خوش گذرونی های مسعود مرادی : مسعود مرادی از پیشکسوتان داوری ایران است که همه ...


مسعود مرادی از پیشکسوتان داوری ایران است که همه علاقه مندان به فوتبال او را به خوبی می شناسند. مرادی متولد سال 1344 رودسر است و در حال حاضر در کرج زندگی می کند. هفته نامه اوقات خوش - فائزه میرزایی: مسعود مرادی از پیشکسوتان داوری ایران است که همه علاقه مندان به فوتبال او را به خوبی می شناسند. مرادی متولد سال 1344 رودسر است و در حال حاضر در کرج زندگی می کند. او که داوری برای فیفا را هم در کارنامه خود دارد، فعالیت خود را از سال 1366 شروع کرد و تا سال 1389 به قضاوت در رشته فوتبال مشغول بود.

سال 1379 را سال طلایی زندگی مرادی می دانند چرا که در این سال به عنوان داور بین المللی انتخاب شد. او همچنین در سال 2002 عنوان برترین داور سال آسیا را هم از آن خود کرد و قضاوت در دو دوره مسابقات جام ملت های آسیا در سال های 2004 و 2007 را نیز در کارنامه دارد.

مسعود فراستی , مسعود شجاعی , سهراب مرادی

قضاوت در رقابت های المپیک پکن در سال 2008، قضاوت در جام کنفدراسیون های فیفا در سال 2003 (فرانسه)، دو دوره کاندیدای داوری برای حضور در جام جهانی در سال 2006 و 2010، قضاوت در فینال جام باشگاه های آسیا در سال 2004 و قضاوت در بیش از 200 رقابت بین المللی هم از دیگر فعالیت های داوری وی بوده است.

«اوقات خوش» این هفته سراغ این مدرس و پیشکسوت داوری فوتبال رفته است تا نگاهی به زندگی شخصی و علاقه مندی ها و گذران اوقاتش داشته باشد...

چطور وارد عرصه ورزش شدید؟

- من خیلی به طور اتفاقی وارد عرصه داوری شدم، به صورت نیمه حرفه ای فوتبال بازی می کردم اما به دلیل علاقه مندی ام به داوری و صلاحیتی که در این کار داشتم توانستم در سال 66 کارت درجه 3 داوری را بگیرم و به صورت جدی وارد عرصه قضاوت ورزشی شوم.

علاوه بر داوری به چه شغلی مشغول هستید؟

- در حال حاضر علاوه بر ناظر و مدرس در کمیته داوران آسیا هم فعالیت می کنم.

علاقه مندی های تان در حوزه های ورزشی چه رشته هایی را دربر می گیرد؟

- بعد از فوتبال به ورزش بسکتبال علاقه دارم. همچنین در هفته سه جلسه به شنا و بدنسازی می پردازم. حرفه اصلی ام داوری است اما ورزشکار هم هستم.

اوقات فراغت تان را به چه اموری می پردازید؟

- بهترین اوقات فراغت من گذران وقت کنار خانواده ام است، همچنین سفر کردن را هم دوست دارم.

مسعود رجوی , شهاب مرادی , مسعود سلطانی فر

بیشتر چه شهرهایی را برای سفر می پسندید؟

- فوق العاده اهل سفر کردن هستم و با توجه به شغلم بیشتر مجبور به مسافرت های پروازی بوده ام و کمتر رانندگی کرده ام اما به رانندگی در جاده هم علاقه دارم و باید اعتراف کنم که پرواز برایم استرس زا است و ترجیح می دهم خودم رانندگی کنم هر چند در طول 11 سالی که به امر داوری پرداخته ام زندگی ام با مسافرت و سفرهای پروازی آمیخته بوده است. به طور کلی برای مسافرت کردن مکان های تاریخی را انتخاب می کنم و در مسافرت به جای خرید کردن بیشتر ترجیح می دهم که به مکان های تاریخی آن شهر یا کشور بروم.از شهرهای تاریخی یزد، شیراز و تبریز بازدید کرده ام و به آنها علاقه زیادی دارم.

در این شهرها چه اماکنی را بیشتر دوست دارید؟

- شیراز را به خاطر حافظیه و سعدیه خیلی دوست دارم، وقتی هم به تبریز می روم از زیبایی امارت ایل گلی حتما بهره مند می شوم.

آخرین سفرتان به کجا بوده است؟

- دو هفته پیش سفر داخلی به مشهد داشتم. حرم امام رضا (ع) را بسیار دوست دارم. آخرین سفر خارجی ام هم چندی پیش به کشور تاجیکستان بود که مسافرت بسیار جالبی بود چرا که فرهنگ و بافت شهری این کشور بسیار شبیه به کشور خودمان است.

دنیای فیلم و سینما را می پسندید؟

- فیلم های شناخته شده و برجسته را دوست دارم اما با توجه به مشغله کاری وقت رفتن به سینما را ندارم، بنابراین در کنار خانواده و در خانه از دیدن فیلم های سینمایی بهره مند می شوم و به بازی پرویز پرستویی علاقه بسیار زیادی دارم، آنچنان که حتی چندین بار و به طور تکرار فیلم هایی را که در آنها بازی کرده است، مشاهده کرده ام. علاوه بر این فریبرز عرب نیا و شهاب حسینی هم از بازیگران مورد علاقه من هستند. از فیلم های خارجی هم به فیلم های اکشن علاقه زیادی دارم.

مسعود کیمیایی , مسعود رسام , مسعود پزشکیان

رستوران گردی هم در برنامه های تان است؟

- به علت مشغله کاری آخر هفته ها به همراه خانواده به رستوران می روم و البته هر رستورانی را هم دوست ندارم مگر اینکه شناخته شده باشد و کیفیت غذای خوبی هم داشته باشد. بیشتر هم در کرج به رستوران جام جم می روم.

غذای ایرانی را ترجیح می دهید یا فرنگی؟

- مطمئنا ایرانی. من تمام غذاهای ایرانی را دوست دارم و جالب است که در سفرهای خارجی هم همیشه به دنبال رستوران های ایرانی هستم. در سفر اخیر به تاجیکستان نیز عموما به رستوران های ایرانی می رفتم. به طور کلی غذاهای کشورهای حوزه شرق آسیا که بیشتر دریایی است را دوست ندارم چرا که با ذائقه ام سازگار نیست.

کدام غذاهای ایرانی را دوست دارید؟

- انواع خورشت های ایران را دوست دارم و از میان آنها قیمه را ترجیح می دهم. همچنین کباب را هم اگر خوب پخته شود دوست دارم.

خودتان اهل آشپزی هستید؟

- تنها غذایی که قادر به درست کردن آن هستم املت است که آن را هم از دخترم یاد گرفته ام.

معمولا کدام برند را برای پوشاک انتخاب کرده و از کجا خرید می کنید؟

- برندهای کیفی را ترجیح می دهم اما اغلب همسرم و دخترم برایم خرید می کنند. معمولا سلیقه خانم ها برای خرید بهتر است و از میان برندها نیز بیشتر کت و شلوار را از برند گراد و مارک جامکو خریداری می کنم.

و در آخر؟

- از زندگی خود استفاده کنید چرا که زمان بسیار زود می گذرد.


ویدیو : خوش گذرونی های مسعود مرادی