خیز شرکت‌های سازنده هدفون برای آیفون 7 : در هفته های گذشته اخبار متعددی در ...


در هفته های گذشته اخبار متعددی در مورد آیفون 7 و احتمال حذف جک 3.5 میلی متری هدفون آن منتشر شده اند و حتی کمپینی هم در اعتراض به حذف این درگاه در میان کاربران محصولات شرکت ساکن در کوپرتینو به راه افتاده. وب‌سایت دیجیاتو - فروغ بیداری: کمپانی اپل هیچ سالی در نمایشگاه CES شرکت نمی کند اما با انتشار اخبار و شایعاتی مبنی بر حضور محصولات جدید خود در آینده نزدیک در طول مدت برگزاری آن باعث ایجاد هیجان خاصی در این مراسم می گردد.

در هفته های گذشته اخبار متعددی در مورد آیفون 7 و احتمال حذف جک 3.5 میلی متری هدفون آن منتشر شده اند و حتی کمپینی هم در اعتراض به حذف این درگاه در میان کاربران محصولات شرکت ساکن در کوپرتینو به راه افتاده. بر اساس این شایعات، در آیفون بعدی، سوکت کنونی هدفون کنار گذاشته شده و به جای آن هدست های وایرلس یا سازگار با لایتنینگ عرضه خواهد گشت.

هدفون برای آیفون 6 پلاس , اسامی زیبا برای شرکت , مدارک لازم برای ثبت شرکت

این مسئله برای برخی از مردم جالب نبوده اما عجیب است که بر خلاف تصور، کمپانی های سازنده هدفون هیچ اعتراضی به این امر ندارند و حتی برایشان مهم نیست چنین اتفاقی در حال روی دادن است. بخشی از این بی تفاوتی به این بر می گردد که بیشتر این شرکت ها، در حال حاضر هدست های بی سیم تولید می کنند که برای موبایل بعدی اپل هم قابل استفاده هستند.

همچنین جا دارد اشاره کنیم، بسیاری از این شرکت ها در نمایشگاه CES در پاسخ به اینکه آیا این تصمیم اپل می تواند ضرری به تجارت آنها وارد کند یا خیر، اظهار داشته اند که اصلا از این تصمیم اپل نگران نیستند و آمادگی کامل برای مواجهه با این رویداد را دارند.


برندهای لوکسی همانند سنهایزر یا آئودیا-تکنیکا در حال حاضر هدفون بلوتوثی ندارند اما در حال توسعه خط تولید این مدل از محصولات هستند و شرکت های شناخته شده ی دیگری همانند Bose نیز سال هاست در این حوزه فعالیت می نمایند.
با این حجم از شایعاتی که در باب حذف درگاه 3.5 میلی متری آیفون 7 وجود داشت، انتظار می رفت در نمایشگاه CES امسال شاهد هدفون های جدید با کابل اتصالی لایتنینگ باشیم اما این گونه نشد. البته بعضی از شرکت های فعال در این حوزه ادعا نموده اند که در حال توسعه هدفون هایی با پورت لاتنینگ هستند.

شرکت هایی هم که  به ورود به این عرصه از خود علاقه ای نشان نمی دهند آنهایی هستند که تاکنون نیز هیچ شبکه فروش مستقیمی برای محصولات اپل نداشته اند. در همین راستا بد نیست یادآوری نمائیم برای داشتن پورت Lightning باید بخش توسعه و تولید اختصاصی برای محصولات اپل راه اندازی نمود.

بنابراین، ساده ترین راه برای پیش بینی اینکه کدام شرکت ها نخستین هدفون های لاتنینگ را در سال آینده توسعه خواهند داد، جستجو در میان شرکت هایی است که در حال حاضر نیز محصولات شرکت ساکن کوپرتینو را به فروش می رسانند. به طور مثال می توان کمپانی های لوکس Master & Dynamic، بنگ اند اولافسن، Bowers & Wilkins و Audeze  را نام برد که به احتمال زیاد پیشگامان تولید هدفون های Lightning خواهند بود.

اینکه اپل درگاه یاد شده را حذف نماید یا خیر برای برخی از کمپانی ها اهمیت ویژه ای ندارد و خود را ملزم به همراهی با این دگرگونی نمی بینند. برخی دیگر اما درست برعکس، ادعا می کنند که بدون شک در هدفون های آتی خود از تقویت کننده های صدا و مبدل های دیجیتال به آنالوگ داخلی استفاده خواهند نمود و باید بدانید که وجود این موارد برای استفاده از پورت لاتنینگ کاملا ضروری هستند. در همین راستا، بعضی دیگر نیز همچنان ترجیح می دهند که هدفون های بلوتوثی تولید کرده و به فروش برسانند.

در آخر نیز در مورد حذف این درگاه باید گفت که این امر موجب می گردد اپل برای ساخت اسمارت فون ضدآب آزادی عمل بیشتری داشته باشد، بعلاوه ی اینکه در فضای داخلی دیوایس نیز صرفه جویی می گردد. با اینکه ضخامت جک هدفون بیشتر از پورت لاتنینگ نیست اما عمق بیشتری از فضای داخلی دستگاه را اشغال می نماید. از همین تفاوت فضایی کمی که ایجاد می گردد می توان استفاده های بهینه تری داشت و مثلا راهکاری جایگزین برای اتصال دو هدفون در آن گنجاند.


ویدیو : خیز شرکت‌های سازنده هدفون برای آیفون 7