داعش، النصره؛ تدارک برای جنگی تمام عیار : تداوم اختلافات بین گروه‌های وابسته ...


تداوم اختلافات بین گروه‌های وابسته به القاعده موجب شده، داعش و جبهه النصره خود را برای رویارویی تمام عیار با یکدیگر در دیرالزور آماده کنند، اما این بیم هم وجود دارد که این درگیری‌ها تبدیل به جنگ «عشیره‌ای» در این منطقه شود. خبرگزاری فارس: در دمشق، تحولات میدانی جاری در ریف لاذقیه موجب شده تا نگاه بسیاری از تحولات میدانی که در دیگر مناطق و استان‌های سوریه در جریان است، باز بماند.

بدون تردید یکی از مهمترین عرصه‌های میدانی که این روزها در آن تحولات مهمی در جریان است، استان «دیر الزور» در شرق سوریه است که از چند روز پیش خبرهایی از آن به گوش رسید که اظهار می‌کرد، درگیری‌های دو گروه تروریستی وابسته به سازمان تروریستی «القاعده» یعنی «داعش» و «جبهه النصره» در آن وارد فاز جدیدی شده و هم اکنون مناطق مختلف این استان در انتظار ساعت «صفر» آغاز درگیری‌های خونین و مسلحانه گروه‌های دو طرف با مشارکت عشایر حامی آنها در این مناطق است.

در این ارتباط منابع آگاه محلی تاکید می‌کنند که خبرهای رسیده از منابع نزدیک به داعش حکایت از آن دارد که «عمر چچنی»، فرمانده کل نظامی این گروه تروریستی خود را آماده می‌کند که به همراه کاروانی متشکل از 2 هزار تروریست داعشی وارد دیر الزور شود، به ویژه آنکه در این اواخر گروه‌های داعشی مستقر در استان دیر الزور موفق شده‌اند، مناطقی در نزدیکی شهر «الشحیل» را به تصرف خود درآورند و این اعتقاد وجود دارد که مقر «ابو محمد الجولانی» سرکرده «جبهه النصره» در این شهر قرار دارد و او در این شهر مخفی شده است.

در آخرین درگیری‌های رخ داده بین این 2 گروه، داعش موفق شده با شکست عناصر جبهه النصره، چاه نفتی «الجفره» و کارخانه «کونیکو» را تصرف کند. این درحالی است که در جریان این نبرد تعداد زیادی از عناصر دو طرف کشته و زخمی شدند.

این درحالی است که گلوله باران شهرک «البصیر» توسط جبهه النصره موجب کشته شدن دو نفر از عشیره «البکیر»، حامی داعش شده و این بهانه و دستاویزی به دست داعش داده تا موج جدیدی از عملیات‌های مسلحانه خود را علیه جبهه النصره در دیر الزور و به ویژه عشیره «العکیدات» آغاز کند که اغلب اعضای آن در جبهه النصره عضویت دارند.

به همین دلیل منابع محلی تاکید می‌کنند، هم اکنون این بیم در دیر الزور وجود دارد که درگیری‌های جبهه النصره و داعش در این استان بعد عشیره‌ای و طایفه‌‌ای پیدا کند.


ویدیو : داعش، النصره؛ تدارک برای جنگی تمام عیار