داعش باعث قطع آب پریشتینا شد : مقام‌های کوزوو در پی دستگیری پنج نفر مظنون به ...


مقام‌های کوزوو در پی دستگیری پنج نفر مظنون به ارتباط با داعش، آب شهر پریشتینا، پایتخت این کشور را قطع کرده و منابع آبی را به ظن وجود مواد سمی مورد آزمایش قرار دادند. خبرگزاری ایسنا: مقام‌های کوزوو در پی دستگیری پنج نفر مظنون به ارتباط با داعش، آب شهر پریشتینا، پایتخت این کشور را قطع کرده و منابع آبی را به ظن وجود مواد سمی مورد آزمایش قرار دادند.

مقام‌های کوزوو می‌گویند پس از دستگیری پنج مظنون به ارتباط با داعش و برنامه‌ریزی برای مسموم کردن منابع تامین آب شهر پریشتینا اقدام به قطع آب این شهر کردند.

اداره آب پایتخت کوزوو اعلام کرد که این منبع آب اوایل روز شنبه به دلایل امنیتی قطع شده و نمونه‌هایی از آن به ظن وجود مواد سمی مورد آزمایش قرار گرفته است.

این منبع آب تامین‌کننده آب مصرفی نیمی از جمعیت 200 هزار نفری این شهر است.

یک منبع پلیس اعلام کرد که دو تن از مظنونان سال گذشته میلادی به ظن سفر به سوریه دستگیر شده بودند. پلیس کوزوو در هفته‌های اخیر پس از حضور داوطلبانی متولد کوزوو در فیلم‌های تبلیغاتی داعش که نسبت به انجام حملات علیه اهداف مختلف شامل منابع آبی هشدار می‌دهند، در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

مقام‌های امنیتی می‌گویند بیش از 200 تن از کوزوو به سوریه و عراق رفته تا در کنار داعش بجنگند و بیش از 30 تن هم گمان می‌رود که کشته شده باشند. همچنین نگرانی‌هایی درباره تهدید بالقوه ناشی از بازگشت این افراد وجود دارد.


ویدیو : داعش باعث قطع آب پریشتینا شد