دایی: خدا کند پرونده داوری را به خاطر بعضی‌ها ماست‌مالی نکنند/ از حرف حسن‌زاده در شگفتم! :



احد عظیم زاده پدر زن علی دایی , ماست مالی , مترادف ماست مالی

اخبار ورزشی - دایی:

خدا کند پرونده داوری را به خاطر بعضی‌ها ماست‌مالی نکنند/ از حرف حسن‌زاده در شگفتم!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیریت باشگاه و کلیه اعضای تیم فوتبال، از هواداران به عنوان یکی از اصلیترین علل موفقیت پرسپولیس در نیم فصل اول یاد کرد.

به گزارش ایسنا، علی دایی به سوالات متعدد درباره علل صدرنشینی تیم فوتبال پرسپولیس در نیم فصل اول، نقل و انتقالات روزهای اخیر، بازی با تراکتورسازی، دیدار پرسپولیس و آث میلان، برنامه‌های مدنظر برای نیم فصل دوم، مسائل مالی و البته برخی اتفاقات مرتبط با کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و تخلفات و ناپاکی‌های فوتبال پاسخ داد.

 

از نقل و انتقالات پرسپولیس ایراد می‌گرفتند اما نتیجه چیز دیگری بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ابتدا درباره صدرنشینی پرسپولیس و موفقیت سرخپوشان در نیم فصل اول توضیحاتی را ارائه کرده و به سوالات مطرح شده این گونه پاسخ داد: خدا را شکر می‌کنم که نیم فصل اول را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و توانستیم انتظارات هواداران را برآورده کنیم.

 

ما روزهای سخت و کار سختی داشتیم اما لطف خدا شامل حالمان شد و توانستیم با تلاش و زحمت فراوان و همچنین برنامه ریزی مناسب به موفقیت دست یابیم.

 

بنده به کار خودم و همکارانم اعتقاد داشتم و از طرف دیگر زمانی که به عنوان سرمربی پرسپولیس منصوب شدم شناخت کافی و خوبی از بازیکنان پرسپولیس داشتم و به کار آن‌ها و توانایی‌هایشان اعتقاد داشتم و می‌دانستم که اگر در نقل و انتقالات هوشیارانه عمل کرده و بتوانیم موفق باشیم با توجه به برنامه‌های فنی مد نظر می‌توانیم به توفیقاتی دست یابیم.

 

وی افزود: مدیریت باشگاه نیز در این میان ما را همراهی کرده و تقریباً ۸۰ درصد نفراتی را که می‌خواستیم گرفتیم. ما سعی کردیم بر اساس نقاط ضعف و پرهیز از هیاهو در نقل و انتقالات عمل کنیم. یک سیاست مشترکی هم داشتیم که کاهش هزینه‌ها بود و خدا را شکر در این زمینه هم موفق بودیم.

 

از طرفی دیگر هدفمان این بود کاری کنیم که تیم پرسپولیس در سال‌های آینده تیمی جوان‌تر و با انگیزه باشد. ما امسال از این بازیکنان جوان استفاده کردیم و برخی از آن‌ها در ترکیب اصلی قرار گرفته و برخی کمتر بازی کردند و قطعاً این نفرات با کسب تجربه بیشتر در سالهای آتی می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند و زمینه‌ساز موفقیت پرسپولیس در سال‌های آتی نیز باشند.

 

اگر بازیکنان جوان موفق بوده‌اند یکی از دلایلش این بوده که بازیکنان بزرگ‌تر تیم برای آن‌ها سنگ تمام گذاشته و خیلی راحت آن‌ها را پذیرفتند و به آن‌ها کمک کردند که جا دارد از بزرگترهای تیم به خاطر این نگاه و رفتارشان تقدیر و تشکر کنم.

 

ما در طول فصل حواسمان به همه چیز بود و می‌دانستیم که داریم چه می‌کنیم اما انتقاداتی مطرح می‌شد و حرف‌هایی زده می‌شد که هواداران را نگران می‌کرد. برخی از این مسائل مطرح حرف‌های ضدونقیض بود، در مجموع نسبت به عملکرد ما در نقل و انتقالات و جذب برخی از بازیکنان ایرادهایی گرفته می‌شد اما بنده به موفقیت این نفرات ایمان داشتم و خوشحالم که اشتباه نکردم.

 

دایی ادامه داد: ما با تلاش زیاد، تمرینات و برنامه ریزی توانستیم تیم را به هماهنگی و هارمونی خوبی برسانیم و بازیکنان جدید و قبلی با هم مچ شدند و با تلفیقی از تجربه و جوانی تیم را به میادین فرستادیم.

 

در مجموع ما یک برنامه‌ای داشتیم که برای عملیاتی کردن آن و رسیدن به موفقیت تلاش زیادی کردیم. خوشبختانه در نیم فصل اول برنامه‌های ما مو به مو اجرا شد و می‌توانم بگویم که فقط ۵ درصد برنامه‌های ما دچار تغییراتی شد. ما سعی کردیم کار اصولی و برنامه از پیش تعیین شده داشته باشیم و بر اساس برنامه پیش برویم.

 

بازیکنان پرسپولیس در این مدت واقعاً زحمت کشیدند و سختی‌های زیادی را تحمل کردند، آن‌ها روزهای سخت و بازی‌های سخت را با موفقیت پشت سر گذاشتند و نتیجه‌اش را دیدند. بردهای پرسپولیس، شادی هواداران و حمایت آن‌ها باعث می‌شد تا بازیکنان برای موفقیت در بازی‌های بعدی انگیزه‌های مضاعفی پیدا کرده و تلاش و جدیت بیشتری به خرج دهند.

 

انصافاً مدیریت باشگاه تا آنجا که می‌توانست به ما کمک کرد، روزهایی بود که در نقل و انتقالات ما و باشگاه شبانه‌روز در حال تلاش و رایزنی بودیم، در طول فصل نیز همین طور بود. البته در این میان مشکلات مالی نمی‌گویم که وجود نداشت اما باید بگویم متاسفانه اکثر باشگاه‌های لیگ برتری با این مشکل مواجه هستند جز چند باشگاه که بودجه‌های از پیش تعیین شده دولتی دارند و نه تنها امسال بلکه در سال‌های گذشته نیز دغدغه‌ای نداشته‌اند.

 

با تمام این مسائل بازیکنان ما تمرکز خود را روی تمرینات و بازی‌ها گذاشته و اگر ما در یکی دو بازی اسیر اتفاقات غیرمنتظره در فوتبال نمی‌شدیم می‌توانستیم با امتیازات بالاتری صدرنشین نیم فصل باشیم با این وجود رسیدن به این نقطه و این موفقیت کار سختی بود و تردیدی ندارم که موفقیت در نیم فصل دوم بسیار سخت‌تر خواهد بود و حفظ جایگاه کنونی نیز خیلی مشکل. طبیعی است که در نیم فصل دوم همه تیم‌ها دو برابر گذشته سعی و تلاش می‌کنند و ما نیز باید هوشیارانه‌تر عمل کرده و سختی‌های بیشتری را به جان بخریم.

 

به من می‌گفتند با رفتن به پرسپولیس ریسک کردی

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که ناکامی‌های فصول گذشته تا چه اندازه کار شما را سخت‌تر کرده بود گفت: وقتی یک تیم بزرگ و پرطرفدار دو - سه فصل در نتیجه گیری به مشکل خورده و نتواند انتظارات هوادارانش را برآورده کند قطعاً مشکلات فنی و حاشیه‌ای زیادی روی این تیم سایه می‌اندازد، در چنین شرایطی کار کردن بسیار سخت‌تر و مشکل‌تر از زمانی خواهد بود که تیم در اوج خود بوده.

 

زمانی که من به پرسپولیس آمدم و سرمربی‌گری این تیم را پذیرفتم خیلی‌ها به من می‌گفتند ریسک کرده‌ای، اما بنده با اعتقاد و اطمینان این مسئولیت را قبول کرده چرا که شناخت کافی از فضای کار در پرسپولیس و همچنین بازیکنان داشتم و از طرف دیگر به کار خودمان و تیمی که در کادر فنی انتخاب کرده بودیم اطمینان داشتم.

 

دایی با اشاره به نقش هواداران پرسپولیس در موفقیت‌های تیم به سایت باشگاه گفت: بنده به علل موفقیت تیم در نیم فصل اول اشاره کردم اما انصافاً یکی از اصلیترین دلایل موفقیت ما حمایت خالصانه و همه جانبه هواداران بود.

 

آن‌ها خیلی به ما کمک کردند تا پرسپولیس راهش را پیدا کند. هواداران در لحظات سخت به کمک ما می‌آمدند، یادم نمی‌رود که در همه بازی‌ها تا دقیقه ۹۰ و با تمام وجودشان از تیم حمایت کردند و در خیلی بازی‌ها همین حمایت‌ها باعث شد تا ما نتیجه را عوض کرده یا به پیروزی برسیم. به نظرم سکو‌ها هم در نیم فصل اول همدل بود با کادر فنی، بازیکنان و باشگاه.

 

وی افزود: اعضای خانواده بزرگ پرسپولیس در کنار هم قرار گرفتند، باشگاه، کادر فنی، بازیکنان و هواداران دست به دست هم دادند تا پرسپولیس‌ همان تیمی شود که همه از آن انتظار دارند.

 

من برحسب وظیفه بار دیگر از محبت‌های هواداران و حمایت‌های آن‌ها تشکر و تقدیر می‌کنم و امیدوارم این روند ادامه پیدا کرده و در نیم فصل دوم نیز شاهد حمایت‌های همه جانبه و تاثیرگذار هواداران پرسپولیس باشیم. اگر هواداران پشت سر ما باشند و حامی تیم و بازیکنان، کار سخت ما در نیم فصل دوم می‌تواند با این حمایت‌ها نتیجه‌ای خوب را در بر داشته باشد.

 

فقط یک بازیکن را در لیست مازاد گذاشتم مابقی خودشان رفتند

علی دایی درباره عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل و جذب دو بازیکن جدید و جدایی برخی نفرات تیم گفت: تقریباً پرونده نقل و انتقالات نیم فصل را بستیم. به صراحت باید بگویم ما هیچ بازیکنی را به غیر از مارکو سپانوویچ در لیست مازاد قرار ندادیم.

 

مارکو را هم در روزهای آخر و بر اساس شرایطی که تیم داشت جذب کردیم. ما برای تقویت تیم در هافبک دفاعی تلاش‌های خود را کرده بودیم و زمانی هم نداشتیم که ایشان را در تمرینات بیشتر دیده و کامل‌تر بشناسیم. معتقدم که در گرفتن این بازیکن اشتباه کردیم و دلیلش این بود که زمان کافی نداشتیم.

 

تاکید می‌کنم تنها کسی که در لیست مازاد ما بود ایشان بودند وگرنه ما دوست داشتیم همه نفراتی که الان در این روز‌ها از تیم جدا شده‌اند کنار ما بمانند ولی آن‌ها دلایل خود را داشتند و می‌خواستند به تیم دیگری بروند تا بازی کنند و در شرایط مسابقه باشند. ما هم چون با بچه‌ها رفیق هستیم همیشه سعی کردیم کاری کنیم به آنچه که آن‌ها می‌خواهند برسند و به آن‌ها کمک کنیم.

 

ما هیچ بازیکنی را به زور و اجبار نگه نداشتیم و دوست نداشتم وقتی بازیکنی به این نتیجه می‌رسد که به تیم دیگری برود می‌تواند با فرصت پیدا کردن برای بازی موفق‌تر باشد مانعش شویم. من برای تمام بازیکنانی که از جمع ما جدا شده‌اند آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که آن‌ها بتوانند در تیم‌های جدید خودشان موفق باشند. دو بازیکنان جدید هم جذب کرده‌ایم که نسبت به موفقیت آن‌ها در پرسپولیس بسیار امیدوارم.

 

جوان‌های پرسپولیس برمی گردند، مطمئنم مسلمان و حاتمی به ما کمک می‌کنند

علی دایی درباره انتقال قرضی محمدرضا خانزاده و میلاد غریبی دو بازیکن جوان تیم پرسپولیس گفت: خانزاده و غریبی سرمایه‌های پرسپولیس هستند و ایمان دارم که آن‌ها می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند و عناصری تاثیرگذار برای پرسپولیس در سالهای آینده باشند. یکی از سیاست‌های ما و باشگاه در نقل و انتقالات عقد قرارداد چندساله با بازیکنان جوان بود تا بتوانیم آینده پرسپولیس را تضمین کنیم.

 

خانزاده مدافعی توانمند است و غریبی نیز جوانی است که استعدادهای خاصی دارد. ما این‌ها را قرضی و تا پایان فصل به تیم فوتبال ذوب آهن دادیم و روی این‌ها سرمایه‌گذاری کرده و آن‌ها پس از بازی کردن در ذوب آهن ان‌شاءالله فصل بعد به جمع ما ملحق خواهند شد. جوان‌های پرسپولیس سرمایه‌های باشگاه در سالهای آینده هستند و ما روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده و حساب ویژه باز کرده‌ایم.

 

علی دایی درباره احتمال موفقیت محسن مسلمان و فرزاد حاتمی در نیم فصل دوم گفت: مطمئن هستم که آن‌ها به ما کمک خواهند کرد. من نفرات مورد نظرم را با شناخت کافی جذب می‌کنم و زمانی که می‌خواهیم بازیکن جذب کنیم هم توانایی‌ها و ویژگی‌های بازیکن را در نظر می‌گیریم و هم نیازهای تیم را.

 

آن‌ها تازه به جمع ما ملحق شده‌اند و من مطمئن هستیم که می‌توانند در نیم فصل دوم به ما کمک کنند فقط کمی زمان می‌برد که آن‌ها با تیم به هماهنگی کامل برسند، ما روی این موضوع هم داریم کار می‌کنیم.

 

شاید با سه مهاجم هم بازی کنیم

سرمربی پرسپولیس پس از اینکه در آغاز فصل تیم را با روش ۱-۳-۲-۴ به میدان فرستاد و در هفته‌های پایانی و یکی دو هفته پس از پیوستن محمدرضا خلعتبری به پرسپولیس سیستم ۲-۴-۴ را در نظر گرفت و تیمش را با دو مهاجم به مصاف رقبا فرستاد.

 

دایی در این باره گفت: ما روی سیستم و تاکتیک تیم خیلی کار می‌کنیم و با توجه به توانایی‌هایی که بچه‌های تیم دارند این قابلیت را داریم که بتوانیم با سیستم‌های مختلف مقابل حریفان بازی کنیم. هرگز این طور نخواهد بود که ما روی یک سیستم تمرکز کرده و فقط با همین سیستم به میدان برویم.

 

به قول شما پرسپولیس در هفته‌های پایانی با دو مهاجم بازی کرد، حتی احتمال دارد در برخی بازی‌ها مثل زمانی که ما قهرمان جام حذفی شدیم با سه مهاجم هم بازی کنیم. یکی از ویژگی‌های بازیکنان پرسپولیس و نفراتی که امسال در اختیار گرفته‌ایم این است که توانایی و قابلیت بازی در چند پست را دارند.

 

این موضوع دست ما را باز گذاشته و ما سیستم‌های مختلفی را مد نظر داریم که در تمرینات روی آن‌ها کار می‌کنیم و هر زمان که لازم باشد تغییر سیستم داده و با روشی که احساس می‌کنیم کارایی تیم بیشتر خواهد بود به میدان می‌رویم.

 

به سردار خسته نباشید می‌گویم

در ادامه مصاحبه درباره نشست مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس در روزهای گذشته سوال کردیم و اینکه در این جلسه چه گذشت، علی دایی در این باره می‌گوید: ما درباره وضعیت کلی تیم، برنامه‌های آماده سازی در نیم فصل، نقل و انتقالات و مسائل مالی نشست مفید و مفصلی با هم داشتیم. یکی از موضوعات مهم در هر تیمی مسائل مالی آن است، قبلاً هم گفتم که اکثر باشگاه‌های ایرانی مشکل مالی دارند.

 

این مسائل نقش بزرگ و تعیین کننده‌ای در هر تیمی دارد. می‌خواهم به سردار رویانیان خسته نباشید بگویم، ایشان خیلی تلاش کرده، دو فصل است که برای موفقیت و سربلندی پرسپولیس سعی کرده‌اند نفراتی که مربیان می‌خواهند را جذب کنند و هزینه کرده‌اند.

 

به هر حال باشگاه علاوه بر تیم فوتبال هزینه‌های دیگری هم دارد و آقای رویانیان کارهای زیادی در باشگاه انجام داده ولی خوب طبیعی است که یک تنه نمی‌تواند و نمی‌شود هزینه‌های باشگاه بزرگی را تهیه و تامین کند. به هر حال یک ریال و دو ریال که نیست، سردار تا الان هم خیلی زحمت کشیده، ما با ایشان جلسه خوبی داشتیم و سعی کردیم درباره مسائل مالی و پرداختی‌ها به بازیکنان با یکدیگر به نتیجه رسیده و توافقاتی ابتدایی داشته باشیم.

 

بنده طی روزهای آتی با بزرگترهای تیم هم جلسه‌ای خواهم داشت. تمام تلاش سردار و ما این است که بچه‌ها را از نظر مالی نیز تقویت کنیم تا فکر و خیال دیگری نداشته و بدون دغدغه به تمرین و بازی بپردازند. بدون تعارف من از بچه‌های تیم ممنون هستیم، دستشان درد نکند. آن‌ها واقعاً تیم و سربلندی آن را در اولویت قرار داده و مسائل مالی در اولویت‌های بعدیشان بوده است. آن‌ها واقعاً با تعصب و غیرت و تمام وجود در نیم فصل اول زحمت کشیده و تلاش کردند.

 

وی ادامه داد: به هر حال بازیکنان پرسپولیس بابت فصل قبل هم طلب‌هایی داشتند و برخی از دریافتی‌های امسالشان مربوط به مطالبات فصل پیش بوده است. ما درباره همه این موارد با مدیریت باشگاه جلسه داشتیم و صحبت کردیم، بازیکنان هم می‌دانند که آقای رویانیان تمام تلاش خود را می‌کنند.

 

به هر حال امیدواریم با کمک سردار و مسئولین این مسائل حل و فصل شود. باشگاه تمام تلاش خود را می‌کند تا دغدغه‌های اعضای تیم از این بابت برطرف شود ولی خوب بدون تعارف یکی از اصلیترین دغدغه‌های من همین مسائل است که البته با وجود آقای رویانیان امیدوارم این مسائل حل و فصل شود و می‌شود.

 

مجلس شورای اسلامی برای باشگاه‌ها فکری بکند

علی دایی درباره مشکلات همیشگی مالی استقلال و پرسپولیس نیز گفت: متاسفانه همین یک بام و دو هوا‌ها است که این سوالات را در ذهن شما و دیگران ایجاد می‌کند. چرا باید پرسپولیس و استقلال کمترین بودجه‌های دولتی را دریافت کنند؟ مهم‌تر از این چرا باید وقتی پرسپولیس و استقلال این همه طرفدار دارند و از پتانسیل درآمدزایی بالایی برخوردار هستند باید چنین مشکلاتی داشته باشند.

 

دلیلش کاملاً مشخص است، به خاطر اینکه دست‌وبال مدیران باشگاه‌ها چه پرسپولیس و استقلال و چه دیگر باشگاه‌ها را برای درآمدزایی بسته‌ایم. من امیدوارم مسئولین یک فکر اساسی بکنند، مجلس محترم شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون گذاری در ایران باید به این موضوع ورود کند و یک سری مسائل را برای همیشه حل و فصل کند. پرسپولیس و استقلال باشگاه‌هایی هستند که می‌توانند ده برابر هزینه‌ای که دارند درآمد داشته باشند.

 

باشگاهی که ۳۰ میلیون هوادار دارد نباید بدهکار داشته باشد بلکه همیشه باید مازاد بر درآمد داشته باشد. ما باید یک فکری بکنیم، الان باشگاه‌ها نمی‌توانند حق و حقوق خود را در فوتبال بگیرند، مدیران باشگاه‌ها برای درآمدزایی با موانع و محدودیت‌های قانونی پیچیده‌ای مواجه هستند و کارشان سخت می‌شود که بتوانند به راحتی درآمدزایی کنند.

 

سرمربی پرسپولیس افزود: ما باید ببینیم که در باشگاه‌های اروپایی چگونه باشگاه‌ها می‌توانند با برخورداری از حق پخش تلویزیونی، تبلیغات دور زمین، بلیت فروشی، کپی‌رایت و خیلی راهکارهای دیگر درآمدزایی کنند اما در فوتبال ایران این طور نیست، باید بیاییم یک بار برای همیشه کاری کنیم که باشگاه‌ها روی پای خود بایستند و این موانع و محدودیت‌ها را نداشته باشند آن وقت این سوال هم مطرح نمی‌شود که چرا فلان باشگاه‌ها بودجه دولتی زیاد دریافت می‌کنند و باشگاه‌های دیگر کمتر.

 

امیدوارم شرایطی فراهم شود که باشگاه‌ها بتوانند از سرمایه‌ها و پتانسیل‌های خود ‌نهایت استفاده را ببرند. این‌ها مشکلات ریشه‌ای فوتبال ماست که امیدوارم مجلس شورای اسلامی ورود کرده و قوانینی را وضع کند تا این مشکلات برای همیشه حل و فصل شود. نمایندگان محترم مجلس می‌توانند با ورود به این موضوع و تصویب قوانین کارساز خدمت بزرگی به جامعه بزرگ فوتبال و حتی ورزش کشور نمایند.

 

بازی با تراکتورسازی سخت‌ترین بازی نیم فصل دوم است

تیم فوتبال پرسپولیس پس از پایان نیم فصل اول روز جمعه در اولین بازی نیم فصل دوم به مصاف تیم پرطرفدار و مدعی تراکتورسازی تبریز می‌رود. دیداری که نتیجه آن می‌تواند در معادلات قهرمانی تاثیر ویژه‌ای داشته باشد. سرمربی پرسپولیس درباره این بازی گفت: بدون تردید بازی خیلی سختی است و به نوعی سخت‌ترین بازی ما در نیم فصل دوم.

 

اهمیت این بازی زمانی مضاعف می‌شود که این بازی در شروع نیم فصل دوم برگزار می‌شود و می‌تواند استارت خوبی باشد برای تیم برنده. بازی از اهمیت بالایی برخوردار است، به هر حال ما در نیم فصل ملی‌پوشان زیادی را در اختیار نداشتیم برخی در تیم ملی بزرگسالان بودند و برخی در تیم ملی امید. آن‌ها به جمع ما اضافه شدند و بچه‌ها با همت و غیرت در تمرینات تلاش می‌کنند تا بتوانیم شروع خوبی در نیم فصل دوم داشته باشیم.

 

ما بازی بسیار سختی را در پیش‌رو داریم، در زمین حریف و تیمی که می‌خواهد با کسب سه امتیاز خود را به بالای جدول برسانیم با این وجود معتقدم پیروزی در این بازی برای ما دور از دسترس نیست و ما می‌توانیم با هوشیاری و تلاش دو چندان با برد و پیروزی به تهران برگردیم تا مثل نیم فصل اول استارت خوبی داشته باشیم. بچه‌ها با تمام وجود تمرین می‌کنند و تمرکز خودشان را گذاشته‌اند روی این بازی، ان‌شاءالله که با برد برمی گردیم.

 

به هواداران آذربایجانی تراکتور افتخار می‌کنم

علی دایی که هیچ وقت علاقه‌اش به تیم تراکتورسازی تبریز و هوادارانش را کتمان نکرده درباره پرتماشاگر بودن این بازی می‌گوید: تماشاگر برای فوتبال یک نعمت است. فوتبال بدون هوادار روح ندارد و علاقه فوتبال دوستان باعث شده تا این رشته ورزشی در دنیا جذاب‌ترین باشد.

 

تماشاگران آذربایجانی تماشاگران نمونه‌ای هستند، آن‌ها در این سال‌ها هیچ‌گاه تیم خود را تنها نگذاشته‌اند، امیدوارم در دیگر استان‌ها نیز این گونه باشد. هواداران تراکتورسازی به تیم خودشان تعصب ویژه‌ای دارند و همه جوره از آن حمایت می‌کنند. من به هواداران آذربایجانی تراکتور افتخار می‌کنم، آن‌ها پشتوانه و حامی بسیار خوبی برای تراکتورسازی تبریز هستند ومی توانند با حضور خودشان در ورزشگاه به این بازی شور و شوق و هیجان بیشتری بدهند.

 

البته ۳۰ میلیون هواداران پرسپولیس نیز قلبشان در این بازی به عشق سربلندی پرسپولیس می‌تپد و من امیدوارم که این بازی پرتماشاگر یک بازی تماشایی و جذاب باشد تا همه علاقه‌مندان چه آنهایی که در استادیوم بازی را تماشا می‌کنند و چه آنهایی که از تلویزیون بازی را دنبال می‌کنند یک بازی تماشایی را شاهد باشند و از آن لذت ببرند.

 

استادم عالی کار کرده

دایی درباره عملکرد مجید جلالی نیز گفت: آقای مجید جلالی یکی از مربیان ممتاز فوتبال کشورمان هستند. ایشان خیلی عالی کار کرده و توانسته‌اند تیم تراکتورسازی را بر اساس اهداف و برنامه‌هایی که داشته‌اند به هماهنگی و هارمونی خوبی برسانند.

 

تراکتورسازی در نیم فصل اول شاید شروع خوبی نداشت اما در ادامه همه چیز را جبران کرد و خود را در جمع مدعیان قرار داد.تراکتورسازی اکنون فاصله چندانی با ما ندارد و نباید فراموش کنیم که فاصله امتیاز پنج تیم اول با هم دیگر فقط یک امتیاز است.

 

تیم تراکتورسازی شکل خوبی گرفته و در نیم فصل دوم هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. آقای جلالی استاد بنده بود و من شاگرد ایشان بوده‌ام و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که تیم تراکتورسازی تبریز نیز در لیگ بر‌تر امسال نتایج مطلوبی کسب کند.

 

پرسپولیس - میلان بازی جذاب و بزرگی خواهد بود

علی دایی غایب بزرگ دیدار ستارگان پرسپولیس و میلان خواهد بود چرا که سرمربی پرسپولیس یک روز پس از این بازی باید شاگردانش را در یک بازی حساس به مصاف تیم تراکتورسازی تبریز بفرستد.

 

دایی درباره برگزاری این بازی گفت: به اعتقاد من بازی ستارگان میلان و پرسپولیس یک بازی جذاب و دیدنی خواهد بود. این بازی از چندین جنبه اهمیت خاص خود را دارد. به هر حال ستاره‌های بزرگ و بین المللی فوتبال میلان و ایتالیا و حتی دیگر کشور‌ها به ایران می‌آیند و این اتفاقی است که در فوتبال ما کمتر رخ داده.

 

فوتبال دوستان می‌توانند با حضور در استادیوم نظاره گر بازی این ستاره‌های بزرگ باشند و این خودش لذت بخش است. از طرفی دیگر نسل‌های مختلف پرسپولیس دور هم جمع شده‌اند و روز پنجشنبه پس از چند جلسه تمرین به مصاف میلانی‌ها می‌روند. من خودم به خیلی از این بازیکنان و بزرگان پرسپولیس علاقه‌مند بودم و این بازی فرصتی است تا نسل جدید هواداران پرسپولیس تماشاگر بازی قدیمی ترهای پرسپولیس باشند و این برای فوتبال دوستان بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

 

من هم اگر بازی پرسپولیس - تراکتور نبود قطعاً در این بازی به میدان می‌رفتم اما خوب ما روز جمعه بازی مهمی داریم و فکر می‌کنم همه به من حق بدهند که به فکر بازی پرسپولیس باشم. من امیدوارم این بازی با همکاری هواداران، مسئولین برگزاری، رسانه‌ها و همه ارگان‌های مربوطه به نحو بسیار خوبی برگزار شده و همه از آن لذت ببرند.

 

مهدوی کیا بزرگ بوده و خواهد بود

علی دایی درباره اینکه بازی پرسپولیس - میلان بازی خداحافظی مهدی مهدوی کیا خواهد بود گفت: آقا مهدی همیشه جزو بزرگ‌های فوتبال ایران بوده و خواهد بود. یک مرور ساده به زندگی نامه ورزشی مهدی مهدوی‌کیا و افتخارات او خیلی چیز‌ها را نشان می‌دهد. من امیدوارم مهدی در زندگی شخصی و فوتبالی‌اش موفق باشد.

 

ما سال‌ها در تیم ملی با همدیگر همبازی بودیم و خاطرات فراموش نشدنی بسیاری داریم. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و به خاطر زحماتی که در همه این سال‌ها برای فوتبال ملی ایران متحمل شده و با سال‌ها بازی در بوندسلیگا برای مملکت افتخار آفریده به آقا مهدی خسته نباشید می‌گویم.

 

به هر حال امثال مهدوی کیا جوانیشان را صرف فوتبال کردند و سختی‌ها کشیدند تا توانستند برای تیم ملی و فوتبال کشورمان افتخار آفرینی کنند. آرزو می‌کنم روز پنجشنبه یک روز به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز برای مهدوی کیا باشد و قطعاً فوتبال دوستان در این روز برای مهدی مهدوی کیا سنگ تمام خواهند گذاشت.

 

مهم‌تر از همه این‌ها آرزو می‌کنم ما از سرمایه‌های مثل مهدوی کیا که در فوتبال ما سال‌ها افتخار آفرینی کرده‌اند به بهترین نحو استفاده کنیم و قدر آن‌ها را بدانیم، این‌ها دنیایی از تجربه را دارند که فوتبال ما باید به نحو احسن از آن بهره‌مند شود.

 

علی دایی در پاسخ به این سوال خبرنگار سایت باشگاه پرسپولیس که "بعد از اظهارنظر رئیس کمیته انضباطی که گفته اولین جلسه رسیدگی به پرونده محسن قهرمانی و ادعاهای محمد رویانیان و علی دایی روز دهم آذرماه برگزار خواهد شد.

 

یاد بازی پرسپولیس- داماش افتادیم که در کمتراز ۲۴ ساعت رای کسر یک امتیاز از پرسپولیس صادر شد و حالا پس از هفته‌ها و ماه‌ها قرار است به پرونده اظهارات مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس در بازی با سپاهان و ماجراهای پس از آن رسیدگی شود"گفت: من چه می‌توانم بگویم شما خودتان با این سوالتان همه چیز را گفتید.

 

این‌ها سوالاتی که شاید جوابی برای آن پیدا نشود. به قول شما در آن بازی دقایق زیادی به مدافع ملی پوش پرسپولیس بی‌احترامی و توهین شد اما از پرسپولیس امتیاز کسر کردند و فی الفور هم دو جلسه من را محروم کردند. این‌ها خیلی معنی می‌دهد، آن‌ها پس از آن همه جلسه و حرف و حدیث قرار است دهم آذر در این باره اولین جلسه برگزار شود، من آرزو می‌کنم به خاطر اینکه پای بعضی‌ها وسط کشیده نشود.

 

این پرونده را ماست مالی نکرده و به سادگی از آن عبور نکنند. مردم باید بدانند چه اتفاقاتی افتاده، البته فکر می‌کنم با مباحثی که طی این مدت مطرح شده مردم خودشان خیلی چیز‌ها دستگیرشان شده. من هم قبلاً و طی این مدت خیلی چیز‌ها را گفتم، گفتنی‌ها گفته شده هم از طرف من و هم از طرف خیلی‌های دیگر اما جالب اینجاست همه آنهایی که حرف زده‌اند محروم شده‌اند.

 

شما با این کارتان دیگر اجازه نخواهید داد کسی درباره تخلفات حرفی بزند چون با این محروم کردنتان همه را ترساندید و دیگر کسی حرف از تخلف و ناپاکی نمی‌زند چون همه می‌دانند حرفی بزنند محروم می‌شوند و بعد هم می‌گویند مدرکت کو؟

 

علی دایی درباره اینکه رئیس کمیته انضباطی اعلام کرده سرمربی پرسپولیس می‌بایست درباره اینکه سه بار به حساب قهرمانی پول واریز شده مدرک ارائه کند گفت: تعجب می‌کنم از این حرف‌ها. این‌ها مسائلی بوده که از سوی مسائل فدراسیون در ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای مطرح شد و من هم آن را نقل کردم، چطور می‌شود که وقتی محسن قهرمانی عنوان می‌کند خیلی‌ها باید با من بروند مواضع برخی آقایان که منظورم آقای حسن‌زاده نیست تغییر می‌کند.

 

چطور می‌شود وقتی این حرف مطرح می‌شود خیلی از تصمیمات عوض می‌شود و مواضع آقایانی که مسئولیت دارند به ناگاه ۱۸۰ درجه چرخیده و مباحثی مطرح می‌کنند که معلوم است از همین حرف‌های داور ناشی می‌شود. شما درباره کسر یک امتیاز از پرسپولیس و آن حکم ناگهانی و غیرمنتظره صحبت کردید، به قول شما چطور می‌شود که برای کسر امتیاز از پرسپولیس و محرومیت من چند ساعت پس از بازی تصمیم گیری می‌شود اما برای این مسائل پس از هفته‌ها و ماه‌ها می‌خواهند تازه اولین جلسه را برگزار کنند.

 

این‌ها همه‌اش ابهام است و سوال، اصلاً کسر یک امتیاز از یک تیم هیچ مبنا و منطقی ندارد. کاری ندارد شما می‌توانید ۵۰ تماشاگر را بفرستید میان تماشاگران دیگر تا آن‌ها توهین و فحاشی کنند و بعد از آن تیم امتیاز کسر شود.

 

مثلاً تماشاگران پرسپولیس یا استقلال بروند میان تماشاگران همدیگر و یا ۵۰۰ تماشاگر برود میان تماشاگران تراکتورسازی و توهین کند و خیلی راحت هم از یک تیم امتیاز کسر شود. وقتی تماشاگری توهین می‌کند گناه ماهایی که بازی می‌کنیم چیست. هر حرفی هم که می‌زنیم می‌گویند مدرک بیاور، مدرک ما‌ همان حرف‌های ضد و نقیض در برنامه‌های تلویزیونی است و احتیاجی به این مسائل ندارد.

 

مدارک ما‌ همان بازی‌هایی است که دنیایی از حرف و حدیث پشت آن خوابیده، مثل بازی راه آهن و مس کرمان در کرمان، بازی سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی، بازی فصل گذشته استقلال و پرسپولیس و بازی‌های دیگر. وی افزود: آقایان از من خواستند برای تیم فوتسال پرسپولیس در مشهد نامه گرفته و به آن‌ها ارائه کنم، من هم راضی نشدم و این کار را نکردم.

 

مگر می‌شود یک داور بیاید و از سرمربی یک تیم لیگ برتری بخواهد برای تشکیل تیم فوتسال پرسپولیس به من کمک کن و این نامه یا مدرک را فراهم کن.

 

همه این مسائل در برنامه‌های تلویزیونی مطرح شده، همه چیز مشخص است و دیگر نمی‌دانم چرا تصمیم می‌گیرند، بعد تصمیمات با یک مصاحبه عوض می‌شود و نظرات آقایان ۱۸۰ درجه تغییر می‌کند و بعد هم حالا قرار است جلسه برگزار شود. عین آب خوردن از ما امتیاز کسر کردند، خیلی راحت ما را ۲ جلسه محروم کردند و اصلاً به درخواست تجدید نظر باشگاه توجه نکردند و دنیایی از حرف و حدیث دیگر.

 

من لازم باشد باز هم حرف‌هایم را می‌زنم و نظرم را مثل بعضی‌ها عوض نمی‌کنم، آنهایی نظرشان عوض می‌شود که وقتی می‌شنوند یک داور می‌گوید اگر من بروم خیلی‌ها باید بروند. اینجا یک چیزی را باید تکرار کنم و آن اینکه کسی نمی‌تواند ما را با جامعه داوری در نقطه مقابل هم قرار دهد. پس ازاین جریان خیلی‌ها تلاش کردند که به این موضوع دامن زده و ما و پرسپولیس را نقطه مقابل جامعه شریف داوری قرار دهند.

 

این کار‌ها نخ نما شده، ما ردیابی کردیم و دیدیم که چه کسانی در این باره تلاش کردند تا به نوعی ما را نقطه مقابل جامعه داوری قرار دهند، منظور ما از اول هم مشخص بوده و باشگاه هم همچون ما شفاف اعلام کرده که منظور ما از این همه حرف یک داور است و بس. ما برای سایر داوران عزیز مملکت احترام قائلیم و جامعه داوری نیز قطعاً می‌داند که دنبال چیز دیگری نیستیم.

 

ماه پشت ابر نمی‌ماند، دیدید که کفاشیان هم واقعیت را گفت

پس از اظهارات محمد علی آبادی نوبت به علی کفاشیان رسید تا ضمن اعتراف به اشتباه خود درباره برکناری علی دایی از سرمربی‌گری تیم ملی ایران عنوان کند که علاوه بر اشتباه تحت فشار چنین تصمیمی گرفته. علی دایی درباره این اظهار نظر علی کفاشیان که چند روز پیشمطرح شد گفت: همیشه گفته‌ام زمان حقایق را روشن می‌کند.

 

من در آن مقطع صحبت‌هایم را مطرح کردم و نظراتم را صراحتاً گفتم اما خیلی‌ها بر این تصور بودند که چون دایی را از تیم ملی بیرون کرده‌اند این حرف‌ها را می‌زند. من همیشه دنبال حق بوده و هستم و حرف حق را آنچه باشد می‌گویم و آن موقع هم که این حرف‌ها را می‌زدم خیلی‌ها به حساب برکناری از تیم ملی می‌گذاشتند و اینکه اظهارات دایی واقعیت ندارد.

 

 بعد‌ها دیدید که آقای علی آبادی چه گفت و حالا هم می‌خوانید که آقای کفاشیان چه گفتند. این صداقت آقای کفاشیان که واقعیت را گفته‌اند در نوع خود جالب است. به هر حال می‌بینید که ماه پشت ابر نمی‌ماند و گذشت سالیان می‌تواند حقایق را روشن کند تا ثابت کند که علی دایی چیزی به گزاف نمی‌گفت و حرف‌هایی که می‌زد واقعیت داشت.

 

خدا شاهد است اصلاً ناراحت آن موقع نیستم، به هر حال اتفاقی بود که افتاد و شاید خواست خدا بوده. من خدا را شکر می‌کنم که سالم و سلامت هستم و خودم، خانواده‌ام و دوستانم در کنار هم در سلامت زندگی می‌کنیم.

 

به هر حال در سال‌ها همیشه به دنبال حق بوده‌ام و حرف حق را زده‌ام و خیلی مواقع بابت گفتن حقایق تاوان‌های زیادی را پرداختم ولی همین خواهم بود و روشم را عوض نمی‌کنم و حق را خواهم گفت و این را هم می‌دانم وقتی حرف حق می‌زنی برای خیلی‌ها گران تمام می‌شود و به تو حمله می‌کنند و باید تاوان پس بدهی کما اینکه من سر جریان اظهارات بازی پرسپولیس - سپاهان و داوری آن و مسائل پس از آن هزینه دادم و خیلی‌ها به من حمله کردند و می‌خواستند دایی را تخریب کنند ولی خدا بزرگ است.

 

من همیشه واقعیت‌ها را گفته‌ام، برخی می‌گویند چرا دایی نمی‌گوید که اگر از سوی مسئولینی غیر از فدراسیون فوتبال برکنار شد از سوی چه کسانی آمد. در این باره سوالی از من نشد وگرنه آن واقعیت‌ها را هم می‌گفتم.

 

و چند کلام دیگر با هواداران

علی دایی در پایان مصاحبه خطاب به هواداران پرسپولیس گفت: گفتم که یکی از دلایل اصلی موفقیت ما در نیم فصل اول هواداران پرسپولیس بودند. در نیم فصل دوم هم قطعاً حمایت همه جانبه هواداران می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد، آن‌ها می‌دانند که رقابت‌ها فشرده است و بازی‌ها تعیین کننده. نقش هواداران در نیم فصل دوم بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود. آن‌ها هشیار هستند و حرفه‌ای.

 

هواداران پرسپولیس تیم خود را تنها نمی‌گذارند و در لحظات سخت حمایت خود را از تیم و بازیکنان مضاعف خواهند کرد. هواداران مسائل تیم را به ما بسپارند و صرفاً در بازی‌ها و تا دقیقه ۹۰ از تیم حمایت کنند.

 

حمایت‌های آن‌ها به بازیکنان دلگرمی می‌دهد. نمی‌خواهم مسائل را باز کنم ولی هواداران می‌دانند که موضع گیری علیه این و آن کمکی نمی‌کند. هواداران بیایند و پشت تیم و بازیکنان و دیگر مسئولین تیم باشند و در این رقابت فشرده لیگ بر‌تر با حمایت همه جانبه خود در سربلندی پرسپولیس و ان‌شاءالله قهرمانی آن تاثیرگذار بوده و ایفاگر نقشی باشند که از آن‌ها برمی آید.

 

من دست هواداران پرسپولیس را می‌بوسم که در نیم فصل اول با تمام وجود و عشق خود از تیم حمایت کرده و ان‌شاءالله در نیم فصل دوم نیز با حمایت‌های خود به ما کمک می‌کنند تا تیم را در بالای جدول نگه داشته و ان‌شاءالله با قهرمانی فصل را به پایان برسانیم. همه ما از باشگاه گرفته تا کادرفنی، سرپرستی، تدارکات، پزشکی، بازیکنان، هواداران باید تلاش کنیم و همدل و متحد دست در دست هم گذاشته و کاری کنیم که پرسپولیس به حق واقعی‌اش برسد.

اخبار ورزشی - ایسنا

 


ویدیو : دایی: خدا کند پرونده داوری را به خاطر بعضی‌ها ماست‌مالی نکنند/ از حرف حسن‌زاده در شگفتم!