درآمد ماهی ۵۰۰ میلیونی در شغل گدایی! : محمدزاده به مردم توصیه كرد درباره كمك ...


محمدزاده به مردم توصیه كرد درباره كمك نكردن به متكدیان آگاه شوند، چون فردی كه هر روز جلوی درب فرمانداری ساری برای تكدی‌گری با ویلچر پیاده می‌شود دارای دو كارمند است كه هر روز او را می‌آورند و او به این افراد پول می‌دهند. مدیر كل بهزیستی مازندران می گوید گداهایی در آن استان شناسایی شده اند كه ماهانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان درآمد دارند.

بنا به گفته اسماعیل محمد زاده، گدایی كه جلوی در فرمانداری ساری برای تكدی گری با ویلچر حضور دارد، در یك نیم‌روز ۸۰۰ هزار تومان درآمد دارد و دارای دو كارمند است.

مدیركل بهزیستی مازندران وضعیت گداهای این استان را این چنین توصیف كرده: "اگر در هر شهرستانی در كمترین تعداد ۱۰ متكدی وجود داشته باشد و در روز این افراد ۲ میلیون درآمد داشته باشند در یك ماه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان درآمد دارند."

محمدزاده به مردم توصیه كرد درباره كمك نكردن به متكدیان آگاه شوند، چون فردی كه هر روز جلوی درب فرمانداری ساری برای تكدی‌گری با ویلچر پیاده می‌شود دارای دو كارمند است كه هر روز او را می‌آورند و او به این افراد پول می‌دهند.

این مسئول دولتی، عنوان كرده ۸۵ درصد تكدی‌گری‌ها در استان تحت مدیریتش "سازماندهی شده" است. این اتفاق‌ها در حالی اتفاق می‌افتد كه خانواده‌ها و افراد نیازمند و آبرومند زیادی در كشور وجود دارند كه با مستمری ناچیز بهزیستی و كمیته امداد، صورت خود را سرخ نگه می دارند. كمیته امداد در گزارش سالانه خود، به این مسئله اشاره كرده كه بیش از ۸ میلیون نفر در سراسر كشور از خدمات مختلف این نهاد استفاده می كنند كه نزدیك به ۳ میلیون نفر از آنها، مستمری بگیر دائم، تلقی می شوند.

منبع: تابناک


ویدیو : درآمد ماهی ۵۰۰ میلیونی در شغل گدایی!