دانشمندانی كه بازیگران جنگ‌ها بودند :   دانشمندانی كه بازیگران جنگ‌ها بودند برخی ...



بازیگران سرشناس وقتی دانش‌آموز بودند تصاویر , بازیگران زن که مهمان برنامه خندوانه بودند , تصاویری از بازیگران مشهور زمانی که دانش آموز بودند

 

دانشمندانی كه بازیگران جنگ‌ها بودند

برخی ابداعات و اختراعات دانشمندان در عرصه جنگها، نقش بسزایی ایفا كرده است. سایت لایوساینس در گزارشی به معرفی برخی از این دانشمندان پرداخته است.

 

لئوناردو داوینچی

وی یكی از خلاقان و دانشمندان زمان خود در عرصه مجسمه‌سازی، معماری و نقاشی بود كه از استعداد خود برای طراحی ماشین‌های جنگی نیز بهره برد. از جمله اختراعات وی در این زمینه می‌توان به كمان پولادی غول‌پیكر و پیشگامان مسلسل‌های امروزی اشاره كرد. با این حال تعداد معدودی از این ابزارها در دوران حیات وی مورد استفاده قرار گرفت.

 

آلبرت انشتین

گمانها بر آن است كه این فیزیكدان با امضای نامه‌یی،روزولت، رئیس‌جمهور وقت آمریكا را ترغیب به آغاز پروژه منهتن كرده است. این پروژه به ساخت بمب اتمی منجر شد.

 

رابرت اوپنهایمر

دیگر فیزیكدان آمریكایی رهبری پروژه منهتن در لوس‌آلاموس نیومكزیكو را بر عهده داشت و "پدر بمب هسته‌یی" لقب گرفته است.

 

رابرت واتسون وات

وی كه در جنگ جهانی دوم برای وزارت انگلیس كار می‌كرد، رهبری توسعه یك سیستم مبتنی بر رادیو را برای شناسایی هواپیماهای دشمن بر عهده داشت. ایستگاه‌های رادیویی حاصل مستقر در ساحل انگلستان نقش مهمی را در جبهه انگلیس ایفا می‌كردند.

 

فرانك ویتل

وی به عنوان دانشجوی دانشكده افسری نیروی هوایی سلطنتی ایده موتور توربوجت را در سال 1922 مطرح كرد. اختراع این دانشمند در سال 1944 به كار گرفته شد. در حال حاضر موتورهای جت در خطوط هوایی تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

آلن تورینگ

وی یكی از دانشمندان برجسته بود كه طی جنگ جهانی دوم به همراه متخصصان جدول كلمات متقاطع و جمعی از مهندسان در واحد رمزنگاری خدمت می‌كرد. پس از شكستن رمز انیگمای آلمانی‌ها وی سیستم رمزنگاری نوینی موسوم به «Delilah» را ابداع كرد.

 

ورنر فون براون

وی موشك‌های با برد طولانی را برای آلمان‌ها در طول جنگ جهانی دوم طراحی كرد. بزرگترین دستاورد زمان جنگ این دانشمند موشك V2 بود. پس از جنگ وی برای نظارت بر برنامه‌های موشكی فضایی و نظامی به آمریكا عزیمت كرد. این برنامه‌‌ها به موشك‌های عظیم Saturn V منتهی شد كه آپولو را برای انجام ماموریت‌هایش به ماه پرتاب می‌كرد./ایسنا


ویدیو : دانشمندانی كه بازیگران جنگ‌ها بودند