خوش پوش ترین ها چی می پوشند؟ : پیشرفت‌های بشری و زندگی صنعتی در دهه‌های اخیر ...


پیشرفت‌های بشری و زندگی صنعتی در دهه‌های اخیر باعث شده تا ما برای تهیه پوشاک سراغ الیاف مصنوعی برویم که لباسی ارزان‌تر دراختیار ما قرار می‌دهند اما تجربه این سال‌ها ثابت کرده این ارزانی بی‌حکمت نیست.
مجله زندگی ایده آل - ساقی بیاتین : پیشرفت‌های بشری و زندگی صنعتی در دهه‌های اخیر باعث شده تا ما برای تهیه پوشاک سراغ الیاف مصنوعی برویم که لباسی ارزان‌تر دراختیار ما قرار می‌دهند اما تجربه این سال‌ها ثابت کرده این ارزانی بی‌حکمت نیست و بهتر است از همان الیاف طبیعی استفاده کنیم.

ابریشم نمونه لوکس و اعیانی الیاف طبیعی است. پارچه‌های ابریشمی بافتی دارند که باعث می‌شوند ساده‌ترین آنها هم زیبایی و جلوه دوچندان داشته باشند. به توصیه کارشناسان طراحی لباس، پارچه‌های ابریشمی انتخاب خوبی برای لباس رسمی و مجلل هستند.

1.    چین؛   مخترع ابریشم

لوکس ترین رستوران های تهران در دورادو , پربیننده ترین اخبار , پرفروش ترین فیلم های ایرانی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های  ابریشم آن است که به‌عنوان یک لیف پروتئینی، به فرم رشته از دهان کرم ابریشم ریسیده می‌شود. اولین کشوری که به صنعت تولید ابریشم دست یافت، چین بود. سال‌های متمادی صنعت ابریشم در انحصار این کشور بوده است. لباس‌های سنتی مردم چین هم از پارچه‌های ابریشمی درست می‌شود. بعد از چین این صنعت دراختیار کره‌ای‌ها  قرار گرفت و بعدها به کشورهای ژاپن، هندوستان، ایران و کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه و ایتالیا رسید.

2.  شق‌و‌رق دست بگیرید

ماه ترین معماری طراحی هنر , 4 ترین , تازه ترین اخبار

انتخاب کیف‌های شق‌و‌رق با جنس ابریشم به شما کمک می‌کند تا ظاهری رسمی‌تر و در عین حال دقیق و منظم‌تر داشته باشید، بنابراین بهتر است سراغ کیف‌هایی که فرم ثابتی ندارند، نروید. کیف شما هرچه شق‌ورق‌تر باشد به ظاهر رسمی شما جلوه بهتری می‌دهد. کیف‌های ابریشم کتابی معمولا انتخاب خوبی برای خانم‌های شیک‌پوش هستند. ما جنس ابریشم را برای کیف‌تان پیشنهاد می‌کنیم که حس شکوه و بزرگی را به ظاهر شما می‌دهد و ظاهرتان را کاملا رسمی می‌کند.

3. سلیقه‌تان را به رخ بکشید 

ترسناک ترین فیلم دنیا , ترسناک ترین فیلم 2016 , پرفروش ترین فیلم های 2016

انتخاب یک روسری ابریشم حسن‌سلیقه شما را در انتخاب نشان می‌دهد. در یک ظاهر رسمی شسته رفته، روسری انتخاب مناسبی برای خانم‌هاست. یک روسری ابریشمی با طرحی ساده و نه‌چندان شلوغ و البته هماهنگ با رنگ مانتو، شما را به هدف‌تان می‌رساند، اما اگر با روسری پوشیدن میانه‌ای ندارید هم جای نگرانی‌ای وجود ندارد، فقط لازم است در انتخاب شال‌تان کمی دقت کنید. شال انتخابی شما بهتر است یک شال ابریشمی باشد.

4. ابریشم؛ سازگار با پوست بدن

عجیب ترین هتل های دنیا , کردنی ترین زن دنیا , ترسناک ترین فیلم

ابریشم به‌طور کامل  توسط خاک و نور آفتاب تجزیه می‌شود، بنابراین سازگار با پوست بدن بوده و آلرژی ناشی از مواد ضدباکتری شیمیایی ایجاد نمی‌کند. منسوجات ساخته شده از این الیاف حتی بعد از پنجاه‌بار شست‌وشو، باز هم خاصیت ضدباکتری خود را به‌خوبی حفظ می‌کنند. یکی دیگر از خواص جالب‌توجه الیاف ابریشم این است که امکان تبادل هوا و تنفس را برای پوست فراهم می‌کند و به این صورت باعث خنک شدن بدن می‌شود چون این الیاف دارای شکاف‌ها و سوراخ‌های بسیار ریزی هستند. وجود این سوراخ‌ها موجب جذب رطوبت بالا و تهویه می‌شود.

5. باید برق بزند!

بدیهی است در اولین برخورد، انتخاب کفش هم آداب خودش را داشته باشد. خانم‌ها بهتر است در یک مهمانی برای آنکه بیشتر به چشم بیایند، به کفش‌های باکلاس که به قدر کافی چشمگیر است، فکر کنند البته نه کفش‌هایی با جنس پارچه‌های معمولی، بلکه کفش‌هایی از جنس ابریشم که اتفافا این روزها خیلی هم طرفدار پیدا کرده‌اند.

ترین ها , نزدیک ترین ها , محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران

در این شرایط کفش‌هایی با پاشنه‌های بلند انتخاب‌های مناسب‌تری هستند. اگر با کفش‌های پاشنه‌دار هم میانه‌ای ندارید دست‌کم به کفش‌های تخت البته از نوع رسمی‌ و جنس ابریشم فکر کنید. کفش شما در اولین برخورد همیشه باید برق بزند.

6. با ابریشم به خواب بروید 

زشت ترین دختر دنیا , ترسناک ترین فیلم های تاریخ , پربیننده ترین اخبار روز

لباس‌هایی از جنس پلاستیک و نایلون را به تن نکنید چون در تماس با بدن حساسیت ایجاد می‌کنند.  لباس خواب بهتر است از جنس نخ یا ابریشم باشد زیرا این جنس پارچه نرم و راحت است و شما را هنگام خواب کلافه نمی‌کند. نتایج تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده خوابیدن با لباس‌ خواب ابریشمی می‌تواند به سلامت بدن هم كمك كند. به‌دلیل داشتن پروتئین، هادی حرارت نیست و طی خواب، بدن كاملا در حالت استراحت است، عضلات و ماهیچه‌ها شل می‌شوند و كار بازسازی ارگان‌ها و حذف سم‌ها انجام می‌شود.

7. یکنواخت نپوشید

اگر برای پاییز امسال، در کنار مانتوهای نخی که برای استفاده روزانه مناسب‌اند، دنبال مانتوی رسمی‌تر و مجلسی‌تر می‌گردید، مانتوهای ابریشم را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کارهای طراحان مختلف ایرانی دیده می‌شوند. ابریشم، پارچه سبک و براقی است که اغلب برای لباس‌های شب و مهمانی به کار می‌رود.

عجیب ترین ها , پرجمعیت ترین شهرهای جهان , پرفروش ترین فیلم های ایرانی 95

این پارچه برای دوخت انواع کت و مانتو هم گزینه مناسبی است. مانتوهای ابریشم در مقایسه با مانتوهای حریر که برای موقعیت‌های غیررسمی پیشنهاد می‌شوند، رسمیت بیشتری دارند. از سوی دیگر پارچه‌های ابریشم هم تنوع رنگی چشمگیری دارند و هم در طرح‌ها و نقش‌های مختلف در بازار موجودند. تنوع پارچه‌های ابریشم، این فرصت را به طراحان و دوزندگان مانتو می‌دهد تا نمونه‌های متفاوتی برای سلیقه‌های مختلف تولید و عرضه کنند.


ویدیو : خوش پوش ترین ها چی می پوشند؟