دام قاچاقچیان انسان برای سفر به امریکا : اخبار حوادث - مرد جوان 250میلیون تومان ...



اخبار حوادث - مرد جوان 250میلیون تومان داد و یک ماه سرگردان ماند
دام قاچاقچیان انسان برای سفر به امریکا

مرد جوان که برای زندگی در امریکا در دام قاچاقچیان انسان گرفتار شده بود، پس از یک سفر پر خطر و سرگردانی یک ماهه به ایران بازگشت.

مدتی پیش مرد جوانی در حالی که آشفته و پریشان بود، به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای خارک رفت و پرده از راز فعالیت یک باند قاچاق انسان برداشت. وی به بازپرس پرونده گفت: تصمیم گرفتم برای همیشه به امریکا مهاجرت کنم. پس برای گرفتن ویزا از طریق قانونی اقدام کردم اما موفق نشدم و درخواستم پس از پیگیری های فراوان رد شد.


با این‌حال ناامید نشدم و به دنبال راهکاری برای رسیدن به آرزویم بودم تا این‌که اواسط بهمن ماه سال 92 به‌طور اتفاقی با مردی به نام محمد که راننده آژانس است، آشنا شدم. با اشتیاق زیاد درباره کار و زندگی در امریکا با وی سر صحبت را باز کردم. راننده آژانس وقتی متوجه شد که علاقه‌مند به زندگی در امریکاهستم گفت دریافت ویزای امریکا کار خیلی سختی نیست، اگر وکیل حرفه‌ای داشته باشم در کمتر از یک ماه راهی واشنگتن خواهم شد. وی گفت وکیل سرشناسی را می‌شناسد که به تمام کارهای امور مهاجرت مسلط است و بدون هیچ نگرانی زمینه سفرم را مهیا خواهد کرد.


وی ادامه داد: تحت تأثیر حرف‌های فریبنده راننده آژانس قرار گرفتم و با وی به دفتر کار وکیل در خیابان کارگرشمالی رفتم. در آنجا با وی و مردی به نام حسین سر صحبت را باز کردم.
وکیل خودش را یکی از افراد با نفوذ در یکی از سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی معرفی کرد و گفت از طریق قانونی ویزای امریکا را برایت مهیا می‌کنم اما 100 میلیون تومان می‌گیرم. وقتی متوجه شدم که گرفتن ویزای قانونی حداقل 10 ماه طول می‌کشد چون عجله داشتم و می‌خواستم که زودتر راهی سفر شوم، گفتم که حاضرم پول بیشتری بدهم تا مقدمات سفرم زودتر فراهم شود.


آن دو مرد وقتی پی‌بردند که من عجله دارم گفتند اگر 212 میلیون تومان به آنها پرداخت کنم یک هفته‌ای به‌صورت قاچاق مرا به ترکیه و سپس به اروپا برده و راهی امریکا می‌کنند.
از طرفی چون پاسپورتم را گم کرده بودم، وکیل مدعی شد که ممنوع‌الخروج هستم باید 20 میلیون تومان بدهم تا پاسپورت المثنی برایم تهیه کند.


من ساده‌لوح هم غافل از نقشه اعضای این باند قاچاق انسان هر چقدر پول می‌خواستند به آنان تحویل می‌دادم تا فقط راهی امریکا شوم.


وقتی پاسپورت المثنی را تحویل گرفتم به همراه حسین، محمد راننده آژانس و وکیل راهی فرودگاه امام خمینی(ره) شدیم.


از آنجا که تمام اندوخته چندین ساله زحمات خود و پدرم را تبدیل به دلار کرده ‌بودم تا به امریکا بروم. وقتی این سه نفر دلارها را دیدند، مدعی شدند که بیشتر از هشت هزار دلار نمی‌توانم با خودم ببرم چرا که به جرم قاچاق ارز از سوی پلیس فرودگاه دستگیر می‌شوم.
همان‌جا 18 هزار دلار به حسین و محمد تحویل دادم تا وقتی به ترکیه رسیدم به حسابم واریز کنند. روزها و هفته‌ها گذشت اما نه خبری از ویزا شد و نه پول‌هایم.


وقتی به حسین گفتم که چرا دلارها را به حسابم واریز نمی‌کنند. ناگهان مرا به مرگ تهدید کرد و گفت که اصلاً از من نه پول و نه دلاری دریافت نکرده است. چنانچه شکایت کنم مرا خواهد کشت.


خلاصه پس از یک ماه آوارگی و سرگردانی در حالی که دار و ندار چندین ساله خود و پدرم را به باد داده بودم از ترکیه به تهران بازگشتم و تصمیم گرفتم از این سه تبهکار شکایت کنم.
به‌دنبال اظهارات این مرد، بازپرس بیضی‌زاده به تیمی از کارآگاهان پلیس دستور داد تا تحقیقات را در این باره آغاز کنند.


کارآگاهان در تحقیقات نخست از مرد جوان دریافتند که اعضای این باند تاکنون از وی بیش از 250 میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند.


راننده آژانس بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت که من هیچ دخالتی در کلاهبرداری ندارم تنها وکیل که از دوستان قدیمی‌ام است را به وی معرفی کردم و پولی از وی در یافت نکرده‌ام، اما شاهد بودم که وی مبالغ زیادی پول به وکیل و حسین تحویل داد تا ویزای امریکا را بگیرد. اکنون تلاش برای دستگیری دو متهم و سایر اقدام‌های تبهکارانه این باند قاچاق انسان ادامه دارد.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو : دام قاچاقچیان انسان برای سفر به امریکا