دام ‌3 رمال پاکستانی برای دختر‌ان دم‌بخت : اخبار حوادث - متهمان به بهانه نوشتن ...



کادو برای دختر , بهترین زمان لقاح برای دختر دار شدن , متن زیبا برای روز دختر

اخبار حوادث - متهمان به بهانه نوشتن نسخه‌های خوشبختی‌، کلاهبرداری می‌کردند
دام ‌3 رمال پاکستانی برای دختر‌ان دم‌بخت

سه رمال پاکستانی که با فریب دختران و پسران جوان چند روستا در کرمان، به بهانه نوشتن نسخه‌های خوشبختی، کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند.

روزهای پایانی آبان امسال دخترجوانی با حضور در پلیس آگاهی شهر ارزوئیه در استان کرمان از مرد رمالی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: مدتی بود به دلایل پیش پا افتاده هر فردی که به خواستگاری ام می آمد، مراسم به هم می خورد و همین موضوع باعث شده بود دچارمشکلات روحی شوم. به پیشنهاد یکی از دوستانم به ملاقات یک تبعه پاکستان رفتم که در زمینه رمالی و نوشتن نسخه های خوشبختی فعالیت داشت. او پس از ملاقات با من و پی بردن به مشکلم ادعا کرد اگر نسخه های خوشبختی او را مو به مو انجام دهم، طلسم زندگی ام می شکند و ازدواج می کنم.

وی ادامه داد: چند بار به ملاقات مرد رمال رفتم و او هر بار با دریافت مبالغی از من نسخه ها را برایم می نوشت و طبق آن عمل می کردم، اما هر بار وضع زندگی ام بدتر می شد تا این که تصمیم گرفتم به او اعتراض کرده و پول هایم را پس بگیرم، اما وقتی به آنجا رفتم، متوجه شدم که مرد رمال خانه اش را تغییر داده است.

با تشکیل پرونده قضایی و چهره نگاری رایانه ای از مرد رمال، جستجو برای دستگیری او آغاز شد تا این که دختران و پسران جوان روستایی دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت هایی عنوان کردند در دام مردی رمال گرفتار شده و مورد کلاهبرداری های میلیونی قرار گرفته اند.

با دریافت این اطلاعات و چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، مشخص شد بخشی از این تصاویر به دست آمده متعلق به همان رمال تحت تعقیب پلیس است و بقیه تصاویر متعلق به دو مرد میانسال دیگر است.

بررسی ها نشان داد این سه نفر با هم همدست هستند و به یک شیوه کلاهبرداری می کنند. سه مرد رمال تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و مخفیگاه های احتمالی آنها به طور نامحسوس زیرنظر گرفته شد تا این که دو روز پیش کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی آنها در خانه ای در حومه روستا شدند. در بازرسی از این مخفیگاه نسخه های خوشبختی و بخت گشایی که متهمان آن را آماده کرده بودند، همراه موی پلنگ، شاخ گوزن، پوست گرگ و لوازم و کتاب های رمالی کشف شد.

با انتقال ایـــــن سه متهم به پلیس آگاهی، آنها بازجویی شده و گفتند، تبعه پاکستان هستند و در زمینه رمالی فعالیت دارند.

یکی از متهمان درباره نحوه کلاهبرداری هایشان گفت: من و دو همدستم بیش از یک ماه و نیم است که به صورت غیرقانونی وارد ایران شده و به استان کرمان آمده و کار رمالی را شروع کردیم. برای این که فعالیتمان لو نرود، تصمیم گرفتیم هرکدام از ما در یک روستا فعالیتش را ادامه دهد و بعد ازچند هفته محل های کارمان را عوض کنیم. با این ترفند به بهانه این که می توانیم مشکلات زندگی طعمه هایمان را حل کنیم، مبالغ کلان از آنها پول می گرفتیم.

با اعتــراف این مرد، دو همدست وی نیز در ادامه تحقیقات به کلاهبرداری از دختران و پسران جوان روستایی اعتراف کردند.

رئیس دادگاه عمومی شهر ارزوئیه در این باره به جام جم گفت: با اعتراف سه رمال میانسال، برای آنها قرار قانونی صادر شد و متهمان روانه زندان شدند.

عنایت الله دهقانی افزود: افرادی که در دام متهمان گرفتار شده اند، می توانند با حضور در پلیس آگاهی از آنها شکایت و پرونده هایشان را پیگیری کنند. تاکنون 15 نفر از سه رمال پاکستانی شکایت کرده اند که احتمال افزایش شاکیان وجود دارد. بنابراین تحقیقات تکمیلی از آنها برای فاش شدن دیگر کلاهبرداری هایشان ادامه دارد.

وی با هشدار به مردم عنوان کرد: فالگیری و رمالی برای برخی از افراد سودجو به کسب و کار پردرآمدی تبدیل شده است؛ هر چند اغلب افرادی که به دنبال فالگیری می روند باسواد هستند، اما در بیشتر موارد از اعتماد به نفس پایین رنج می برند و فکر می کنند خودشان قادر به رفع مشکلاتشان نیستند. از طرفی دیگر برخی افراد ایمان قوی ندارند و فکر می کنند این کار راه مناسبی برای رفع مشکلاتشان است؛ بنابراین از مردم می خواهیم فریب این گونه متهمان که جان و مال آنها را نشانه رفته اند، نخورند و براحتی به دام آنها نیفتند و در صورتی که از فعالیت این گونه رمال ها باخبر شدند، موضوع را به پلیس و مراجع قضایی گزارش دهند.

 

اخبار حوادث - جام جم


ویدیو : دام ‌3 رمال پاکستانی برای دختر‌ان دم‌بخت