دانستنی های جالب از تفاوت رنگ میوه ها : رنگ های مختلف هریک از میوه ها و سبزیجات ...


رنگ های مختلف هریک از میوه ها و سبزیجات باعث وجود خواص و مزایای متفاوتی می شود. رنگ سبزیجات و میوه ها، خواص منحصر به فردی دارند و با سیستمی اعجاب انگیز به سیستم ایمنی بدن سود می رسانند. هفت صبح: متخصصان علم تغذیه بر این باورند که ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میوه ها و سبزیجات، با این کیفیت در هیچ مکملی یافت نمی شوند. در واقع رنگ های مختلف هریک از میوه ها و سبزیجات باعث وجود خواص و مزایای متفاوتی می شود. رنگ سبزیجات و میوه ها، خواص منحصر به فردی دارند و با سیستمی اعجاب انگیز به سیستم ایمنی بدن سود می رسانند. این فرآیند با هیچ مکمل یا ویتامین های ساختگی میسر نیست و این محصولات طبیعی با رنگ های مختلف این امکان را برای افراد فراهم می آورند تا تمام مواد موردنیاز بدن را به دست آورند.

مصرف میوه و سبزی برای جلوگیری از بیماری ها بسیار مهم است زیرا سبزی ها انرژی زیادی برای بدن فراهم می کنند، سیستم ایمنی بدن را نیز ارتقا می بخشند، مواد تثبیت شده معدنی و فیتو کمیکال دارند و قند موجود در آنها نیز متعادل است. دانشمندان 12 هزار نوع فیتو کمیکال و 180 نوع ویتامین و ماده معدنی مختلف را در میوه ها و سبزیجات کشف کرده اند که هیچ مکملی همه آنها را در خود ندارد. آنها می گویند رنگ های متفاوت میوه ها و سبزی ها بدن را در برابر محرک های خارجی ایمن و استرس را رفع می کند.

سبزها

دانستنی های جالب , دانستنی ها جالب , دانستنی های جالب دنیا

قوت سیستم گردش خون با مصرف گیاهان سبز دوچندان می شود. بروکلی، کلم پیچ، اسفناج، کاهو و جوانه ها که در این گروه می گنجند سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین های گروه B هستند. اگر بخواهیم تخصصی تر به این موضوع بپردازیم هم باید بگوییم که ایندول و سولفورافن با ساختارهای ضدسرطان خود تنها برخی از فیتو کمیکال های گیاهان سبز هستند. جالب تر اینکه مصرف آنها در کنار سایر ترکیبات گیاهی اثربخش تر از خوردن شان در مکمل هاست.



سرخ ها

دانستنی های جالب علمی , دانستنی های جالب علم پزشکی , دانستنی جالب

محصولات طبیعی قرمزرنگ سرشار از انواع فیتوکمیکال ها هستند و می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی کنند. حتما شنیده اید که گوجه فرنگی، هندوانه و کلم قرمز به دلیل دارابودن فیتو کمیکالی به نام لیکوپین از اختلالات پروستات جلوگیری می کنند یا آسیب تشعشعات زیان بخش آفتاب روی بدن به وجود می آید را بهبود می بخشد. درواقع این لیکوپن است که سبب ایجاد رنگ قرمز در میوه ها می شود.



نارنجی ها

دانستنی های پزشکی جالب , دانستنی های جالب ورزشی , دانستنی های جالب در مورد مصرف مولتی ویتامین ها

میوه های نارنجی رنگ به دلیل وجود کارتنوئید به پیشگیری از سرطان، بازسازی DNA و جذب ویتامین A در بدن کمک می کنند. هویج، کدو تنبل، کدو مسما، سیب زمینی شیرین، هلو و گرمک چنین خاصیتی دارند تا حدودی از ایجاد پوکی استخوان نیز جلوگیری می کنند.



زردهای مایل به سبز

دانستنی ها ی جالب , دانستنی های جالب درباره جزیره بالی , دانستنی‌ های جالب

نوعی کاروتنوئید به نام لوتئین در ترکیب زرد و سبز مانند ذرت، نخود، خربزه و آووکادو وجود دارد که از ایجاد آب مروارید و بروز لکه های سرطانی روی پوست جلوگیری می کند. این میوه ها و سبزیجات نیز می توانند تا حدودی از بروز پوکی استخوان جلوگیری کنند.



زردهای مایل به نارنجی

تفاوت های جالب مردان و زنان , دانستنی های جالب جهانگردی , دانستنی های جالب سفر

نارنگی، هلو، انبه، شلیل، پرتقال و آناناس در این دسته می گنجند. انواع آنتی اکسیدان ها در این نوع میوه ها به وفور یافت می شوند. ویتامین C موجود در آنها به حفظ سلامت بافت های اتصالی و غشاهای مخاطی کمک می کنند و مجموعه آنتی اکسیدان های موجود در آنها نیز علاوه برای جلوگیری از بیماری های قلبی، گردش خون را تسریع می کند.



سفیدهای مایل به سبز

دانستنی های جالب درباره کوه توچال , دانستنی های جالب درباره نوزادان , دانستنی های جالب کامپیوتری

نوعی از فیتوکمیکال به نام آلیسین با خاصیت اعجاب انگیز ضدویروسی، ضدقارچی و ضدباکتریایی در سیر و پیاز وجود دارد. درواقع با اضافه کردن مقداری سیر و پیاز به وعده های غذایی می توان از مسمومیت غذاهای پرچرب پیشگیری کرد. پیاز، سیر، گلابی، کرفس و پیازچه در این حیطه رنگی می گنجند. در این میان کرفس خواص بیشمار و مواد معدنی زیادی مانند سدیم را داراست که سلامت مفصل را تضمین می کند.



مخلوطی از قرمز، آبی و بنفش

دانستنی های جالب درباره یاتا , دانستنی های جالب راجب پرنده مینا , دانستنی جالب درباره واحد زمان ثانیه

رنگ های تیره میوه جات و سبزی ها به معنای بیشماربودن آنتی اکسیدان های آنهاست که می تواند جریان خون در رگ ها را بهبود ببخشد و از لخته شدن آن جلوگیری کند. سیب قرمز، چغندر، زغال اخته، توت فرنگی، آلو برغان، انگور و شاه توت در این گروه می گنجند. اگر پنج رنگ متنوع از میوه ها و سبزی ها را در سالاد جای دهید می توانید فیتوکمیکال های ضدپیری را به طور کامل به بدن خود برسانید.


ویدیو : دانستنی های جالب از تفاوت رنگ میوه ها