داوری: معقولانه نبود کی‌روش مرا بازی بدهد : دانیل داوری 25 ساله برای بازی مقابل ...


دانیل داوری 25 ساله برای بازی مقابل لبنان در مقدماتی جام ملت های آسیا دعوت شده بود اما برای تمرکز بر تیم باشگاهی اش «اینتراخت برانشواگ» که در آستانه صعود به «بوندس لیگ» بود دعوت کی روش را نپذیرفت. روزنامه تماشا: دانیل داوری 25 ساله برای بازی مقابل لبنان در مقدماتی جام ملت های آسیا دعوت شده بود اما برای تمرکز بر تیم باشگاهی اش «اینتراخت برانشواگ» که در آستانه صعود به «بوندس لیگ» بود دعوت کی روش را نپذیرفت. داوری برای بازی با کویت دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شد و این بار پذیرفت اما برخلاف تصور همه این بار کی روش اجازه بازی به او را نداد و بازی را از روی نیمکت تماشا کرد.

داوری بازی استقلال , داوری پرسپولیس سایپا بازی رفت , داوری بازی ایران و آرزانتی

با کناره گیری پرحاشیه سید مهدی رحمتی از عضویت در تیم ملی، در این بازی رحمان احمدی سنگربان نخست تیم شد. حالا هم تیم باشگاهی دانیل به بوندس لیگا صعود کرده و هم تیم ملی اش راهی جام جهانی برزیل شده. او در این مصاحبه اینترنتی با «شرق»، به سوالات خبرنگار این روزنامه پاسخ داده است:

شما عضو تیم ملی ایران هستید اما به اردوهای اخیر بازی های مقدماتی جام جهانی قاره آسیا که حساس بودند دعوت نشدید. تاکنون شانس بازی برای ایران را نداشته اید. می توانم بپرسم چرا؟


- من در زمان حساسی به تیم ملی دعوت شدم. وقتی که فشار زیادی برای صعود به جام جهانی روی تیم وجود داشت، زمان کافی برای ارتباط گرفتن با تیم و حقیقتا مجالی برای آزمون و خطا نبود. معقولانه نبود که بازیکن تازه واردی را در چنین برهه ای وارد زمین کنی.

شایعاتی در مورد رابطه شما با کی روش وجود داشت.


- آقای کی روش برای بررسی وضعیتم و پیوستنم به تیم زمان گذاشتند و تلاش کردند. تنها موردی که احتمالا به «رابطه بد» تفسیر شده، شیوه مربیگری اش است که ممکن است مورد انتقاد و پر سروصدا باشد و به نظرم همه اینها برای منفعت و ترقی بازیکنان و عملا قابل درک و لازم است.

خاطره ای از اولین حضورتان در اردوی تیم ملی دارید؟


- اولین دیدار و تمرینم در تیم ملی برایم دلواپس کننده بود. نمی دانستم که به دلیل عدم تسلط به فارسی چگونه با من رفتار خواهد شد. اعضای تیم ملی را مهربان و صمیمی دیدم و مرا قانع کردند که نباید نگران باشم.

بازی ایران – کره جنوبی را زنده تماشا کردید؟


- توانستم بازی را زنده در ماینتس آلمان تماشا کنم.

تصور کنید یک روز ایران با آلمان یا لهستان بازی داشته باشد، در آن شرایط طرفدار کدام تیم خواهید بود؟


- طرفدار کشور یا تیمی خواهم بود که به آن تعهد دارم.

از تیم ها و بازیکنان مورد علاقه ات بگو.

- همیشه طرفدار پروپاقرص بایرن مونیخ والیور کان بوده ام. همچنین ایکر کاسیاس را الهام بخش می دانم.

به کلاس آموزش زبان فارسی رفته اید. آیا فارسی تان تقویت شده؟


- یادگیری زبان فارسی ام کند است چون فراگرفتنش برایم سخت است.


ویدیو : داوری: معقولانه نبود کی‌روش مرا بازی بدهد