درخشان: از علی دایی تشــکر می‌کنم : دیروز (یک‌شنبه) به بهانه احتمال جانشینی ...



علی دایی , دایی , حمید درخشان

دیروز (یک‌شنبه) به بهانه احتمال جانشینی برانکو و حضور سرمربی سابق فوتبال ایران در پرسپولیس، با حمید درخشان تماس گرفتیم که بحث به جاهای جالبی کشیده شد و ... بهتر است خودتان با ما و حمید درخشان باشید تا انتهای یک مصاحبه نیمروزی.

آقای درخشان؛ خبر حضور برانكو ایوانكوویچ در پرسپولیس به گوش شما رسیده است؟
(می‌خندد) ای بابا! این اخباری است كه شما و سایر رسانه‌ها می‌نویسید و یك جریانی هم راه می‌افتد ... چه بگویم؟!

به هر حال ما بر اساس منابعی كه داریم خبری را منتشر می‌كنیم و مطمئن هستیم مذاكرات با برانكو انجام شده و به احتمال بسیار زیاد او به ایران برمی‌گردد!
من با اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس تماس گرفتم ولی همگی از این ماجرا بی‌خبر بودند. خیلی نمی‌توان به این حرف و حدیث‌ها دل بست. اصلاً بنویسید برای من هیچ اهمیتی ندارد!

واقعاً حضور احتمالی برانكو در پرسپولیس برای شما اهمیتی ندارد؟!
نه! بنویسید هركس كه بتواند به پرسپولیس كمك كند، بیاید و پرسپولیس را تحویل بگیرد. من حمید درخشان هم خوشحال می‌شوم كه یكی پیدا شود و بتواند به تیم محبوبم كمك كند. اتفاقاً خوشحال می‌شوم برانكو بیاید پرسپولیس اما شما مطمئن هستید مشكل مالیاتی او حل شده است؟

ما هم می‌دانیم برانكو از زمان حضور در ایران بدهی مالیاتی سنگینی دارد ولی ظاهراً قول داده‌اند بدهی این مربی را تسویه كنند!
آخر چه كسی چنین قولی داده است؟

گفتیم كه منابع آگاه این خبر را در اختیار ما گذاشته‌اند...
اما هیچ‌یك از اعضای هیأت مدیره پرسپولیس از این داستان خبری ندارند.

شنیدیم خود این دوستان هم رفتنی هستند. قرار است تغییر و تحولات وسیعی در باشگاه پرسپولیس صورت پذیرد. نظری ندارید؟
نمی‌دانم؛ یعنی سر درنمی‌آورم كه چرا باید الان تغییر و تحول صورت پذیرد. هر انسان عاقلی خوب می‌داند در شرایط فعلی دست زدن به تركیب هیأت مدیره پرسپولیس كار منطقی و درستی نیست. راستی پول قرارداد برانكو را چه كسی می‌خواهد پرداخت كند؟

ظاهراً در این رابطه هم مشكلی وجود ندارد!
چطور می‌شود ما نمی‌توانیم یك سكه به بازیكنان پرسپولیس پاداش بدهیم ولی برای پرداخت پول قرارداد برانكو مشكلی وجود ندارد؟ بگذریم!

راستی این ماجرای زد و خورد افشین اسماعیل‌زاده با خبرنگار یكی از خبرگزاری‌ها چه بود؟
اصلاً باور نمی‌كردم چنین اتفاقی بیفتد. یك لحظه سرمان را برگرداندیم، دیدیم آن حادثه تلخ پیش آمد البته دوستان خیلی زود وساطت كردند و به غائله خاتمه دادند.

آنچنان هم غائله خاتمه پیدا نكرد. آیا این كار درستی است كه یك جوان گمنام در فوتبال بیاید و به خبرنگاران ورزشی حمله كند؟
نه، مطمئن باشید با این جوان برخورد می‌كنیم و از آن خبرنگار هم بنده شخصاً عذرخواهی و دلجویی كردم. همین‌جا هم از طریق تریبون خبرورزشی بابت اتفاق تلخی كه رخ داد، از جامعه خبرنگاران ورزشی معذرت‌خواهی می‌كنم و امیدوارم دیگر شاهد این حركات زشت در ورزش نباشیم.

درباره انتقادات پیشكسوتان پرسپولیس علیه خودتان نظری ندارید؟
انتقاد سالم، مفید و سازنده است. به شخصه مشكلی با انتقادات دوستان ندارم و دست تك‌تك‌شان را می‌فشارم چون پرسپولیس مال پیشكسوتان است اما لازم می‌دانم بعد از محمد مایلی‌كهن از دو نفر دیگر تشكر كنم.

بفرمایید، چه كسانی؟
اول فرشاد پیوس كه در برنامه زنده تلویزیونی ورزش و مردم حرف‌های خوب و سازنده‌ای زد. هم به‌جا انتقاد كرد و هم نشان داد قصد و غرضی ندارد و دوم از علی دایی ...

(با تعجب) علی دایی؟!
بله، دست علی دایی درد نكند. در روزهایی كه همه علیه من حمید درخشان بسیج شدند و مصاحبه می‌كنند، علی دایی با سكوت خود خیلی كمك كرد و حداقل به ما آرامش داد.

بسیار خوب، آقای درخشان بی‌تعارف اگر زمان به عقب برگردد، تادئو را می‌خرید؟
نمی‌دانم، واقعاً نمی‌دانم! برخی بازیكنان مثل گابریل زودتر با یك مجموعه هماهنگ می‌شوند و برخی دیگر هم مثل تادئو ... امیدوارم این برزیلی در لیگ قهرمانان آسیا بدرخشد و جبران كند.

به عنوان سؤال آخر، بازی با صبای قم را چطور می‌بینید؟
(به شوخی) این سؤال را باید از برانكو بپرسید. (با خنده ادامه می‌دهد) از شوخی گذشته، بنویسید شرایط روحی و روانی خیلی خوبی داریم و مطمئن باشید به راحتی برنده خواهیم شد.

تقلب درخشان از روی دست دایی
علی دایی با الگوبرداری از اوتمار هیتسفلد در بایرن‌مونیخ، به فاصله یك روز بعد از هر مسابقه رسمی، برای ذخیره‌ها هم یك بازی تداركاتی در نظر می‌گرفت تا آنها هم در شرایط مسابقه قرار بگیرند اما این رویه بعد از آمدن درخشان منتفی شده بود و سرمربی جدید سرخ‌ها اعتقادی به این روند نداشت. با این حال او بعد از پیروزی برابر پدیده تصمیم گرفت كاری كه پیش از این دایی انجام می‌داد را تكرار كند و برای ذخیره‌هایش بازی تداركاتی گذاشت.

 اخبار ورزشی  - خبر  ورزشی


ویدیو : درخشان: از علی دایی تشــکر می‌کنم