دانایی‌فر: زائران اربعین بدون گذرنامه به مرز نروند : سفیر ایران در عراق به ...



زایران اربعین بدون گذرنامه , گذرنامه اربعین , گذرنامه برای اربعین

سفیر ایران در عراق به زائران ایرانی که قصد سفر به عراق برای شرکت در مراسم اربعین دارند هشدار داد بدون گذرنامه به مرزهای کشور مراجعه نکنند. .

«حسن دانایی‌فر» در نشست هماهنگی استقبال از زوار اربعین حسینی استان ایلام اظهار کرد: زائران ایرانی که این روزها قصد سفر به عراق را دارند به‌ هیچ‌عنوان بدون داشتن گذرنامه و روادید به عراق سفر نکنند و بر اساس مقررات جدید دولت عراق، سفر بدون گذرنامه و ویزا به آن کشور جرم تلقی شده و بر اساس قانون مجازات سختی برای افرادی که بدون داشتن مجوز قصد سفر به آن کشور را دارند در نظر گرفته‌ شده و لذا مخاطرات امنیتی فرد خاطی را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته بر اساس شرایط زمانی و توافقات بین دو کشور ایران و عراق شرایطی فراهم شد که ایرانی‌ها بدون داشتن گذرنامه و تنها با در دست داشتن کارت ملی بتوانند به عراق سفر و در مراسم اربعین شرکت کنند.

دانایی فر ادامه داد: امسال این قانون و مجوز برداشته‌شده و کسانی که قصد سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین را دارند حتماً باید گذرنامه و ویزا در اختیار داشته باشند.

سفیر ایران در عراق خاطرنشان کرد: به مسئولان مرزی کشورمان نیز گوشزد شده که تحت تأثیر احساسات قرار نگرفته و از خروج هم‌وطنانی که گذرنامه در دست ندارند از مرز جلوگیری شود.

وی به تمهیدات انجام‌شده توسط مسئولان ایرانی و عراقی جهت برگزاری مراسم اربعین ظرف یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت اقدامات بسیار ارزنده‌ای توسط دو کشور برای رفاه بیشتر زائران انجام‌گرفته است.

 

اخباراجتماعی - ایسنا


ویدیو : دانایی‌فر: زائران اربعین بدون گذرنامه به مرز نروند