خوردني‌ ونخوردني‌ براي پيشگيري از سرطان :       تنها با انتخاب مواد غذايي ...



 

 

 

سرطان , سرطان سینه , سرطان پروستات


تنها با انتخاب مواد غذايي سالم و ريزمغذي‌هاي مناسب مي‌توان احتمال ابتلا به سرطان را به طور چشمگيري كاهش داد ؛ براي اين كار لازم است عوامل مختلف رژيم غذايي را كه به عنوان تحريك كننده سرطان هستند شناخت و از آنها پرهيز كرد.


طبق برآورد موسسه تحقيقات بين‌المللي سرطان، حداقل 35 درصد از تمام سرطان‌ها و بيش از نيمي از سرطان‌هاي دستگاه گوارش با نوع تغذيه ارتباط دارند.
مواد غذايي محرك سرطان مانند چربي‌هاي اكسيد شده روغن كه به دفعات براي سرخ كردن استفاده شده، مواد غذايي كهنه ، نوشيدني ‌ها و غذاهاي خيلي داغ ، چاقي و اضافه ‌وزن از عوامل بسيار مهم در بروز سرطان هستند


از مواد غذايي مهاركننده سرطان مي‌توان مواد غذايي غني از فيبر ، كلسيم، ويتامين دي و اي و سي و آ و ب 12، سبزي و ميوه‌هاي تازه، ماهي و اسيد چرب امگا 3 و مقادير كافي آب در روز را نام برد.

 

از مواد غذايي غني از فيبر مي‌توان گندم كامل (سبوس‌دار)، حبوبات و آجيل را عنوان كرد.
سبزي و ميوه‌ها بويژه سبزي‌هاي سبز تيره، نارنجي يا متمايل به زرد، چغندر، هويج، مارچوبه، پياز، سير و زردچوبه غني از فيبر و انواع ويتامين‌ها هستند.

 

سرطان ریه , سرطان خون , سرطان معده


بعلاوه استفاده بيشتر از ميوه و سبزي‌هاي تازه حداقل 5 وعده در روز به طوري كه شما سير شويد در عدم مصرف غذاي ناسالم كمك مي‌كند.


براي تامين نياز روزانه كلسيم و ويتامين D از شير و فرآورده‌هاي لبني كم‌چرب استفاده كنيد.
براي استفاده از فوايد غلات به جاي نان سفيد ، تافتون و لواش از نان‌هايي مانند سنگك و نان سبوس‌دار استفاده كنيد.


نوشيدن روزانه حداقل 6 تا 8 ليوان آب به جاي نوشابه‌هاي گازدار و آبميوه‌ هاي شيرين توصيه مي‌شود. براي استفاده از كپسول‌هاي حاوي روغن ماهي و ويتامين E با پزشك خود مشورت كنيد.


سعي كنيد از غذاهاي آماده مثل ساندويچ ، پيتزا ، كنسرو آماده و غذاهاي سرح شده بيش از يك بار در هفته استفاده نكنيد.


به ياد داشته باشيد مصرف مواد غذايي تحريك‌كننده سرطان اگر با مصرف سيگار، چاقي و اضافه وزن همراه باشد خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهد.

 

 

 


ویدیو : خوردني‌ ونخوردني‌ براي پيشگيري از سرطان