داعش به بمب اتم رسید؟! : سایت خبری دیپلماسی می نویسد :یکی از اعضای داعش در ...


سایت خبری دیپلماسی می نویسد :یکی از اعضای داعش در صفحه تویتر خود ضمن اعلان خبر دستیابی این شبکه تروریستی به بمب هسته ای نوشت: به زودی به همه نشان خواهیم داد که چه نوع بمب هسته ای در اختیار ماست و از آن می خواهیم در کجا استفاده کنیم. خبرگزاری ایرنا: سایت خبری دیپلماسی می نویسد :یکی از اعضای داعش در صفحه تویتر خود ضمن اعلان خبر دستیابی این شبکه تروریستی به بمب هسته ای نوشت: به زودی به همه نشان خواهیم داد که چه نوع بمب هسته ای در اختیار ماست و از آن می خواهیم در کجا استفاده کنیم.

 نیروهای شبکه تروریستی داعش اعلام کردند که موفق شدند به بمب هسته ای دست یابند. آنها این خبر را با خوشحالی و شعف در شبکه های اجتماعی خود منتشر کردند و آن را دستاوردی بزرگ برای خود دانستند. یکی از اعضای این شبکه تروریستی در صفحه تویتر خود نوشت: امیدواریم این بمب هسته ای در ویران کردن لندن، پایتخت بریتانیا به کار برده شود.

این خبر در حالی منتشر می شود که نزدیک به چهار ماه پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که داعش توانسته است از دانشگاه موصل اورانیوم خارج کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایلاف، شبکه مخالفان عربستانی که مقر آن در لندن است، اعضای تندروی این شبکه تروریستی در صفحات اجتماعی خود ضمن تهدید غرب به انجام حملات تروریستی گسترده به آن نوشته اند که توانسته اند این بمب را به کمک کارشناس متخصص انگلیسی شان در ساخت بمب، همایون طارق، که پیش از این در سال 2012 از دادلی بویست میدلندز فرار کرده و به خاورمیانه آمده است، بسازند.

همایون طارق که نام حقیقی آن معلوم نیست و از این نام به عنوان یک نام اسلامی برای خود استفاده می کند در صفحه تویتر خود نوشته که مسلمانی بریتانیایی است که به خاورمیانه آمده است و به همراه داعش می جنگد. وی همچنین ضمن تایید خبر دستیابی داعش به بمب هسته ای می نویسد: «به این مناسبت لازم است بگویم که شبکه داعش عملا توانسته به بمب هسته ای دست یابد و این دستاورد را به کمک برخی مواد رادیو اکتیو موجود در دانشگاه موصل به دست آورده ایم.»

وی در ادامه می افزاید: «به زودی به همه نشان خواهیم داد که چه نوع بمب هسته ای در اختیار ماست و از آن می خواهیم در کجا استفاده کنیم. همچنین خواهیم گفت که اگر روزی این بمب در جایی استفاده شود، چه اتفاقی خواهد افتاد.»

این شهروند انگلیسی که بعد از نوشتن این توییت حساب کاربری اش در تویتر بسته شد، همچنین می نویسد: «این نوع بمب می تواند به شدت مخرب باشد و اگر بر سر لندن فرود آید می تواند بیش از حد تصور ویرانی به بار آورد.»

این فقط همایون طارق نبود که این موضوع را در صفحه تویتر خود منتشر کرد بلکه دیگر افراد تروریست وابسته به داعش نیز در صفحات اجتماعی خود خبر دستیابی داعش به بمب هسته ای را تایید کردند. یکی از این افراد در صفحه تویتر خود می نویسد: «شبکه دولت اسلامی تایید کرده که توانسته از طریق مواد رادیو اکتیوی که از دانشگاه موصل به دست آورده است به بمب هسته ای دست یابد.»

پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که در حدود 40 کیلوگرم اورانیوم از مخزنی که برای اهداف پژوهشی در دانشگاه موصل در شمال عراق از آن استفاده می شد، ناپدید شده است. در آن موقع بسیاری از رسانه ها گزارش دادند که این مواد توسط داعش ربوده شده و از دانشگاه موصل خارج شده است.

هنوز هیچ منبع رسمی ای این ادعا را تایید نکرده است. دولت عراق و دولت امریکا نیز تا کنون هیچ اظهار نظری در این باره نکرده اند.

داعش در تابستان گذشته موفق شد با حمله حساب شده و با دسیسه ای از پیش طراحی شده به شمال غرب عراق حمله کند و موصل، مرکز استان نینوا و یکی از بزرگترین شهرهای عراق را به اشغال خود در آورد. این شبکه تروریستی پیش از این حملاتی را نیز به استان الانبار انجام داده بود اما نتوانسته بود این استان را به طور کامل به تصرف خود در آورد.

این شبکه همچنان سعی دارد استان الانبار و رمادی را به تصرف خود در آورده و تا استان دیالی و خانقین نفوذ کند. داعش پس از تصرف موصل بخش عمده ای از خاک سوریه را نیز به تصرف خود در آورد و با برداشتن مرزهای میان این دو کشور خلافت اسلامی خود را در مناطق تحت تصرف خود که عمدتا سنی نشین هستند، اعلام کرد.


ویدیو : داعش به بمب اتم رسید؟!