داوری: خوب باشم کی‌روش دعوتم می کند : دانیل داوری وضعیت خود را در تیم آرمینیا ...


دانیل داوری وضعیت خود را در تیم آرمینیا بیلفلد توضیح داده است. ورزش سه: دانیل داوری وضعیت خود را در تیم آرمینیا بیلفلد توضیح داده است. این بازیکن سابق تیم ملی تاکید می کند هدفش بازگشت به جمع ملی پوشان است.

شما بعد از فعالیت تان در باشگاه آینترخت برانشوایگ یک فصل در خدمت باشگاه سوئیسی گراس هاپر زوریخ بودید و حال دوباره به آلمان برگشتید تا فصل تازه ای را به همراه باشگاه دسته دومی آرمینیا بیلفلد تجربه کنید. علت بازگشت شما به بوندس لیگا چه بود؟

علت اصلی بازگشت من به بوندس لیگا این بود که من در زوریخ دوران چندان خوبی را تجربه نکردم، چون بازی های زیادی انجام ندادم. البته دلایل شخصی و خانوادگی نیز بود که من تصمیم گرفتم برگردم، چون من و همسرم بچه دار شدیم. امکان همکاری با باشگاه آرمینیا بیلفلد فرصتی است تا فصلی تازه را شروع کنم. من دوست دارم که درون دروازه باشم و به همراه بیلفلد موفقیت کسب کنم.

درباره فراز و نشیب های کار خود در تیم های مختلف چه نظری داری؟

تو به عنوان بازیکن می توانی دوران خوب و پر اوجی را تجربه کنی و بلافاصله دورانی نه چندان خوش را به چشم ببینی، اما چنین موضوع هایی برای همه پیش می آید و در نهایت نیز باعث تقویت و بهبود من شدند و من هیچوقت از انتقال به باشگاه گراس هاپر زوریخ حس پشیمانی نداشتم. در اوایل فصل هم توانستم بازی کنم، اما بعد دچار مصدومیتی شدید شدم و برایم بسیار دشوار بود که دوباره درون دروازه جای گیرم. البته باید این را هم بگویم که این مراحل بلافاصله پشت هم روی داد و من فرصت چندانی برای مرور و بررسی یکایک مرحله ها نداشتم. اکنون آرامش بیشتری دارم، در فرم مطلوبی به سر می برم. به همین خاطر هم خیلی خوشحالم که می توانم دوباره در لیگ دسته دوم آلمان بازی کنم و در خدمت بیلفلد باشم.

چرا در جام جهانی بازی نکردی ؟

این که در جام جهانی بازی نکردم، تصمیم مربی بود و باید این تصمیم را به عنوان بازیکن پذیرفت. در زوریخ هم خیلی چیزها به شکلی مطلوب پیش نرفت، اما همه این ها تجربه است و فرد را قوی می کند.

شما در آلمان به دنیا آمده و بزرگ شدید. ورود شما به تیم ملی فوتبال ایران به چه ترتیب بود، به ویژه آن که زبان فارسی هم بلد نبودید؟ کلا برخورد ملی پوشان ایران با شما چگونه بود و تا چه اندازه توانستید جذب این تیم شوید؟

من در دوران کودکی چند بار به ایران سفر کرده بودم، اما در آلمان بزرگ شده بودم. راستش نمی دانستم چه چیزی انتظار من را می کشد، اما هم خانواده ام و هم بازیکنان تیم خیلی از من حمایت کردند. به غیر از مساله زبان مشکلی دیگری که خود را با محیط تازه وفق دهم، وجود نداشت و مشکل یاد گیری زبان را هم علیرغم کمبودهایی که بود، به سرعت بر طرف کردم، زیرا در زمین بازی با ارتباطی که با بازیکنان داریم این مشکل زودتر بر طرف می شود و کار را بهتر می توان پیش برد.

ایا مخالفتی هم با تو وجود داشت ؟

طبیعتا افرادی هم هستند که خوششان نمی آید، کسی که در خارج از ایران بزرگ شده برای تیم ملی کشورشان بازی کند، اما باید بگویم که تجربیات من بسیار مثبت بود و افرادی که با آنها برخورد داشتم رفتاری گرم و صمیمانه ای با من داشتند و به همین خاطر هم ارزیابی من از این دوره مثبت است و دوست دارم که مجددا به ایران برگردم.

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چهره ای است که هم نزد بازیکنان و هم نزد دوستداران فوتبال در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. تا چه اندازه برای شما مهم است که او انگیزه دعوت از شما به تیم ملی را بیابد؟

وجود چنین موضوعی برای یک بازیکن مهم است.من تلاش می کنم که از طریق عملکردم در باشگاهی که در آن بازی می کنم نشان دهم که میل و شایستگی بودن در جمع ملی پوشان ایران را دارم و اگر عملکرد باشگاهی من خوب باشد، شانس دعوت شدن من به تیم ملی ایران نیز بالاست و اگر نه، نباید تعجب کرد که آدم چرا به تیم ملی کشورش دعوت نمی شود. هر چه باشد در داخل کشور ایران هم بازیکنان بسیار خوبی وجوددارند که پیشرفت درخور توجهی داشته اند. به همین خاطر هم یک بازیکن نمی تواند فقط به این اکتفا کند که چون در یک لیگ کشورهای اروپایی بازی می کند، باید به تیم ملی دعوت شود.کارلوس کی روش هم مربی ای است که به اسم و رسم بازیکنان توجه نمی کند، بلکه معیار گزینش او فقط و فقط عملکرد بازیکنان است. من در فصل آتی سعی می کنم که چهره خوبی از خود به نمایش بگذارم و امیدوارم که او مرا به خاطر عملکردم به تیم ملی دعوت کند.

آرمینیا بیلفلد اکنون دوباره به لیگ دسته دوم آلمان بازگشته. به نظر شما این تیم از چه ظرفیت و امکاناتی در فصل آتی برخوردار است؟

شور و هیجان طرفداران بیلفلد زیاد است. من در دوران فعالیتم در آینتراخت برانشوایگ هم وضعیتی مشابه را تجربه کردم. در فصل آتی مهم است که ما بتوانیم چهره ای با ثبات از خود نشان دهیم و تا جای ممکن امتیاز به دست آوریم. پیشاپیش نمی توان گفت که تا کجا پیش خواهیم رفت. مساله این است که ایده های سرمربی و دست اندکاران باشگاه را پیاده کنیم و اگر به انسجام تیمی لازم دست یابیم، همه چیز ممکن خواهد بود.


ویدیو : داوری: خوب باشم کی‌روش دعوتم می کند