دادگاه حادثه شیراز به روایت علی مطهری : علی مطهری که صبح سه‌شنبه برای حضور ...



کتک زدن علی مطهری در شیراز , توضیحات اژه ای درباره حادثه سمنان، پرونده بابک زنجانی و علی مطهری , توهین علی مطهری به امام جمعه شیراز

علی مطهری که صبح سه‌شنبه برای حضور در جلسه دادگاه حادثه شیراز به این شهر سفر کرده بود، در مطلبی در اینستاگرام خود توضیحاتی در مورد جلسه دادگاه را در قالب یک سفرنامه ارائه کرده است.

مطهری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دوشنبه‌شب وارد شیراز شدم. صبح سه‌شنبه ١٣٩٤/٠٨/١٩ با درخواست قبلی قاضی دادگاه متهمان حادثه شیراز در چهارمین جلسه این دادگاه شرکت کردم. سه تن دیگر از مهاجمان به سوالات قاضی پاسخ دادند. قاضی از من درخواست صلح و گذشت کرد. گفتم اگر مسئله صرفا شخصی بود این کار را می‌کردم ولی مسئله جنبه عمومی دارد و در واقع یک بیماری و آفت است که به جان انقلاب افتاده و باید درمان شود.

وکیل متهمان هم سوالاتی از من داشت و من پاسخ دادم.

در فاصله تنفسی که رئیس دادگاه اعلام کرد، وکیل متهمان و نماینده دادستان باز درخواست گذشت و صلح کردند. سپس خود متهمان درخواست ملاقات کردند و پذیرفتم.

همه آنها اظهار پشیمانی می‌کردند. برای آنها گروه فرقان و حرف‌های قاتل شهیدمطهری را مثال زدم و گفتم نباید ابزار و آلت دست واقع شوید. همه آنها هم درخواست گذشت داشتند. گفتم اولا من هیچ‌وقت کینه افرادی مثل شما را که به خیال خود به انقلاب خدمت می‌کنید ولی در واقع ضربه می‌زنید، به دل نمی‌گیرم چون فکر می‌کنم از روی اعتقاد عمل می‌کنید ولی بدانید که راه دفاع از انقلاب و ولایت فقیه این نیست، بلکه باید مطابق سیره ائمه اطهار به مخالفان فرصت اظهارنظر بدهید، ثانیا اگر دادگاه، پرونده دستوردهندگان این حادثه را به جریان بیندازد آنگاه احتمال گذشت من از شما قوت می‌گیرد.

بعدازظهر ساعت ١٨ هم در دانشگاه شیراز سخنرانی داشتم که با استقبال زیادی مواجه شد و دانشجویان زیادی پشت در سالن مانده بودند و از مسئولان خواستم عده‌ای از آنان وارد شوند و به صورت ایستاده و نشسته روی زمین در جلسه شرکت کنند که در نهایت با ورود تعدادی از آنها موافقت شد.

بحث من درباره حسین بن علی (ع) و اصلاح امت بود و فقط در موضوع صحبت کردم اما در بخش پرسش و پاسخ سوالات چالشی مطرح شد که ناظر به مسائل روز بود و احساسم این است که دانشجویان از پاسخ‌ها راضی بودند.

همان شب به تهران بازگشتم.»

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو : دادگاه حادثه شیراز به روایت علی مطهری