خودم را صاحب عزای هما روستا می دانم! : علی دهکردی: هما روستا اتقاقی بسیار نادر ...



روستا , هما روستا , عزای عمومی

علی دهکردی: هما روستا اتقاقی بسیار نادر بود که نمی‌دانم چقدر باید زمان بگذرد تا دوباره همچنین اتفاقی بیفتد و کسی مثل هما روستا به وجود بیاید و شکل بگیرد.

علی دهکردی از مرگ هما روستا گفت
علی دهکردی بازیگر سینما در گفتگویی؛ احساس خود را از شنیدن خبر درگذشت هما روستا این‌چنین بیان کرد: سخت‌ترین کار ممکن را شما از من خواستید انجام بدم من خودم هنوز آنقدر در بهت این خبر و حادثه هستم که متاسفانه خیلی تمرکز خوبی برای حرف زدن ندارم.


وی ادامه داد: دیروز پیام تبریکی به مناسبت تولد خانم روستا نوشتم اما امروز متاسفانه باید پیام تسلیت وی را بنویسم، بدون تردید سینما تئاتر تلویزیون و حتی فرهنگ و هنر کشور ما یکی از با ارزش‌ترین آدم‌هایش را از دست داد. خانم روستا جز معدود کسانی بود که با قوی‌ترین پشتوانه فرهنگی پا به عرصه کار هنری گذاشت، هم از نظر خانوادگی و هم از نظر علمی و تحصیلات خیلی از مواردی که ماها به عنوان هنرمند شاید سعی می‌کنیم که بهش تظاهر کنیم در وجود خانم روستا نهادینه و عمیق و واقعی بود.


دهکردی بیان کرد: در مورد کسانی مثل خانم روستا واقعا حرف زدن کار دشواری است چون آدم‌ها نمی‌دانند از چه زاویه‌ای باید به این فرد نگاه کنند. بخش توانمندی بی‌نظیر و مثال‌زدنی وی در بازیگری به تنهایی می‌تواند یک مبحث کامل ‌آکادمیک برای گفتگو باشد. در بخش تئاتر به عنوان کارگردان یک فصل کاملا مجرا از توانمندی وی است و حتی در بخش ترجمه که من در جریان بودم تسلط کامل روی چند زبان داشتند و به راحتی هر متنی نمایشی را که می‌خواستند اجرا کنند با نسخه اصلی آن انطباق می‌دادند.


از زاویه دیگر به دنیا آمدن در یک خانواده با پشتوانه بسیار قوی و قرار گرفتن در کنار کسی به نام حمید سمندریان که اوج قله هنر تئاتر کشور بودند. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا یک جواهر از زندگانی به نام هما روستا در فرهنگ هنر کشور ما به وجود بیاید، اتفاقی بسیار نادر که نمی‌دانم چقدر باید زمان بگذرد تا دوباره همچنین اتفاقی بیفتد و کسی مثل هما روستا به وجود بیاید و شکل بگیرد.


ازطرف خودم که واقعا خودم را صاحب عزا می‌دانم به خانواده و همکاران و هموطنان و هر کسی که از شخصیت چهره و صدای دلنشین هما خاطره‌ای دارد عمیقا تسلیت عرض می‌کنم.
علی دهکردی بازیگر سینما که در فیلم «از کرخه تا راین» با هما روستا، همکاری داشته است، همزمان با سالروز تولد این هنرمند، یادداشت کوتاهی برای او نوشت اما انتشار خبر درگذشت این بانو، یک روز بعد از تولدش باعث شد تا دهکردی نوشتار کوتاه دیگری را هم برای او بنویسد. این بازیگر سینما و تئاتر روز چهارم مهر ماه در یادداشت اول خود نوشته بود:
«آیینه و باغ
فیروزه و خاتم
و
فرزند مهر است ،
خواهرترین خاتون
و عزیزترین خواهر برایم
بانو " هما روستا ".
...

به بهانه زادروزش که مانا باشد و پاینده ، همیشه و همواره.»


اما دهکردی خیلی زود و تنها به فاصله یک روز بعد در نوشتار کوتاه دیگری درباره درگذشت هما روستا در صفحه شخصی‌اش این چنین نوشت:
«...و چه زود ، زودتر از آنکه گمانش را می‌کردم ، پیام تبریک‌ام اعلامیه تسلیت شد.
...
چه زود تبسم بر لب‌هایمان خشکید.
خواهر دوست داشتنی‌ام از تمام دردها و رنج‌هایش آرام گرفت.»


اخبار فرهنگی و هنری - ایسنا، باشگاه خبرنگاران


ویدیو : خودم را صاحب عزای هما روستا می دانم!