داوری: من کِی گل به خودی زدم؟! : دروازه‌بان ایرانی تیم فوتبال اینتراخت برانشوایگ ...


دروازه‌بان ایرانی تیم فوتبال اینتراخت برانشوایگ آلمان گفت: مربی کارکشته و بازیکنان باتجربه‌ای در تیم ملی داریم، بنابراین معتقدم می‌توانیم در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای هر حریفی مشکل‌ساز شویم. خبرگزاری فارس: دروازه‌بان ایرانی تیم فوتبال اینتراخت برانشوایگ آلمان گفت: مربی کارکشته و بازیکنان باتجربه‌ای در تیم ملی داریم، بنابراین معتقدم می‌توانیم در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای هر حریفی مشکل‌ساز شویم.

 دنیل داوری، دروازه‌بان ایرانی تیم فوتبال اینتراخت برانشوایگ آلمان صبح امروز برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان وارد ایران شد.

داوری این روزها به خاطر شرایط تیمش در بوندس‌لیگا، روزهای متفاوتی را سپری می‌کند هرچند که همچنان یکی از امیدهای اصلی کادرفنی تیم ملی و کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی 2014 به شمار می‌رود.

داوری در هفته بیست و سوم لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی آلمان مقابل مونشن گلادباخ اشتباهی را مرتکب شد که رسانه‌ها آن را گل به خودی تعبیر کردند، هرچند که خودش با صراحت می‌گوید در آن صحنه گل به خودی نزده است و به خاطر دلایلی توپ پس از برخورد به پایش وارد دروازه شد.

البته دنیل امروز در حالی وارد ایران شد که به خاطر برخی ناهماهنگی‌ها چند ساعتی را در فرودگاه معطل بود. به همین بهانه و پس از بازگشت دوباره داوری به ایران به سراغ وی رفته و لحظاتی را با او همصحبت شدیم که متن آن در زیر می‌آید:

پس از مدت‌ها به ایران سفر کردی، از حال و هوای حضورت در ایران بگو.

حس خیلی خوبی دارم که پس از حدود چهار ماهی که در ایران نبودم دوباره به کشورم سفر کردم و خوشحالم که دوباره به تیم ملی دعوت شدم و می‌توانم مربیان و دوستانم را در تیم ملی از نزدیک ببینم.

 تیم ملی قرار است چهارشنبه در دیداری تدارکاتی به مصاف حریف آفریقایی خود یعنی گینه برود، در مورد این دیدار دوستانه چه نظری داری؟

گینه یک تیم خوب آفریقایی است که به خوبی می‌تواند ما را با مدل تیم‌های افریقایی به خصوص نیجریه آشنا کند. در واقع گینه انتخاب خوبی به عنوان حریف تدارکاتی هست تا بتوانیم با دیدار با این تیم با مدل کوچکی از تیم ملی نیجریه آشنا شویم.، ضمن اینکه دیدار با گینه می‌تواند در فاصله حدود سه ماه مانده به جام جهانی محک خوبی برای تیم ملی محسوب شود.

عبدالرضا داوری , سحر داوری , رضا داوری اردکانی

در مورد حضور تیم ملی ایران در جام جهانی و همگروه‌های ایران تا به حال در رسانه‌های داخلی اظهارنظری نداشته‌ای، می‌خواهیم در این خصوص صحبت کرده و خیلی کوتاه حریفان ایران در جام جهانی را برایمان ارزیابی کنی؟

تمام تیم‌هایی که به جام جهانی می‌رسند، تیم‌های بزرگ و قدرتمندی هستند. ایران نیز به هیچ‌وجه حریف آسانی برای همگروه‌هایش به شمار نمی‌رود چون هم مربی بزرگ و کارکشته‌ای به نام کی‌روش را در رأس تیم ملی داریم و هم بازیکنان باتجربه و قدرتمندی. بنابراین معتقدم که می‌توانیم در جام جهانی 2014 برزیل برای هر حریفی مشکل‌ساز شویم.

در مورد حریفان ایران چه صحبتی داری؟

به نظر می‌رسد آرژانتین قوی‌ترین حریف تیم ملی در جام جهانی باشد چون بیشتر بازیکنانش در بالاترین سطح فوتبال دنیا مشغول بازی هستند. نیجریه نیز مانند تمام تیم‌های آفریقایی تیمی فیزیکی و با بازیکنانی با قدرت بدنی بالا به شمار می رود و بوسنی هم در دور مقدماتی جام جهانی بسیار قدرتمند ظاهر شد که این موضوع نشان می‌دهد آنها هم می‌توانند در جام جهانی حرف برای گفتن داشته باشند.

در مورد حضور ایران در جام جهانی چه نظری داری؟

ما هم تیم بسیار خوب و باانگیزه‌ای داریم و با تمرینات و اردوهایی که برگزار خواهیم کرد می‌توانیم برای حضور در جام جهانی به هماهنگی خوبی رسیده ضمن اینکه امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانیم بازی‌های خوبی در شأن نام ایران را انجام دهیم.

فکر می‌کنی بتوانی در بین نفرات اعزامی تیم ملی به جام جهانی باشی؟

امیدوارم با تلاشی که در تمرینات می‌کنم بتوانم نظر مثبت کادر فنی و کارلوس کی‌روش را به دست بیاورم تا درنهایت بین 22 بازیکن اعزامی تیم ملی ایران در جام جهانی قرار بگیرم که این موضوع، بزرگترین افتخار و آرزوی ورزشی من هم خواهد بود.

داوری , دانیال داوری , گل به خودی

در دیدار هفته بیست و سوم بوندس‌لیگا مقابل مونشن‌گلادباخ گلی را دریافت کردی که تلقی آن گل به خودی بود و برخی رسانه‌ها از آن به عنوان گل به خودی داوری به برانشوایگ یاد کردند که گویا از این موضوع ناراحت بودی، در این خصوص خودت توضیح می‌دهی؟

دریافت چنین گلی برای من بسیار ناراحت‌کننده بود، اما معتقدم که در آن صحنه به هیچ وجه گل به خودی زده نشد، در آن صحنه مدافع تیر اول که قرار بود برای زدن ضربه سر بلند شود، در لحظه آخر جاخالی داد و سرش را از مقابل توپ برداشت و به اندازه‌‌ای فاصله بین ما دو نفر کم بود که فرصت هیچ عکس‌العملی نداشتم، درنهایت توپ با برخورد به زانوی من وارد دروازه شد که متأسفانه همین موضوع باعث شد تا گل به خودی ثبت شود.

در مورد وضعیت تیمت در بوندس‌لیگا صحبت کن، آیا همچنان در لیگ برتر خواهی ماند؟

با یک امتیازی که در دیدار اخیرمان به دست آوردیم هم‌چنان به ماندن در بوندس‌لیگا امید داریم، با این حال در بازی‌های بعدی دیگر جای هیچ‌گونه اشتباهی نخواهیم داشت و باید با تمام توان و تمرکز برای کسب نتیجه مطلوب و ماندن در بوندس‌لیگا تلاش کنیم.

در ایران روزهای پایان سال را سپری می‌کنیم و زمان کمی تا عید نوروز باقی مانده است. می‌توانی برایمان از فضای عید در آن زمانی که در ایران بودی و همچنین حالا که در آلمان هستی صحبت کنی؟

من خانواده‌ای نیمه ایرانی - نیمه آلمانی دارم و در چنین خانواده‌ای بزرگ شده‌ام و به همین دلیل تجربه من از عید نوروز متفاوت از آن چیزی است که در ایران وجود دارد که این موضوع هم برمی‌گردد به تفاوت‌های دو کشور و مدل زندگی‌هایی که در ایران و آلمان وجود دارد.

برای من عید به معنای سفر کردن و دید و بازدید از اقوام نیست و برایم عید نوروز و همچنین کریسمس یعنی حضور در جمع خانواده، چرا که هرکدام از اعضای خانواده ما در یک شهر آلمان هستند و اینکه می‌توانیم در این دو عید در کنار هم جمع شویم خودش یک تجربه لذت‌بخش برای من محسوب می‌شود، در واقع عید برای من مصادف است با در کنار خانواده بودن و لذت بردن از آن.


ویدیو : داوری: من کِی گل به خودی زدم؟!