درخواست رئیس دفتر روحانی از ثروتمندان : رئیس دفتر رئیس جمهور به نمایندگی از ...


رئیس دفتر رئیس جمهور به نمایندگی از دولت خواستار انصراف داوطلبانه اقشار دارای تمکن مالی بالا از دریافت یارانه نقدی شد. خبرگزاری مهر: رئیس دفتر رئیس جمهور به نمایندگی از دولت خواستار انصراف داوطلبانه اقشار دارای تمکن مالی بالا از دریافت یارانه نقدی شد و گفت: فعالان اقتصادی به زودی خواهند فهمید که معنای فتح در مذاکرات هسته ای چیست، چرا که بلافاصله میدان گشاده ای پیش رویشان قرار می گیرد که می تواند فرصت تحرک و اشتغال زایی را به آن‌ها هدیه کند.

محمد نهاوندیان در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان این که نگاه ما در ارائه یارانه به اقشار آسیب پذیر جامعه باید متفاوت با صدقه دادن باشد، گفت: ما نسخه اقتصاد صدقه ای را شفابخش نمی دانیم، چرا که معتقدیم توانمندسازی افراد باید در دستور کار قرار گیرد تا افراد نیازمند بتوانند با دارا بودن شغل درآمد عزتمندانه ای داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با شیوه ای مغلوط امکانی را فراهم کرد تا یارانه نقدی به اقشار آسیب پذیر ارائه شود در حالی که این موضوع مشکلی را حل نمی کند و باید روند آن اصلاح شود.

وی تصرریح کرد: زمانی از دولت توقع می رود دهک‌هایی را برای حذف یارانه نقدی شناسایی کند در حالی که به اعتقاد ما، شیوه صحیح آن است که افراد توانمند به صورت داوطلبانه اعلام کنند که از دریافت یارانه نقدی انصراف می دهند.

نهاوندیان ابراز امیدواری کرد که روزی در ایران فرا رسد که با ایجاد فرصت شغلی بتوان به توانمندسازی افراد نیازمند اقدام کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور از کارآفرینان درخواست کرد تا این حرکت را شروع کنند و علاوه بر انصراف و کناره گیری داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی به دولت اجازه دهند تا منابع بیشتری را در اختیار داشته باشد و حمایت موثرتری از نیازمندان انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: گام بزرگی که فعالان اقتصادی می توانند در راستای اجرای مناسب قانون هدفمندی یارانه ها صورت دهند، این است که سرمایه گذاری را رونق دهند و شرایط رکود تورمی را با همت مردانه خود به رشد پایدار تبدیل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خاطر نشان کرد: دولت وظیفه دارد بستر قانونی و سیاست‌های پولی، ارزی، مالی و مالیاتی مناسب را فراهم کرده و در مقابل فعالان اقتصادی نیز دست به ابتکار زده و برای خیل جوانانی که بیکار یا در آستانه فارغ التحصیلی قرار دارند، شغل آفرینی کند.

نهاوندیان در ادامه با تاکید بر اینکه مذاکره کنندگان هسته ای ایران باید با پشتوانه ملت احساس اقتدار کنند، خاطر نشان کرد: این مذاکره کنندگان به هیچ کس تکیه ندارند و حق ندارند به هیچ کس جز ملت تکیه داشته باشند اما توقعشان این است که مورد حمایت مردم قرار گیرند، چرا حمایت یکپارچه به آنها قدرت و خلاقیت می دهد.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی به زودی خواهند فهمید که معنای فتح در مذاکرات هسته ای چیست، چرا که بلافاصله میدان گشاده ای پیش رویشان قرار می گیرد که می تواند فرصت تحرک و اشتغال زایی را به آن‌ها هدیه کند.

در ادامه نهاوندیان از هیات نمایندگان اتاق ایران درخواست کرد تا با بالا بردن دست خود حمایت کاملی را از ابتکار دیپلماتیک دولت و مذاکره کنندگان هسته ای داشته باشند که در مقابل این خواسته اکثریت قاطع نمایندگان از تیم مذاکره کننده هسته ای و تصمیمات دیپلماتیک دولت حمایت کردند.


ویدیو : درخواست رئیس دفتر روحانی از ثروتمندان