درخواست عادل الجبیر از اسرائیل : وزیر خارجه عربستان سعودی امروز جمعه گفت: اصل ...


وزیر خارجه عربستان سعودی امروز جمعه گفت: اصل و اساس هرگونه طرح صلحی در آینده بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها، پیشنهاد مطرح شده از سوی اعراب در سال ۲۰۰۲ است. خبرگزاری تسنیم: عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در جمع خبرنگاران در پاریس اظهار داشت: طرح ابتکاری عربی همه اجزاء لازم برای دستیابی به توافق نهایی را دارد.

به گزارش رویترز، وی از رژیم صهیونیستی خواست تا این طرح را قبول کند. عادل الجبیر افزود: این طرح روی میز است و یک پایه و اساس استوار برای حل و فصل این مناقشه طولانی مدت دارد. ما امیدواریم که اسرائیل این طرح را قبول کند.

کنفرانس بین المللی سازش به ابتکار فرانسه امروز جمعه در شهر پاریس برگزار می شود. در این کنفرانس کمیته چهارجانبه خاورمیانه شامل آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل ، اتحادیه عرب، شورای امنیت و 20 کشور دیگر حضور خواهند داشت.

دیپلمات ها اعلام کرده اند که در این نشست محرک های اقتصادی و سایر ضمانت هایی که از سوی کشورهای مختلف در کنفرانس های قبلی ارائه شده، پیشنهاد داده خواهد شد تا دستور جلسه کنفرانس سازش در پاییز آینده باشد.

با توجه به اینکه تلاش های آمریکا برای از سرگیری مذاکرات سازش به بن بست رسیده و اکنون همه تمرکز سیاستمداران آمریکایی روی انتخابات ریاست جمهوری نوامبر است، فرانسه با کشورهای مختلف رایزنی کرده تا فلسطینی ها و اسرائیلی ها را به سر میز مذاکره بازگرداند.


ویدیو : درخواست عادل الجبیر از اسرائیل