خوشحالی بورسی ها به نگرانی تبدیل شد : بورس تهران امروز نیز برای چندمین روز ...


بورس تهران امروز نیز برای چندمین روز متوالی گرفتار سقوط شد و یا تدوام روند نزولی قیمت‌ها، خوشحالی سهامداران خود را به نگرانی تبدیل کرد. خبرگزاری ایسنا: بورس تهران امروز نیز برای چندمین روز متوالی گرفتار سقوط شد و یا تدوام روند نزولی قیمت‌ها، خوشحالی سهامداران خود را به نگرانی تبدیل کرد.

بورس تهران که بعد از انتشار بیانیه لوزان به روزهای اوج خود برگشته و با افزایش بی سابقه تقاضا و قیمت مواجه شده بود، تنها 15 روز بعد از انتشار بیاینه با عرضه های سنگین حقوقی ها روند خود را تغییر داد و در لاک احتیاط فرو رفت.

به این ترتیب سهامداران بورس تهران که خوشحال از جبران زیان های خود در سال گذشته، در حال وارد کردن نقدینگی به بورس بودند، به دلیل اتخاذ برخی تصمیم ها از سوی متولیان بازار سرمایه ،رفتار خود را تغییر داده و نسبت به فروش سهام خود اقدام کردند. به طوری که شتابزدگی در تصمیم گیری با عرضه های سنگین سهم توسط حقوقی ها در کنار بروز برخی نگرانی ها از مسائل سیاسی، بورس را نسبت به ادامه روند افزایشی دچار تردید کرد و باعث شد تا روزهای خوش بورس دوام چندانی نداشته و بازدهی مثبت بورس کاهش یابد.

این اتفاق موجب شد تا بورس تهران امروز نیز له روند ریزشی خود شدت داده و با کاهش قیمت ها و افت تقاضا مواجه شود به طوری که در بازار امروز شاخص بورس 704 واحد معادل 1.04 درصد افت کرد و به راحتی وارد کانال 67 هزار واحدی شد.

همچنین در بازار امروز به دلیل حاکم شدن جو احتیاط و نگرانی، قیمت سهام اکثر شرکتها افت کرد به طوری که شرکتهایی همچون هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، مخابرات، ارتباطات سیار، بانک ملت، صادرات، کشتیرانی، فولاد خورستان، بانک تجارت، ایران خودرو،مپنا، سایپا و دوقولوهای سنگ آهنی بیشترین تاثی را در افت شاخص بورس گذاشتند.

امروز همچنین شرکتهایی همچون پالایشگاه اصفهان، خدمات انفورماتیک و سیمان فارس و خوزستان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و پالایاشگاه نفت بندرعباس، پتروشیمی فناوران و سیمان قائن بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص داد.

با این حال در بازار امروز حجم و ارزش معاملات افزایش پیدا کرد و در مجموع یک میلیارد و 302 میلیون سهم به ارزش 2میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به بالای سطح 300 هزار میلیارد تومان برگشت.


ویدیو : خوشحالی بورسی ها به نگرانی تبدیل شد