دایی؛ بدترین باخت زندگی ام بود :         ۲۶ دی ماه ۱۳۸۸ تبدیل به روزی شد که ...



 

 

داستان زندگی علی دایی , لجبازی ،بازی دو سر باخت در زندگی زناشویی , افشای زندگی خصوصی علی دایی

 

 

۲۶ دی ماه ۱۳۸۸ تبدیل به روزی شد که بوشهری ها هرگز نمی توانند آن را فراموش کنند؛ روزی که شاهین بهترین برد خود در تاریخ لیگ برتر را جشن گرفت، آن هم برابر پرسپولیس مدعی. بوشهری ها موفق شدند با یک پیروزی چهار بر یک در سنگین ترین باخت قرمزها در تاریخ لیگ برتر هم سهیم باشند.

پرسپولیسی ها امیدوار بودند با آمدن دایی به جای زلاتکو کرانچار بهتر از قبل بازی کنند و نتیجه بگیرند، اما نمایشی که دیروز این تیم در بوشهر از خود ارائه کرد ضعیف ترین بازی این تیم در این فصل بود. شاگردان یاوری در این بازی حساس از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در پی حملات پردامنه خود در نیمه اول در دقایق ۱۹ و ۳۵ توسط محمدناصر شکرون و مهدی کیانی به دو گل دست پیدا کردند. دایی برای فرار از شکست در شروع نیمه دوم سه تعویض انجام داد، اما باز هم پرسپولیس در چنگ شاهین اسیر بود و توان جبران گل ها را نداشت و میزبان دو بار دیگر به گل رسید. محمد احمدپوری در دقیقه ۶۷ گل سوم شاهین را به ثمر رساند و دو دقیقه بعد حمیدرضا سلیمانی روی اشتباه میثاق معمارزاده دروازه بان پرسپولیس گل چهارم را وارد دروازه پرسپولیس کرد. پس از این چهار گل از اشتهای بازیکنان شاهین برای گلزنی کم شد وگرنه اگر آنها همچنان حمله می کردند باز هم به گل می رسیدند.

در نهایت در ثانیه های پایانی این دیدار و در دقیقه ۹۴ هوار ملامحمد هافبک پرسپولیس روی اشتباه مدافع شاهین یکی از گل های خورده را جبران کرد. در تاریخ لیگ برتر باخت چهار بر یک سنگین ترین باخت پرسپولیس بود که آنها دیروز با رکورد قبلی خود مساوی کردند. پرسپولیس قبل از این بازی چهار بار دیگر در این فصل باخته بود اما تمام شکست های قبل با کرانچار باخت های خفیفی بود، اما باخت دیروز با مربیگری علی دایی سنگین ترین باخت قرمزها در دو سال گذشته بود. دایی پس از بازی از طرفداران پرسپولیس در صحبت هایش با گزارشگر تلویزیون به خاطر این باخت عذرخواهی کرد. او اشتباهات بچگانه بازیکنان را عامل رقم خوردن چنین نتیجه یی دانست؛ «امروز خیلی بد بودیم. در طول بازی اشتباه داشتیم، آن هم اشتباهات بچگانه. بازیکنان قادر به دادن یک پاس بغل پا هم نبودند. بچه ها در تمرینات عالی اند اما معلوم نیست چرا در بازی اینقدر اشتباه کردند. شاهین هم از اشتباهات ما استفاده کرد. اگر امکان داشت در بین دو نیمه هفت بازیکن را عوض می کردم. حرفی برای گفتن نداشتیم. این بدترین باخت زندگی من بود.» با این حال سرمربی پرسپولیس عنوان کرد این باخت را فراموش می کند و به فکر بازی بعدی خواهد بود؛ «ما باید این بازی را فراموش کنیم و تمرکزمان را برای بازی های بعد بگذاریم.

باید بهتر کار کنیم و به هیچ وجه ناامید نیستم و فکر می کنم پرسپولیس می تواند از این شرایط خارج شود. البته من نمی خواهم بهانه بیاورم ولی ما مصدوم زیاد داریم اما این را می دانم که باید با همین بضاعت کار کنیم.»محمود یاوری هم درباره این برد تاریخی گفت؛ «این بازی با مسابقه دور رفت مان مقابل پرسپولیس فرق می کرد.

در بازی رفت ما برای دفاع به میدان رفتیم اما امروز برای برد بازی کردیم. من قبلاً گفته بودم که ما دو امتیاز از پرسپولیس طلبکاریم و همه خندیدند و فکر می کردند شوخی است اما امروز حرف من ثابت شد. بازیکنان شاهین هفته ها زحمت کشیدند و من در شایستگی آنها شکی ندارم. در فوتبال ایران این بازیکنان را نمی شناسند اما آنها باغیرت فوتبال بازی می کنند. شاهین تاریخ ۷۰ ساله فوتبال ایران است.»سرمربی شاهین در جواب علی دایی که گفته بود پرسپولیس به خاطر اشتباهاتش باخت، توضیح داد؛ «علی دایی سرمربی تیم ملی بوده و من برایش احترام قائلم و درباره حرف های ایشان اظهارنظر نمی کنم اما باید بگویم فوتبال بازی اشتباهات است، در بازی های قبلی هم ما اشتباه کردیم که تیم های روبه رویمان بردند و همیشه در برابر یک تیم که اشتباه می کند یک تیم باید قابلیت هایی داشته باشد که بتواند از اشتباهات به نفع خود استفاده کند که تیم ما این قابلیت را داشت.» پرسپولیس با این باخت تحقیرآمیز با ۳۴ امتیاز در رده پنجم باقی ماند البته این تیم با تیم هشتم جدول تنها یک امتیاز فاصله دارد و اگر باخت هایش ادامه داشته باشد به زودی به نیمه پایین جدول سقوط خواهد کرد. در آن سو شاهین با این سه امتیاز تا رده سیزدهم بالا آمد.

● راه آهن پیروز دوئل ته جدولی ها

دیروز دو بازی دیگر هم انجام شد. در اکباتان راه آهن پس از هفته ها ناکامی با تک گل مجید باجلان ابومسلم را شکست داد. این بازی نبرد دو تیم انتهای جدول بود که راه آهن با کسب سه امتیاز ارزشمند یک پله صعود کرد و در رده شانزدهم جدول قرار گرفت اما ابومسلم همچنان قعرنشین لیگ است.مهدی تارتار سرمربی جوان راه آهن پس از این بازی ضمن ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش عنوان کرد که راه آهن می توانست با گل های بیشتری از حریفش ببرد؛ « از اینکه سه امتیاز مسابقه را گرفتیم خوشحالم و از بازیکنانم تشکر می کنم که با تمام وجود بازی کردند اما از نتیجه راضی نیستم زیرا باید پنج بر صفر پیروز می شدیم. داور اشتباهات زیادی داشت و اصلاً روز خوبی را پشت سر نگذاشت.» این اولین برد راه آهن با مربیگری تارتار در این فصل بود. در آن سو پرویز مظلومی سرمربی ابومسلم تهدید کرد اگر مشکلات مدیریتی این باشگاه حل نشود او استعفا می دهد؛ «بازی خیلی خوبی بود و ما می توانستیم در این مسابقه برنده هم باشیم. راه آهن روی ضدحملات موقعیت های خوبی را به دست آورد. در صورت معین نبودن شرایط از باشگاه ابومسلم جدا می شوم. من آمدم که به این تیم کمک کنم اما این تیم از نظر بازیکن مشکل دارد و نمی توانند از نظر فنی خواسته های مرا برآورده کنند. مدیریت باشگاه تمام آنچه را که خواسته ام آماده کرده است و من هم برای کمک به مهدی زمان آمده ام.» مظلومی تاکید کرد با او درباره مربیگری استقلال صحبتی نشده است.

● توقف ذوب آهن در خانه

در دیگر بازی دیروز ذوب آهن تیم دوم جدول، یک بار دیگر فرصت نزدیک شدن به سپاهان را از دست داد. این تیم در شرایطی که میزبان مس کرمان بود به نتیجه یی بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکرد. ذوب آهن با این نتیجه ۴۲ امتیازی شد و در رده دوم جدول باقی ماند. مس هم در رده پانزدهم دیده می شود. منصور ابراهیم زاده پس از تساوی بدون گل در خانه درباره شرایط تیمش گفت؛ «پس از تساوی برابر پرسپولیس و شرایط جدول رده بندی پیش بینی یک بازی دشوار را مقابل مس کرده بودیم. با توجه به شناختی که از لوکا داشتم می دانستم بازی سختی خواهیم داشت. چندین بازیکن خود را در اختیار نداشتیم و به علت سرماخوردگی نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. اسماعیل فرهادی، محمدرضا خلعتبری و ایگور کاسترو را در این بازی در اختیار نداشتیم، البته این نمی تواند توجیه مناسبی برای کسب تساوی باشد و باید در سایر بازی ها جبران کنیم.» ابراهیم زاده عنوان کرد او و بازیکنانش همچنان به قهرمانی امیدوارند؛ «این بازی فرصت مناسبی بود که فاصله امتیازی خود را با سپاهان کم کنیم، اما ناامید نمی شویم و تمام تلاش خود را در بازی های آینده انجام خواهیم داد.» او از برخی شعارهای هواداران هم گلایه کرد؛ «از تماشاگران روبه روی جایگاه که با تمام وجود تیم خود را تشویق کردند کمال تشکر را دارم، اما نسبت به برخی هواداران که به دنبال حاشیه سازی هستند اعتراض دارم. به گونه یی رفتار کنیم که باعث سرافرازی تیم ذوب آهن و فوتبال ایران شویم.»

 

 

 

 


ویدیو : دایی؛ بدترین باخت زندگی ام بود