درآمد سالانه قاچاقچیان مواد مخدر در ایران : یک قاضی دادگستری کرمان گفت: تعداد ...


یک قاضی دادگستری کرمان گفت: تعداد قاچاقچیان بزرگ ایران معدود است اما همین افراد سالانه 9 هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنند. خبرگزاری ایسنا: یک قاضی دادگستری کرمان گفت: تعداد قاچاقچیان بزرگ ایران معدود است اما همین افراد سالانه 9 هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنند.

قاضی اکبری‌زاده در نشست علمی تخصصی نقد و بررسی اقدامات کاهش عرضه مواد مخدر و روانگردان‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اظهار کرد: متاسفانه آمار تلخی از سوء مصرف مواد مخدر در کشور وجود دارد به گونه‌ای که 20 درصد قتل‌ها، 55 درصد طلاق‌ها، 65 درصد همسرآزاری‌ها و 60 درصد جمعیت کیفری زندان‌های کشور به افراد مرتبط با موادمخدر اختصاص دارد.

وی با بیان این‌که «کشور ایران اقدامات بسیار گسترده‌ای را در حوزه مبارزه با موادمخدر انجام داده است» افزود: 900 کیلومتر مرز مشترک میان ایران و کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده موادمخدر دنیا وجود دارد از این رو کنترل مرزها تاکنون یکی از راهکارهای مهم نظام بوده است و مسئله انسداد مرزها به عنوان یک راهکار امنیتی و ملی بایستی به خوبی انجام شود.

این قاضی تصریح کرد: در سال 92 میزان کشفیات مواد مخدر در کشور 500 تن بوده است که مقدار زیادی از این مواد در جاده‌های کشور کشف شده‌اند بنابراین کنترل جاده‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است، چراکه متاسفانه گاهی اوقات قاچاقچیان در سیستم انسانی کنترل کنندگان جاده‌ها هم نفوذ می‌کنند.

اکبری‌زاده با اشاره به این‌که «در بخش برخورد با باندها ضعیف عمل شده است» بیان کرد: همواره بزهکاران و قاچاقچیان جلوتر از قانون حرکت می‌کنند به علاوه خُرده‌فروشان و شبکه‌های توزیع موادمخدر درون شهری نیز از سیستم‌های مُخبر قوی و همچنین امکانات مناسبی برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: باید یک نرم افزار ذخیره سوابق در کشور وجود داشته باشد تا به صورت گسترده اطلاعات افراد را بایگانی کند بدین صورت که حتی اگر خُرده فروشی دستگیر و پس از آزادی جرمش را تکرار کرد با مشخص شدن سابقه‌اش با وی برخورد شدیدتری انجام شود.

نماینده دادگستری کرمان گفت: تعداد قاچاقچیان بزرگ ایران معدود است، اما همین افراد سالانه 9 هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنند و به دلیل سیستم بانکی معیوب به راحتی می‌توانند پول و ثروت خود را جابه‌جا و استفاده کنند.

اکبری‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در کتاب قانون قضایی 38 مورد اعدام در نظر گرفته شده است، بنابراین دست‌اندرکاران امر موادمخدر باید در عمل به صورت جدی وارد شده و طبق قانون برخورد کنند.


ویدیو : درآمد سالانه قاچاقچیان مواد مخدر در ایران