درآمد «والت دیزنی» در سال 2014 : کمپانی فیلمسازی «والت دیزنی» در سال 2014 میلادی ...


کمپانی فیلمسازی «والت دیزنی» در سال 2014 میلادی از فروش گیشه‌اش، درآمدی چهار میلیارد و 350 میلیون دلاری را به دست آورد. خبرگزاری ایسنا: کمپانی فیلمسازی «والت دیزنی» در سال 2014 میلادی از فروش گیشه‌اش، درآمدی چهار میلیارد و 350 میلیون دلاری را به دست آورد.

استودیوهای فیلمسازی «دیزنی» اعلام کردند درآمدشان از گیشه سینماهای محل اکران محصولات این کمپانی تا 29 دسامبر، بالغ بر چهار میلیارد و 350 میلیون دلار بوده است.

دو میلیارد و 770 میلیون دلار از این مبلغ از گیشه بین‌المللی و یک میلیارد و 580 میلیون دلار متعلق به سینماهای آمریکای شمالی بوده است.

کسب درآمد از والت دیزنی , والت دیزنی , والت دیزنی فیلمها و نمایشهای تلویزیونی

این دومین سال است که فیلم‌ها و انیمیشن‌های «دیزنی» بیش از چهار میلیارد دلار در سرتاسر کشورهای جهان فروش داشته‌اند. این رقم در سال گذشته میلادی به چهار میلیارد و 730 میلیون دلار هم رسیده بود.

«نگهبانان کهکشان»، «شرور» و «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» سه اثر این استودیو بودند که هر یک بیش از 700 میلیون دلار در سطح جهان فروختند.

اما پدیده سال 2014 «دیزنی» انیمیشن محبوب «منجمد» بود که در گیشه بین‌المللی 733 میلیون و 100 هزار دلار فروش داشت و عنوان بزرگترین انیمیشن و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را از آن خود کرد. اخیرا هم اعلام شد «منجمد» پس از «گرگ وال‌استریت» جدیدترین ساخه «مارتین اسکورسیزی» دومین فیلم محبوب دانلودکنندگان غیرقانونی شده است.

در این انیمیشن که پنجاه‌وسومین انیمیشن کلاسیک کمپانی «دیزنی» است و براساس رمان معروف «ملکه برفی» نوشته‌ی «هانس کریستین اندرسن» ساخته شده، بازیگران مطرحی از جمله «کریستین بیل»، «آدینا منزل» و «جاناتان گروفم» صداپیشگی کرده‌اند.


ویدیو : درآمد «والت دیزنی» در سال 2014