خوراکی‌های ضد پیری! : از قدیم تمام کیمیاگران به دنبال راهی بودند که بتوانند ...


از قدیم تمام کیمیاگران به دنبال راهی بودند که بتوانند انسان را همیشه جوان نگه دارند. حالا هم داروها و روشهای بسیاری برای جوانتر ماندن و جوانتر نشان دادن شما در بازار وجود دارد. اما داروهای کیمیاگری را فراموش کنید!
مجله سیب سبز: از قدیم تمام کیمیاگران به دنبال راهی بودند که بتوانند انسان را همیشه جوان نگه دارند. حالا هم داروها و روشهای بسیاری برای جوانتر ماندن و جوانتر نشان دادن شما در بازار وجود دارد. اما داروهای کیمیاگری را فراموش کنید!

 اول از همه باید بدانید رادیکالهای آزاد میتوانند شما را پیر کنند. بسیاری از میوهها و سبزیجات از نظر فلاونوئید و کاروتنوئید غنی هستند. این دو آنتیکسیدان بسیار قوی به از بین بردن رادیکالهای آزاد موجود در پوست و بدن شما کمک كرده و با این کار از پیری زودرس جلوگیری میکنند. یک رژیم غذایی متعادل نه تنها برای کاهش وزن به شما کمک میکند، بلکه باعث میشود بیشتر عمر کنید و جوانتر از سنی که هستید به نظر برسید.

این خوراکیها را در رژیم روزانه خود بگنجانید تا به بوتاکس و کشیدن پوست و دیگر روشهای سخت جوانسازی بی نیاز بمانید.

حبوبات

این مواد که از نظر پروتئین بسیار غنی هستند، به رشد موها کمک میکنند و با داشتن فیبر باعث میشوند قطر رشتههای مو ضخیمتر شود و استحکام آنها بالا برود. اگر از ریزش مو بر اثر افزایش سن رنج میبرید، حبوبات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

پرتقال خونی

این پرتقالها کمی از پرتقالهای معمولی عجیب و غریبتر به نظر میرسند و در چند سال اخیر در بازار به راحتی پیدا میشوند. آنها سرشار از آنتوسیانینها هستند. آنتوسیانین نوعی آنتیاکسیدان است که با آسیب ناشی از رادیکالهای آزاد مبارزه میکند. این آنتیاکسیدان میتواند خطر ناشی از اشعه ماورای بنفش در پوست را هم کاهش دهد.

خوراکی , پیری , شیر خوراکی

هویج

هویج منبع بسیار غنی ویتامین A است. مواد مغذی موجود در آن برای سلامت پوست سر و داشتن موهایی زیبا و براق ضروری است. هویج کمک میکند عوارض پیری روی چشم و موهای شما به حداقل برسد.

اسفناج

اسفناج باعث ایجاد مادهای به نام سبوم در بدن میشود. سبوم تهویه طبیعی بدن است و میتواند موهای شما را درخشان، صاف و جوان نگه دارد و از خشکی پوست و مو جلوگیری کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از فلاونوئیدهاست؛ آنتیاکسیدانی که میتواند از بروز پیری در پوست شما و برخی سرطانها جلوگیری کند. علاوهبر این مواد موجود در شکلات باعث بهبود خلق و خو میشود. به دلیل اینکه شیرینی شکلات از قند تولید میشود و قند برای بدن مضر است و در میانسالی احتمال دیابت را بالا میبرد، بهتر است از شکلات تلخ استفاده کنید.

تخم مرغ

تخممرغ منبعی غنی از آهن و بیوتین است. این دو ماده میتوانند به شما برای سلامت بیشتر پوست و مو کمک کنند و موهای شما را پرپشت نگه دارند. یادتان باشد در مصرف تخممرغ زیادهروی نکنید. زرده آن سرشار از کلسترول است و برای قلب شما مضر است.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی مادهای به نام لیکوپن را برای بدن شما فراهم میکند. لیکوپن میتواند از بیماریهای قلبی جلوگیری کند، کلسترول خون را پایین بیاورد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. لیکوپن همچنین به عنوان یک ضدآفتاب قوی شناخته میشود که میتواند خطر اشعه ماورای بنفش را به حداقل برساند و لکههای تیره و چین و چروک ناشی از آفتاب را از بین ببرد. جالب است بدانید لیكوپن گوجهفرنگی اثرات ضدپیری آن را افزایش میدهد.

گوشت گاو بدون چربی

بخشهای بدون چربی گوشت گاو مثل فیله، راسته یا مغزران سرشار از آهن هستند. آهن موجود در گوشت گاو میتواند به سلامت بستر ناخنهای شما کمک کند و باعث شود ناخنها زیبا و مقعر شوند.

دانه های انار

انار سرشار از الاگیک اسید است. این ماده میتواند با آسیب ناشی از رادیکالهای آزاد مقابله کند و با این کار از سرطان و پیری جلوگیری کند. علاوهبر این انار میتواند کلاژنهای موجود در پوست را حفظ و با این کار از چروک شدن آن جلوگیری کند.

ماهی

ماهی میتواند برای سلامت شما مفید باشد. بعضی از انواع ماهیها پروتئینهایی دارند که دارای خواص ضدپیری هستند؛ ماهی دارای سلنیوم است. مادهای که میتواند از پوست شما دربرابر آسیبهای نور خورشید و بعضی سرطانها محافظت کند و آن را جوان و بدون چروک نگه دارد. علاوه بر این ماهی از نظر امگا 3 غنی است. این ماده میتواند به رشد و درخشندگی موهای شما کمک کند و چهره شما را جوان نگه دارد.

نمک خوراکی را چگونه تهیه می کنند , رنگ خوراکی , پیری پوست

خیار

خیار برای پوست عالی است! یادتان باشد همیشه آن را با پوست مصرف کنید. سیلیکای موجود در پوست خیار باعث تقویت کلاژنها و کاهش چین و چروکهای پوست میشود. میتوانید پوست خیار را مثل ماسک روی صورت بگذارید.

دورچینهای پراز کالری

جایگزین: سبزیجات بخارپز

خیلیها دوست دارند کنار غذا از خوراکیهای مختلفی مثل سیب زمینی سرخ شده، سالاد با سس فراوان یا خوردنیهایی از این دست استفاده کنند، درحالیکه این خوراکیها کنار غذا خورده میشوند اما خودشان حاوی مقدار زیادی کالری هستند بدون اینکه مزه آنها واقعا به چشم بیاید. به جای خوردن سالاد با سس مایونز که هر قاشق آن حدود 100 کیلوکالری انرژی دارد، میتوانید از سس ماست استفاده کنید. سیبزمینی یا پوره را هم میتوانید با سبزیجات بخارپز مثل بروکلی، هویج یا کرفس جایگزین کنید. این سبزیجات انرژی آنچنانی ندارند اما شما را سیر میکنند.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان شامل مادهای به نام فتواستروژن است. این ماده از شکست کولاژنها جلوگیری میکند و چربی پوست را افزایش میدهد. این ماده چربی زیادی دارد بنابراین در مصرف آن احتیاط کنید.

هندوانه

هندوانه سرشار از ماده لیکوپن است و میتواند پوست را از خطرات اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت کند.

انبه

خوردن یک انبه در طول روز میتواند تا 90 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را برآورده کند و با این کار علاوه بر کمک به سیستم ایمنی شما، باعث سلامت لثهها که بر اثر افزایش سن ضعیف میشوند، كمك شود.


ویدیو : خوراکی‌های ضد پیری!