درآمد قابل توجه عربستان از عمره گزاران : رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با ...



درآمد عربستان از حج , نکات قابل توجه در طراحی پوستر , قابل توجه

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به حادثه اخیر در فرودگاه جده گفت: با وجود تبلیغات وسیعی که در عربستان علیه ما می شود، اما درآمد وسیعی هم از زائران ایرانی به دست می آورند.

اللهیار ملک شاهی راد در گفتگو با مهر با اشاره به زمینه های بروز حادثه اخیر در فرودگاه جده و حرمت شکنی دو زائر ایرانی توسط ماموران سعودی، اظهار داشت: ماموران سعودی در فرودگاهها و جاهای دیگر برخورد مطلوبی با مسافران به ویژه زائران ایرانی ندارند و اقدام اخیر آنها نیز در همین راستا بوده است.
 
وی افزود: تبلیغات وسیعی در این کشور علیه جمهوری اسلامی و زائران ایرانی صورت می گیرد و البته متاسفانه درآمد وسیعی هم از زائران ایرانی حج و عمره به دست می آورند.
 
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به جدیت نمایندگان در پیگیری حادثه اخیر فرودگاه جده، گفت: امروز طرحی را با عنوان ممنوعیت سفر عمره به عربستان تهیه کرده ایم که تا زمانی که دولت عربستان این ماموران را به مجازات قانونی برسانند و رسما عذرخواهی کند، سفری انجام نشود؛ چرا که ممکن است این برخوردها ادامه داشته باشد.
 
ملک شاهی راد تاکید کرد: قطعا این اتفاقات در شان جمهوری اسلامی و ملت ایران نیست و ما موظفیم از حیثیت مردم و شهروندانمان دفاع و حمایت کنیم.
 
* مقررات بین المللی در فرودگاههای عربستان رعایت نمی شود
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی بر حسب وظیفه ذاتی خود وارد موضوع شده و این حادثه را در دست پیگیری دارد، اظهار داشت: طرح تهیه شده توسط نمایندگان نیز بسیار مهم است و تعداد زیادی از نمایندگان آن را امضا کرده اند و در صورت تصویب نهایی، دولت موظف می شود سفر عمره را فعلا قطع کند.
 
وی با اشاره به بعد حقوقی این حادثه، گفت: فرودگاهها تابع قواعد و مقررات بین المللی هستند و علاوه بر قوانین داخلی کشورها که برخی از آنها باید در فرودگاهها اجرا شود، اما بخش عمده قواعد حاکم در فرودگاهها از جهت بازرسی ها و نیز نوع رفتار با مسافران تابع ضوابط بین المللی است که متاسفانه در عربستان رعایت نمی شود و در قالب های مختلف مانند معطل کردن های بیهوده و انگشت نگاری و حرکت شنیع اخیر در فرودگاه جده خود را نشان می دهد.

 

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو : درآمد قابل توجه عربستان از عمره گزاران