داعش به سامانه پیشرفته موشکی دست یافت :  اخبار بین الملل -  داعش به سامانه ...



قویترین سامانه موشکی دنیا , حمله موشکی داعش به ایران , بهترین سامانه موشکی جهان


 اخبار بین الملل -  داعش به سامانه پیشرفته موشکی دست یافت

یک منبع آگاه امنیتی از استفاده گروهک تروریستی داعش از سامانه موشکی استریلا و موشکهای حرارتی ضد جنگنده ها در دو استان صلاح الدین و الانبار خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، این منبع امنیتی در گفت وگو با سومریه نیوز خاطرنشان کرد، گروه داعش از سامانه موشکی استریلا و موشکهای حرارتی علیه جنگنده ها در مناطق تحت کنترل خود در دو استان صلاح الدین و الانبار استفاده می کند و با این سلاح ها تاکنون دو فروند هواپیمای جنگنده را در استان بیجی در صلاح الدین (40کیلومتری شمال تکریت) در هفته جاری سرنگون کرده است.

به گفته این منبع امنیتی، عناصر مسلح داعش توانستند به دو سامانه موشکی جدید و پیشرفته دست یابند که ازطریق نینوا از سوریه به عراق منتقل شده اند و یک هفته است که داعش از آن استفاده می کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که این سامانه های موشکی از نوع متحرک و ثابت هستند و دیروز برای هدف قرار دادن یک بالگرد در نزدیکی روستای الحجاج در شهرستان بیجی استفاده شد که به سرنگونی آن انجامید. این موشکها ویژه هدف قرار دادن هواپیماها از فاصله دور هستند.

این منبع خاطرنشان کرد که علت سرنگونی دو بالگرد در بیجی طی این هفته آن است که داعش زمان پرواز و فرود هواپیماها در تصفیه خانه بیجی را تعیین کرد. این هواپیماها سلاح ها را برای نیروهای حفاظتی تصفیه خانه بیجی منتقل می کنند.

به گفته این منبع امنیتی، طول موشکهای استریلا یک متر و 70 سانتی متر است و وزن آن بالغ بر 17 کیلوگرم است. سرعت پرتاب آن به 570 متر در ثانیه می رسد. وزن کلاهک انفجاری آن فقط 4 کیلوگرم است و هدف را از 500 متری مورد اصابت قرار می دهد و تا 5200 متر می تواند برد داشته باشد و به گونه های مختلف یا از طریق اشخاص و یا با نصب بر روی ماشینهای پیشرفته می توان از آن استفاده کرد.


  اخبار بین الملل - تابناک


ویدیو : داعش به سامانه پیشرفته موشکی دست یافت