دانشجوی حادثه دیده دانشگاه تهران از قطع عضو نجات پیدا کرد : دانشجوی حادثه دیده ...



دانشگاه تهران , دانشگاه آزاد تهران جنوب , دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

دانشجوی حادثه دیده دانشگاه تهران از قطع عضو نجات پیدا کرد

معاون دانشجویی دانشگاه تهران آخرین وضعیت دانشجوی حادثه دیده این دانشگاه را تشریح کرد و گفت: دانشگاه تمام هزینه های درمانی دانشجو را تا زمانی که بیمه پرداخت کند متقبل شده است تا فشار مالی به خانواده دانشجوی حادثه دیده وارد نشود.

دکتر علی رضا وجهی  در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت دانشجوی حادثه دیده دانشگاه تهران گفت: ماریه جعفری دانشجوی دانشگاه تهران دوم آبان‌ماه سال جاری تصادف کرد و وی بلافاصله به بیمارستان شریعتی منتقل و بستری شد.

وی ادامه داد: همکاران ما در دانشگاه تهران تا 2 نصف شب کنار دانشجوی مصدوم بودند تا اینکه وی تحت عمل جراحی قرار گرفت سپس به خانواده وی نیز اطلاع داده شد پدر و برادر این دانشجو در بیمارستان حاضر شدند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: پدر و برادر دانشجوی حادثه دیده از همان روز در خوابگاه دانشگاه مستقر شدند و سپس یک واحد آپارتمانی در اختیار پدر برادر و خواهران این دانشجو قرار گرفت تا دغدغه محل استقرار نداشته باشد و تا امروز نیز این واحد در اختیار خانواده این دانشجو است.

وی افزود: ما به خانواده این دانشجو اعلام کردیم که نگران مخارج نباشند چون وی می تواند از انواع بیمه‌ها، بیمه اتوبوسی که با وی تصادف کرده، بیمه حوادث و بیمه مسئولیت استفاده کند.

وجهی افزود: حتی خود من با برادر دانشجوی حادثه دیده صحبت کرده و اعلام کردم اگر در پرداخت هزینه بیمارستان مشکل دارند دانشگاه هزینه ها را پرداخت می کند تا بیمه هزینه را پرداخت کند.

وی افزود: تا اینکه به من خبر دادند که در بیمارستان شریعتی پرستاری خوب به بیمار نمی رسد و این مقداری نگران کننده است بنابراین به همراه مدیرکل بهداشت و درمان دانشگاه تهران مساله را پی گیری کردیم و با یک متخصص عفونی مشورت کرده و با یک پزشک معتمد دانشگاه به بیمارستان مراجعه کرده و بعد از بررسی پرونده بیمار اعلام کردیم به صلاح است که این بیمار به بیمارستانی با پرستاری خوب منتقل شود هرچند که آنجا شنیدیم که نماینده مجلس بوکان هم روز گذشته آمده و با معاون بیمارستان صحبت کرده است .

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد:  اما با این وجود پزشک معتمد دانشگاه اعلام کرد در صورتی که خانواده دانشجو موافق باشند وی را به بیمارستان سینا منتقل کنیم، حتی من با معاون درمان وزارت بهداشت نیز صحبت کردم و از وی خواهش کردم کمک کنند تا ما بتوانیم این دانشجو را در بیمارستان سینا بستری کنیم.

وی ادامه داد: درنهایت موافقت شد و با آمبولانس و نماینده دانشگاه دانشجوی حادثه دیده را به بیمارستان سینا منتقل کرده و همان روز وی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وجهی افزود: برای هزینه های درمانی دانشجو با صندوق رفاه دانشجویان نیز صحبت کرده ایم و قرار است حدود 5 میلیون تومان وام بلاعوض به این دانشجو تعلق گیرد وی همچنین اگر بخواهد می تواند از وام ضروری هم استفاده کند.

وی افزود: هزینه بیمارستان سینا در مرحله اول 4 میلیون تومان بود که توسط دانشگاه پرداخت شد و اعلام کردیم دانشگاه این هزینه را پرداخت می کند هر زمان بیمه پرداخت کرد به دانشگاه بپردازید.

معاون دانشگاه تهران افزود: تا کنون این دانشجو تحت چندین عمل جراحی قرار گرفته است دراین مدت حداقل سعی کردیم خانواده وی را تنها نگذایم اما نکته قابل توجه این است که اتوبوس از روی پای وی رد شده و این حادثه سبکی نبوده و عوارضی دارد عضلات پای وی آسیب دیده است حتی پزشک بیمارستان در مرحله اول اعلام کرده بود که ممکن است به قطع عضو هم برسد که این گونه نشد.

وجهی افزود: بعد از چندین بار عمل بافت‌های آسیب دیده دانشجوی حادثه دیده برداشت شده و از جاهای دیگر بدن این بافت ها پیوند زده شده است و حتی ما اعلام کرده ایم که اگر جراحی پلاستیک نیز نیاز باشد انجام دهند تا کمترین عوارض را داشته باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: امیدواریم این دانشجو هرچه زودتر بهبود یابد و زودتر به دانشگاه بازگردد.

وی ادامه داد: با آموزش دانشگاه هماهنگ کرده‌ایم در ترم جاری دانشجو از مرخصی تحصیلی استفاده کند و سعی هم می کنیم در سنوات وی محاسبه نشود تا آسیب علمی و مالی کمتری به وی وارد شود.

وجهی افزود: همچنین به خانواده دانشجو اعلام کرده ایم تا زمانی که بیمه هزینه‌ها را پرداخت کند دانشگاه هزینه دانشجو را پرداخت می کند و زمانی که بیمه پرداخت کرد خانواده دانشجو می توانند هزینه را به دانشگاه بازگردانند و اگر به هر دلیلی بیمه هم پرداخت نکرد هماهنگ می شود تا هزینه ها از دانشگاه پرداخت شود.

به گزارش مهر، روز دوم مهرماه، ماریه جعفری دانشجوی بوکانی که در رشته الهیات مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران تحصیل می کند، از سرویس دانشگاه پیاده می شود. درب عقب اتوبوس دچار اشکال فنی بود و فقط یکی از درها باز می شد، به محض پیاده شدن ماریا، در بسته می شود و چادر او لای درب اتوبوس گیر می کند و اتوبوس از روی پای وی رد می شود.

/مهر


ویدیو : دانشجوی حادثه دیده دانشگاه تهران از قطع عضو نجات پیدا کرد