارت ارتباطات، پهنای باند بین الملل 72 کیگابایت بر ثانیه بود که با تلاش های صورت گرفته در یک ماه گذشته، 15 گیگابایت افزایش یافته است خاطرنشان کرد: پهنای باند داخلی نیز در این مدت با افزایش 30 گیگابایتی به حدود 400 گیگابایت رسیده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اشتیاق موجود در کشور و تلاش ها برای ایجاد دولت، تجارت و آموزش الکترونیکی، پهنای باند موجود را ناکافی دانست و اضافه کرد: باید زیرساخت ها توسعه پیدا کند و امیدوارم در صورت تحقق برنامه ریزی های صورت گرفته، پهنای باند بین الملل تا سال آینده، دو برابر شود.

علاقه ای به عضویت در فیس بوک ندارم

وی با اشاره به فعالیت برخی از اعضای دولت در شبکه اجتماعی فیسبوک از گذشته تاکنون، گفت: برخی از دوستان در گذشته در این شبکه اجتماعی فعال بوده اند و این کار در حال حاضر نیز ادامه دارد.

واعظی افزود: اما، بنده نه در گذشته و نه در حال حاضر به دلیل کمبود وقت، فعالیتی در این شبکه نداشتم و علاقه ای نیز به ایجاد صفحه ای که مدیریت آن در اختیار دیگران باشد، ندارم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: با مشورت صورت گرفته در آخرین جلسه هیات دولت، مقرر شد که کارگروهی در ریاست جمهوری تشکیل و گزارش نتایج بررسی های خود را به رئیس جمهور ارائه کند تا پس از آن در این خصوص تصمیم گیری صورت گیرد.

توسعه شبکه تلفن ثابت باید ادامه یابد

واعظی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمان وزارت مهندس غرضی در خصوص توسعه تلفن ثابت در کشور اضافه کرد: اگر چه از توسعه صورت گرفته در گذشته در این حوزه راضی هستیم اما معتقدیم پس از خصوصی سازی مخابرات، تلفن ثابت مورد بی مهری قرار گرفته و اگر همین سیاست دنبال شود، در آینده، باردیگر شاهد انتظار مردم برای دریافت تلفن ثابت خواهیم بود؛ براین اساس باید در این حوزه سرمایه گذاری صورت گیرد چرا که خصوصی سازی مخابرات به صورت یکپارچه بوده و تلفن همراه و تلفن ثابت در کنار هم خصوصی شده است.

توجه ویژه به بخش پست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت های گسترده ای که از سوی پست و پست بانک صورت می گیرد، گفت: افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، انسان های نجیب و زحمتکشی هستند و تلاش داریم تا به این حوزه بهای بیشتری داده شود؛ در این راستا با قرار گرفتن فناوری اطلاعات در کنار پست، پست نوین شکل می گیرد که امکان توسعه فعالیت ها فراهم خواهد شد.

دنیای آینده ، دنیای فناوری اطلاعات است

به گزارش مهر، دکتر واعظی با بیان اینکه امروزه شاهد افزایش سرعت رشد اینترنت در دنیا هستیم، گفت: تکنولوژی در این حوزه به سرعت تغییر می کند و دو ماه غفلت موجب می شود یک نسل از تکنولوژی عقب بیفتیم.

وی با اشاره به تغییراتی که فناوری اطلاعات می تواند در زندگی مردم و ادارات داشته باشد اضافه کرد: برنامه های گسترده ای برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور پیش بینی شده است.

وزارت ارتباطات مورد بی مهری قرار گرفته بود

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برنامه پنجم تکالیف بسیاری را برای این وزارتخانه پیش بینی کرده، گفت: متاسفانه تغییر سه وزیر در چهار سال از یکسو و بی مهری به مجموعه وزارت ارتباطات از لحاظ بودجه و حمایت های مورد نیاز به دلیل وجود برخی اختلاف ها میان ریاست جمهوری و وزیر قبلی از سوی دیگر موجب شد تا برخی برنامه ها عملیاتی نشود.

وی افزود: علی رغم تلاش هایی که از سوی دکتر تقی پور و همکاران ایشان صورت گرفت اما به دلیل کافی نبودن بودجه و اعتبارات، شاهد پیشرفت مد نظر در برخی از تکالیف نبودیم که امیدواریم با تلاش مضاعف و دریافت حمایت های لازم، این عقب افتادگی جبران شود.

واعظی توجه به پژوهش را یکی دیگر از دستورکارهای وزارت ارتباطات عنوان کرد و گفت: حمایت از دانشگاه ها، بخش خصوصی و مراکز تحقیقاتی برای تامین نیازمندی های وزارت ارتباطات در داخل از جمله برنامه های دوره جدید فعالیت این وزارتخانه است.

وی تاکید کرد: معتقدیم بخش خصوصی مکمل فعالیت های وزارت ارتباطات است نه رقیب آن و بر همین اساس توجه بیشتری به این حوزه صورت خواهد گرفت.


ویدیو : درخواست مردم برای افزایش سرعت اینترنت