داروخانه اجاره‌ای ممنوع! : رییس انجمن داروسازان ایران ضمن ارائه توضیحاتی در ...



اجاره خودرو , اجاره ویلا تک خواب در متل قو , اجاره ماشین

رییس انجمن داروسازان ایران ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اخباری مبنی بر اجاره میلیونی پروانه‌ داروخانه‌ها، این اقدام را بر خلاف قانون دانست و بر لزوم تدوین استراتژی جامع جهت اصلاح امور داروخانه‌ها از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد.

دکتر رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با ایسنا ، در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اجاره پروانه داروخانه‌ها بدون اطلاع وزارت بهداشت، ضمن تخلف خواندن این اقدام، گفت: طبق قانون هر کس که پروانه داروخانه خود را بدون اطلاع وزارت بهداشت به دیگری واگذار کند، آن پروانه باطل می‌شود.

وی افزود: بنابراین اگر وزارت بهداشت مدرکی مبنی بر اجاره پروانه داروخانه به دیگری داشته باشد، بلافاصله محل تعطیل می‌شود. البته انجمن داروسازان در این مورد گزارشی دریافت نکرده است؛ چرا که گزارش‌ها را وزارت بهداشت در اختیار دارد و به انجمن منعکس نمی‌کند و اختیاری به انجمن در زمینه نظارت به ما داده نشده است.

مژدهی‌آذر در خصوص اجاره مدرک داروسازی نیز با بیان اینکه تا به حال چیزی در این باره نشنیده‌ایم، ادامه داد: اگر چنین چیزی هم وجود داشته باشد، خلاف قانون است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون وزارت بهداشت پروتکل و برنامه مشخص و جامعی جهت اصلاح امور داروخانه‌ها ارائه نکرده است، اظهار کرد: این درحالی است که باید همان‌طور که طرح تحول نظام سلامت را طراحی و آغاز کردیم، یک استراتژی مثلا 10 ساله برای داروخانه‌ها نیز تدوین کنیم و بر اساس آن به تبیین امور داروخانه‌ها پرداخته، قاطع هم عمل کنیم.


  اخبار اجتماعی  - ایسنا  


ویدیو : داروخانه اجاره‌ای ممنوع!