داشبورد جمعیتی در کشور رونمایی شد : داشبورد جمعیتی کشور برای ثبت لحظه‌ای چهار ...


داشبورد جمعیتی کشور برای ثبت لحظه‌ای چهار واقعه حیاتی ازدواج، طلاق، فوت و ولادت در نوزدهمین نمایشگاه الکامپ رونمایی شد. خبرگزاری فارس: داشبورد جمعیتی کشور برای ثبت لحظه‌ای چهار واقعه حیاتی ازدواج، طلاق، فوت و ولادت در نوزدهمین نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.

حمید پارسایی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه الکامپ که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد، مبنی بر خدماتی که سازمان ثبت احوال در این نمایشگاه به شهروندان ارائه می‌دهد، اظهار داشت: در این نمایشگاه داشبورد جمعیتی کشور توسط سازمان ثبت احوال بنا بر وظیفه ذاتی که این سازمان دارد، رونمایی شد.

وی ادامه داد:‌ این داشبورد جمعیتی، جمعیت کشور را در چهار واقعه حیاتی فوت، ولادت، ازدواج و طلاق به ثبت می‌رساند و در راستای دستیابی به اهداف آینده کشور ایجاد شده است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، خاطرنشان کرد:‌ با توسعه این سیستم آمار چهار واقعه حیاتی را به روز و لحظه‌ای خواهیم داشت.

پارسایی خاطرنشان کرد: قابلیت ویژه این سیستم این است که علاوه بر ثبت لحظه‌ای وقایع حیاتی، هرم سنی جمعیت کشور نیز به صورت آنلاین نمایش می‌دهد و تغییرات در این حوزه را ثبت می‌کند.

وی افزود: در این سیستم جمعیت کشور به تفکیک استان و شهرستان مشخص می‌شود و تغییرات آدرس نیز باید در این سیستم ثبت شود.

پارسایی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک در این سیستم جمعیت کشور به تفکیک جنسی استان، شهرستان و جابجایی‌هایی که صورت می‌گیرد، ثبت می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور،‌ خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار به راحتی قابل توسعه است و هزینه‌ای نخواهد داشت؛ می‌توان در هر بیمارستان و یا آرامستان این نرم‌افزار متصل شود و با یک خط ارتباطی به پایگاه ثبت احوال کشور اتصال پیدا کند.

وی درباره صدور شناسنامه مکانیزه در نمایشگاه الکامپ بیان داشت:‌ در چهار روز برگزاری نمایشگاه الکامپ و تا 17 آذر در غرفه سازمان ثبت احوال شناسنامه‌‌های مکانیزه برای درخواست کنندگان صادر می‌شود.

وی افزود: متقاضیان دریافت شناسنامه مکانیزه باید مدارکی همچون عکس، مدرک ازدواج و شناسنامه خود را در اختیار داشته باشند.


ویدیو : داشبورد جمعیتی در کشور رونمایی شد