دایی قربانی جدید هرج و مرج مدیریتی : شکست هفته گذشته پرسپولیس مقابل تراکتورسازی ...


شکست هفته گذشته پرسپولیس مقابل تراکتورسازی تبریز باعث شد تا این تیم تا رده نهم جدول سقوط کند و این شکست و جایگاه فعلی تیم، مسئولین سرخ پوشان را وادار به اقدامی کرد که در چرایی آن هنوز شک و تردید فراوانی وجود دارد. طرفداری: سال های اخیر باشگاه پرسپولیس شاهد رفت و آمدهای بسیاری در پست های مدیریتی خود بوده است. تعویض مدیرعامل  و اعضای هیئت مدیره در این تیم بزرگ تقریباً به یک عادت تبدیل شده است و این تغییرات مدیریتی موجب ایجاد عدم ثبات در باشگاه و بروز اختلاف نظر بین اعضای هیئت مدیره و شخص مدیرعامل باشگاه شده است که نتیجه آن تصمیم گیری های احساسی و توام با لجبازی بوده که دود آن به چشم باشگاه و هواداران پرشمار آن رفته است. با روی کار آمدن رحیمی به عنوان مدیرعامل و اختلافاتی که وی با اعضای هیئت مدیره باشگاه داشت پیش بینی می شد که حاشیه ای بزرگ در انتظار این تیم باشد که این اتفاق خیلی زود و در هفته هفتم رخ داد و به نظر می رسد نتیجه آن فراتر از برکناری یک سرمربی باشد.

تعویض سرمربی در مقاطع حساس آن هم بدون کارشناسی و اتحاد در اتخاذ تصمیم در بین تمامی اعضا، مساله ای است که در این چند سال بارها در باشگاه پرسپولیس انجام گرفته و هیچ گاه نیز نتیجه مثبتی نداشته است. این بار قرعه تغییر به نام علی دایی افتاد و در حالیکه این سرمربی در اندیشه خارج کردن تیمش از بحران کنونی و آماده کردن آن برای بازی های آتی لیگ و آسیا بود به ناگاه خبر برکناری خود را از سوی هیئت مدیره باشگاه دریافت کرد. لازم به ذکر است که هدف از نگارش این مطلب حمایت از علی دایی یا جانشین وی که حمید درخشان است نیست، و مقصود از نوشتن این مطلب انتقاد از گروهی است که بدون در نظر گرفتن شرایط یک تیم و هواداران این تیم دست به تصمیماتی خودسرانه و ناآگاهانه می زنند که نتیجه آن تخریب یک باشگاه و سرافکنده کردن میلیون ها هواداری است که عاشقانه امید به درخشش تیم خود پس از سال ها ناکامی داشتند.

حضور در هیئت مدیره یک باشگاه و یا قبول مدیرعاملی آن به جز اصول روتین خود برخی قوانین نانوشته نیز دارد که متاسفانه در باشگاه پرسپولیس و البته اکثر باشگاه های دیگر رعایت نمی شود. رای به یک تصمیم ناپخته که نتیجه ای مبهم دارد ولو اینکه به نفع خود شخص حاضر در هیئت مدیره نیز هست نباید به این سادگی صورت گیرد چرا که در یک باشگاه بزرگ مثل پرسپولیس هر تصمیمی بایستی اهداف فراتر از اینها را نیز داشته باشد. اخراج سرمربی تیم در هفته هفتم آن هم در این وضعیت نابسامان موجود در باشگاه وضع را بهتر نمی کند که هیچ بلکه بدتر از وضع کنونی نیز خواهد کرد.

حمایت رحیمی از دایی و رای به برکناری دایی از سوی هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس که حتی جانشین دایی را نیز انتخاب کرده اند یک معادله عجیب و غریب است که دامن این تیم را گرفته و بدون شک اگر هوشمندانه با آن برخورد نشود بار دیگر پرسپولیس را به سمت یک فاجعه بزرگ خواهد برد.


ویدیو : دایی قربانی جدید هرج و مرج مدیریتی